Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A3 A16 A23 A25
|
B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Capacidade de organización e planificación |
|
B2
|
|
Capacidade para a resolución de problemas |
|
B5
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica |
|
B16
|
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente |
|
B22
|
|
Coñecer os materiais, tecnoloxías, equipos, sistemas e procesos construtivos propios da edificación en xeral e en particular aqueles específicos de Galicia. |
A3
|
B1
|
C1
|
realizar actividad |
A3 A16 A23 A25
|
B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE 1. ANDAMIOS, APUNTALAMENTOS E DERRIBOS
|
TEMA 1.1. ANDAMIOS
TEMA 1.2. APUNTALAMENTOS
TEMA 1.3. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIARES EN DERRIBO E DEMOLICIÓNS
TEMA 1.4. OCUPACIÓN DA VÍA PÚBLICA
TEMA 1.5. SEÑALIZACIÓN VIARIA
|
BLOQUE 2. ELEVACIÓN
|
TEMA 2.1. PRINCIPIOS DE ELEVACIÓN. APARATOS.
TEMA 2.2. MAQUINARIA DE ELEVACIÓN
TEMA 2.3. GUINDASTRE TORRE
|
BLOQUE 3. MOVEMENTO DE TERRAS
|
TEMA 3.1. O TRACTOR
TEMA 3.2. O BULLDOZER
TEMA 3.3. MOTOTRAILLA
TEMA 3.4. MOTONIVELADORA
TEMA 3.5. CARGADORAS
TEMA 3.6. EXCAVADORAS, RETROEXCAVADORAS
TEMA 3.7. PALA MIXTA
TEMA 3.8. EXCAVADORA DE MANDÍBULAS
TEMA 3.9. COMPACTACIÓN E CONSOLIDACIÓN
TEMA 3.10. RENDEMENTO DE MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS. O TERREO.
TEMA 3.11. POTENCIA NA MAQUINARIA DE MOVEMENTO DE TERRAS.
|
BLOQUE 4. INSTALACIÓNS XERAIS
|
TEMA 4.1. INSTALACIÓNS XERAIS DE OBRA. IMPLANTACIÓN.
TEMA 4.2. SEGURIDADE NAS MÁQUINAS E MANTEMENTO |
BLOQUE 5. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN
|
TEMA 5.1. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS EN CIMENTACIÓNS ESPECIAIS
TEMA 5.2. MAQUINARIA E MEDIOS AUXILIAIS PARA CIMENTACIÓNS E ESTRUCTURAS DE FORMIGÓN
TEMA 5.3. PEQUENA MAQUINARIA E AUXILIAIS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
27.5 |
45 |
72.5 |
Proba obxectiva |
A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
2.5 |
2 |
4.5 |
Saídas de campo |
A3 B16 B22 |
2.5 |
2 |
4.5 |
Solución de problemas |
A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
27.5 |
39 |
66.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral e gráfica con axuda de medios audiovisuais e apoio de lousa, con inserción puntual de invitación ao alumnado a comentarios e debate para apreciar puntos de vista e facilitar a aprendizaxe.
|
Proba obxectiva |
Proba individual por escrito que integra preguntas abertas de desenvolvemento tanto de teoría como de solución de problemas. Ademais, en canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple tipo test, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar, de debuxo ou de asociación, e resolución de exercicios prácticos. |
Saídas de campo |
Realizaranse unha ou varias visitas a obra ou asistencia a conferencia que será cualificada en función da asistencia e da participación do alumno na mesma. |
Solución de problemas |
Realizaranse prácticas durante as sesións interactivas, complementada co uso de medios informáticos para que o alumno resolva presencialmente en clase os problemas propostos por el profesor.
Realizarase asimesmo traballo na casa en equipo consistente en proxectos propostos polo profesor que se presentarán públicamente nas sesións interactivas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
Saídas de campo |
|
Descrición |
Tutorías en despacho durante o período lectivo do curso, a solicitude do alumno ou do profesor sempre a través de mail.
A atención personalizada non substituirá en ningún caso ás sesións expositivas nin as sesións interactivas expostas durante o curso, senón que servirá de complemento e apoio ao alumno naqueles asuntos nos que, a pesar de facer intentos razoados de solucionalo, non chega a asimilar o concepto.
