Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
A15 |
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A27 |
Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras. |
A29 |
Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos. |
A31 |
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B13 |
Compromiso ético. |
B15 |
Adaptación a novas situacións. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B19 |
Capacidade de liderado, diálogo e negociación. |
B23 |
Orientación a resultados. |
B24 |
Orientación ao cliente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Aptitude para redactar proxectos técnicos de obras e construcións, que non requiran proxecto arquitectónico. |
A15 A29 A31
|
B1 B2 B15 B16 B23 B24
|
C1 C3 C6 C8
|
Adquirir coñecementos da organización do traballo profesional e dos estudos, oficinas e sociedades profesionais, a regulamentación e a lexislación relacionada coas funcións que desenvolve o Arquitecto Técnico e o marco de responsabilidade asociado á actividade. |
A27 A29
|
B7 B13 B16 B19 B24
|
C1 C2 C3 C4 C5 C7
|
Analizar, auditar, controlar os proxectos de execución e a súa translación á execución das obras. |
A27
|
B2 B7 B16 B19 B24
|
C1 C4 C5 C6
|
Redactar documentos que forman parte de proxectos de execución elaborados en forma multidisciplinar. |
A15 A29
|
B1 B2 B16 B19
|
C1 C2 C3 C7 C8
|
Aplicar a normativa técnica ao proceso da edificación, e xerar documentos de especificación técnica dos procedementos e métodos construtivos de edificios. |
A29 A31
|
B2 B13 B16 B19 B24
|
C1 C2 C4 C6
|
Analizar, deseñar e executar solucións que faciliten a accesibilidade universal nos edificios e a súa contorna. |
A31
|
B1 B13 B16 B24
|
C4 C6
|
Determinar o contido gráfico dun proxecto técnico coa capacidade técnica para afrontar as cuestións tecnolóxicas e construtivas necesarias para a súa realización. |
A15 A31
|
B1 B15 B16 B23
|
C3 C6 C8
|
Capacidade para aplicar as ferramentas avanzadas necesarias parea a resolución das partes que comportan o proxecto técnico e a súa xestión. |
A15 A27 A29 A31
|
B1 B2 B15 B16 B23
|
C3 C5 C6 C8
|
Identificar, diferenciar e interpretar os códigos gráficos de representación dos elementos que interveñen nun proxecto arquitectónico aplicando as normativas e os criterios de deseño adecuadas a cada caso. |
A15 A31
|
B1 B2 B16 B23 B24
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
INTRODUCIÓN |
Introdución ao proxecto técnico en edificación. Definición e obxecto. Tipos de proxectos. Fases de elaboración do proxecto. Normativa. |
METODOLOXÍA DO PROXECTO |
O contexto e os medios do proxecto. Proceso metodolóxico: análise, síntese, avaliación. Adecuación e coherencia entre proposta e obxectivos. |
REPRESENTACIÓN, COMUNICACIÓN E DOCUMENTACIÓN DO PROXECTO |
Memorias: descritiva e construtiva. Análise do contido gráfico do proxecto. |
ZONIFICACIÓN E DISTRIBUCIÓN DE ESPAZOS |
Distribucións en relación coa función e o uso. Creación de espazos e ambientes. Estudo de percorridos e circulacións. A iluminación e o mobiliario como elementos de distribución. Relación entre espazos públicos e privados. Relación entre espazos e compatibilidade entre eles. Conexión entre espazos servidos e de servizo. |
ESPAZOS COMERCIAIS E DE TRABALLO. CASO PRÁCTICO |
Análise, desenvolvemento e planificación dun espazo comercial ou de traballo. |
O ESPAZO DOMÉSTICO: A VIVENDA. CASO PRÁCTICO. |
Análise, desenvolvemento e planificación dun ámbito destinado a vivenda. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 |
25 |
25 |
50 |
Obradoiro |
A15 A27 A29 A31 B1 B2 B7 B13 B16 B19 B23 C1 C4 C6 |
25 |
25 |
50 |
Traballos tutelados |
A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 |
0 |
30 |
30 |
Portafolios do alumno |
A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 |
2 |
6 |
8 |
Análise de fontes documentais |
A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 |
0 |
10 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O formato da docencia expositiva consiste na modalidade de exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de cuestións expostas aos estudantes coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A exposición oral poderase complementar con outro tipo de actividades formativas como conferencias, presentacións, charlas, visitas, etc. |
Obradoiro |
A docencia interactiva organízase segundo a estrutura de taller de proxectos, modalidade formativa orientada á aplicación das aprendizaxes adquiridas nas clases teóricas e na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e a supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Con esta metodoloxía preténdese promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes baixo a tutela do profesorado tanto en escenarios académicos como profesionais. Refírese á aprendizaxe de "como facer as cousas", é o estudante o que asume a responsabilidade da súa formación. |
Portafolios do alumno |
Constitúe a recopilación de datos que o alumno vai elaborando a partir das sesións teóricas e as reflexións persoais relativas ao proxecto técnico elaborado: datos gráficos, imaxes, debuxos, referencias bibliográficas e apuntes vinculados aos lugares de traballo e ao desenrolo de a cada un dos exercicios propostos. |
Análise de fontes documentais |
Para o desenvolvemento material dos traballos, procederase á análise das fontes documentais relacionadas co tema proposto mediante a utilización de documentos audiovisuais, bibliográficos, reportaxes documentais, paneis gráficos, fotografías, maquetas, artigos, textos informativos, normativa de aplicación, etc. De forma individual ou nos grupos de taller analízase a documentación dispoñible e amplíase, elaborando unha síntese das distintas fontes documentais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
O profesor simultaneará o seguimento colectivo do grupo co de cada alumno para garantir a correcta evolución do proceso proyectual individual. Atenderanse as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de ensino/aprendizaxe. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 |
Neste apartado considérase o seguimento da recompilación de datos e a xestión de información elaborada polo alumno con relación aos traballos desenvolvidos así como a participación activa e o aproveitamento do alumnado nas prácticas e actividades que se realicen sobre os contidos da materia. |
10 |
Traballos tutelados |
A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 |
Proporase a elaboración de dous traballos prácticos ao longo do cuadrimestre con dúas datas de entrega:
Primeira entrega (marzo): análise, desenvolvemento e planificación dun espazo comercial ou de traballo.