Deberase pedir cita vía mail para realizar unha tutoría. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Proba individual por escrito que integra preguntas abertas de desenvolvemento tanto de teoría como de solución de problemas. Ademais, en canto ás preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple tipo test, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar, de debuxo ou de asociación, e resolución de exercicios prácticos. |
70 |
Solución de problemas |
A3 A16 A23 A25 B1 B2 B5 B6 B13 B16 B22 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Realizaranse prácticas durante as sesións interactivas, complementada co uso de medios informáticos para que o alumno resolva presencialmente en clase os problemas propostos por el profesor.
Realizarase asimesmo traballo na casa en equipo consistente en proxectos propostos polo profesor que se presentarán públicamente nas sesións interactivas. |
28 |
Saídas de campo |
A3 B16 B22 |
Realizaranse unha ou varias visitas a obra ou asistencia a conferencia que será cualificada en función da asistencia e da participación do alumno na mesma. |
2 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia é condición necesaria aprobar (5 sobre 10) a proba obxectiva. Se a proba obxectiva foi aprobada a súa cualificación computará ao 70% sobre a cualificación final da materia. O 30% restante será o resultado da media aritmética simple das cualificacións de todas as prácticas realizadas (28%) máis a nota da visita guiada ou conferencia (2%). Esta cualificación ao 30% da nota media das prácticas manterase e sumarase á cota da proba obxectiva para a cualificación final tanto da primeira como da segunda oportunidade, se a houber, sempre que se cumpran as dúas condicións antedichas e a proba obxectiva fose aprobada. Se a proba obxectiva non foi aprobada a cualificación final da materia será a obtida na mesma computando ao 100%. Non se corrixirá ningunha proba obxectiva que non se firme nin se cubran todos o datos persoais. O alumno que non asista ás clases prácticas ou non realice a proba obxectiva será cualificado con Non Presentado
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A. (1965). CATÁLOGO DE LA SOCIEDAD FRANCO-ESPAÑOLA DE ALAMBRES, CABLES Y TRANSPORTES AÉREOS, S.A.. Bilbao
Andrés Abasolo (2005). CONSTRUCCIÓN Y MÁQUINAS EN EDIFICACIÓN. Madrid. Munilla-Leira, S.L.
Eduardo Lagarde Abrisqueta (1988). EQUIPOS DE OBRAS Y MEDIOS AUXILIARES. Getafe (Madrid). Fundación Escuela de la Edificación
E. Carnicer Royo (1981). EQUIPOS Y HERRAMIENTAS NEUMÁTICAS. Barcelona. Gustavo Gili
Pierre Cormon (1979). FABRICACIÓN DEL HORMIGÓN. Barcelona. E.T.A.
Félix Hernández Castellá y Luis Fernández Montes (1986). INTRODUCCIÓN A LA COMPACTACIÓN VIBRATORIA. Zaragoza. LEBRERO
Manuel Díaz del Río y Jáudenes (2007). MANUAL DE MAQUINARIA DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. McGraw Hill
Miguel Ángel Menéndez González (2004). MANUAL PARA LA FORMACIÓN DE OPERADOR DE GRÚA TORRE. Valladolid. Fundación Laboral de la Construcción del Principado de Asturias y Lex Nova, S.A.
Frank Harris (1992). MAQUINARIA Y MÉTODOS MODERNOS DE CONSTRUCCIÓN. Madrid. Bellisco e Hijos
F. Ballester y J. Capote (1992). MÁQUINAS DE MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. PEDECA
Juan Tiktin (1995). MOVIMIENTO DE TIERRAS. Madrid. Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos
(varias firmas comerciales) (2004). OPERADOR DE GRÚA TORRE. Segovia. ATRIUM
Luis Jiménez López (2002). OPERADOR DE GRÚAS TORRE. Barcelona. Grupo CEAC |
|
Bibliografía complementaria
|
(revista especializada) ((edición mensual)). CONSTRUCTION & EQUIPMENT.
(revista especializada) ((edición mensual)). POTENCIA. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Matemáticas I/670G01001 | Fisica Aplicada I/670G01002 | Materiais I/670G01003 | Matemáticas II/670G01006 | Fisica Aplicada II/670G01007 | Construción I/670G01009 | Construción II/670G01011 | Materiais II/670G01012 | Instalacións I/670G01014 | Construción III/670G01017 | Xeometría da Representación/670G01018 | Estructuras I/670G01019 | Topografía/670G01020 | Instalacións II/670G01024 | Estruturas II/670G01025 | Estruturas III/670G01034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización. programación e control/670G01021 | Construción IV/670G01022 | Materiais III/670G01016 | Direción. Xefatura e Xestión de Obras/670G01028 | Estruturas III/670G01034 | Instalacións III/670G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|