Segunda entrega (maio): análise, desenvolvemento e planificación dun espazo destinado a vivenda.
|
90 |
|
Observacións avaliación |
Para a avaliación da materia esíxese unha asistencia regular tanto ás clases expositivas como ás interactivas cun mínimo do 80% de asistencia en cada unha delas. A docencia da materia de Proxectos Técnicos II baséase nunha metodoloxía de Aprendizaxe Baseada en Proxectos (ABP), suxeitos a un sistema de avaliación continua. Cada proxecto realizarase de forma individual e consideraranse APTOS aqueles traballos que alcancen unha puntuación mínima de 5 sobre 10. Para superar a materia é necesario a correcta realización de TODOS os traballos propostos así como o adecuado seguimento dos mesmos na clase de prácticas (taller de proxectos) e nas tutorías. Ademais da asistencia, participación e realización de traballos tutelados poderanse realizar as probas que se consideren necesarias co fin de valorar adecuadamente o grao de asimilación dos contidos conceptuais e procedimentales da materia. Para superar a materia POR CURSO o alumno deberase realizar a entrega de TODOS os traballos propostos na forma e prazo sinalados ao comezo do período de docencia e cada un dos traballos deberá ser cualificado como APTO. Os alumnos que non superen a materia por curso deberán entregar os traballos correspondentes na data fixada para a Primeira Oportunidade de avaliación (XUÑO) ou, no seu caso, na data fixada Segunda Oportunidade de avaliación (XULLO). Nestas entregas deberán seguirse obrigatoriamente as indicacións correspondentes do profesor responsable da materia. IMPORTANTE: Terá a condición de NON PRESENTADO o alumno que se atope nalgunha das seguintes circunstancias: - Non cumprir co mínimo de asistencia esixido. - Non entregar algún dos traballos propostos. Non se permitirá completar ou modificar os traballos fóra das datas de entrega sinaladas.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
F. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAVO GILI
GERARD ALLEN / RICHARD OIVER (). ARTE Y PROCESO DEL DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
F. ALCALDE (). BANCO DE DETALLES ARQUITECTÓNICOS. TECNOGRAPHIC S.L.
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
F. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
LEONARDO BENEVOLO (). DISEÑO DE LA CIUDAD. EDITORIAL GUSTAVO GILI
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA. EDITORIAL GUSTAVO GILI
JORGE SAINZ (). EL DIBUJO DE ARQUITECTURA. EDITORIAL NEREA
BOUDON / POUSIN (). EL DIBUJO EN LA CONCEPCIÓN ARQUITECTÓNICA. LIMUSA. NORIEGA EDITORES
INSTITUTO DE BIOMECÁNICA DE VALENCIA (1992). ERGONOMÍA Y MUEBLE.
E. J. MCCORMIK (1980). ERGONOMÍA. FACTORES HUMANOS EN INGENIERÍA Y DISEÑO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
S. GIEDION (). ESPACIO, TIEMPO Y ARQUITECTURA.. EDIT. DOSSAT
WUCIUS WON (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL..
LEONARDO BENEVOLO (). HISTORIA DE LA ARQUITECTURA MODERNA. EDITORIAL GUSTAVO GILI
J. PANERO, M. ZELNIK (1983). LAS DIMENSIONES HUMANAS EN LOS ESPACIOS INTERIORES. EDITORIAL GUSTAVO GILI
F. CHING (). MANUAL DE DIBUJO ARQUITECTÓNICO. EDITORIAL GUSTAVO GILI
JONES CHRISTOPHER (). MÉTODOS DE DISEÑO..
LUDOVICO QUARONI (). PROYECTAR UN EDIFICIO: OCHO LECCIONES DE ARQUITECTURA. XARAIT EDICIONES
BRUNO ZEVI (). SABER VER LA ARQUITECTURA. EDIT. POSEIDON
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN. EDITORIAL GUSTAVO GILI |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xeometría Descritiva/670G01004 | Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008 | Construción I/670G01009 | Construción II/670G01011 | Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01013 | Instalacións I/670G01014 | Construción III/670G01017 | Xeometría da Representación/670G01018 | Estructuras I/670G01019 | Topografía/670G01020 | Proxectos Técnicos I/670G01023 | Instalacións II/670G01024 | Estruturas II/670G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Proxecto Fin de Grao/670G01036 | Prácticas externas/670G01043 |
|
Observacións |
NOTA: Para o correcto seguimento e aproveitamento da materia considérase conveniente o coñecemento e manexo de programas informáticos de deseño asistido (AutoCAD, ArchiCad, Revit, SketchUP, etc.), así como de programas informáticos de carácter ofimático (procesamento de textos, follas de cálculo, xestión de PDFs, tratamento de imaxes, presentacións, etc.). Recoméndase acudir ás clases interactivas (taller de proxectos) provistos dun computador portatil con acceso a Internet. |
|