Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Patrimonio e Sociedade Código 710112624
Titulación
Licenciado en Humanidades
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Primeiro-Segundo-Terceiro-Cuarto Optativa 5
Idioma
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título

Contidos
Temas Subtemas
I. Introducción
Concepto de Patrimonio.
Disciplinas no estudio patrimonial: perspectivas e plantexamentos.
O Patrimonio como texto. A interpretación patrimonial. A análise de discursos
II. Construcción do obxecto patrimonial.
O Patrimonio como valor cultural contemporáneo.
A consideración dos bens patrimoniais.
Historia dos procesos de valoración patrimonial.
III. Museoloxía: Do museo ó conxunto patrimonial.
Propósitos e funcións do museo. Tipos de museos.
Coleccións, coleccionistas e usuarios.
O obxtecto museal: valores e contextos significativos. A excelencia e a representatividade. A autenticidade. Alteracións semánticas da musealización.
Políticas expositivas: discursos e mecanismos
Elementos museográficos.
IV. Valores e significados do Patrimonio.
Da ignorancia á obsesión patrimonial.
A clasificación valorativa de RIEGL
Patrimonio, herencia, historia e memoria.
O Patrimonio como identidade.
Fórmulas de valoración patrimonial: economía de mercado, valores histórico-artísticos, avaliación da significación social, política… A autenticidade.
Obxectos patrimonias. Funcionalidade versus arte: a mirada como elemento de significación.
A conservación: formas, límites, mecanismos de selección e protección…
V. A participación social no Patrimonio: Actores e usuarios.
O Patrimonio como proceso social. Significados e vivencia do Patrimonio.
Grupos e axentes da patrimonialización: expertos, políticos, propietarios, veciños…
O Patrimonio como recurso: usuarios e actores. Activación patrimonial e turismo.
VI. A rentabilidade patrimonial.
Da identidade ó beneficio económico. Rentabilidades: económica, política, social...
VII. Tipoloxía do Patrimonio.
Debate patrimonio material/inmaterial.
Clasificacións operativas: patrimonio natural, urbano, rural, histórico, etnográfico, artístico…
A clasificación oficial da Administración.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica
AMES, M., 1992: Cannibal Tours and Glass Boxes: The Anthropology of Museums. Vancouver, University of British Columbia Press
BALLART, J., 1997: El patrimonio histórico y arqueológico: valor y uso. Barcelona, Editorial Ariel.
CAMPILLO, GARRIGÓS, R., 1998: La gestión y el gestor del Patrimonio cultural. Murcia, Editorial KR
FERNÁNDEZ DE ROTA, J A e IRIMIA FERNÁNDEZ, P, 2000: Betanzos frente a su historia. Sociedad y patrimonio. Fundación Caixa Galicia
HOOPER-GREENHILL, E., 1998: Los museos y sus visitantes. Gijón, Ediciones TREA, M
PENA CASTRO, María Jesús, 2006: Vivir na Historia. Antropoloxía do patrimonio urbano en Noia. Noia, Toxosoutos.
PRATS, Ll., 1997: Antropología y Patrimonio. Barcelona, Ariel.
RAMOS, M.J., 2002: A Matéria do Património. Memórias e Identidades. Lisboa, Ediçoes Colibri.
RIEGL, A , 1987: El Culto Moderno a los Monumentos. Madrid, Visor

Bibliografía complementaria
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
GADAMER, H.G., 1991: La actualidad de lo bello. Ediciones Paidós, Barcelona
HANDLER, R.,1988: Nationalism and the Politics of Culture in Quebec. Madison, University of Wisconsin Press
HANDLER, R & GABLE, E., 1997:The New History in an Old Museum. Creating the Past at Colonial Williamsburg. Durham and London, Duke University Press,
HEWISON, R, 1987: The Heritage Industry. London, A Methuen Paperback
HOOPER-GREENHILL, E., 1992: Museums and the Shaping of Knowledge. London, New York, Routledge.
KAPLAN, F.E.S., 1994: Museums and the making of 'ourselves'. The role of objects in national identity. London, Leicester University Press
KARP, Y. y LAVINE, S.D. (Ed.), 1991: Exhibiting Cultures. The Poetics and Politics of Museum Display. Smithsonian Institution Press, Washington
LOWENTHAL, D, 1985: The Past is a Foreign Country. Cambridge, Cambridge University Press (También se puede encontrar como El Pasado Es un País Extraño. Madrid, Akal, 1998)
1998: The Heritage Crusade and the Spoils of History. Cambridge, Cambridge University Press
LUMLEY, R (Ed.), 1988: The Museum Time-Machine. Putting Cultures on Display. London, New York, A Comedia Book, Routledge
MACDONALD, S & FYFE, G,. 1996: Theorizing Museums. Oxford, Blackwell Published & The Sociological Review
PEARCE, S (Ed.) 1992: Museums, Objects and Collections: A Cultural Study. Leicester / London, Leicester University Press.
1994: Interpreting Objects and Collections. London / New York, Routledge
1994a: (Ed.) Museums and the Appropiation of Culture. London & Atlantic Highlands,NJ, The Athlone Press
1997: Experiencing Material Culture in the Western World. London / Washington, Leicester University Press
STOCKING, G W. (Ed.) , 1985: Objects and Others. Essays on Museums and Material Culture. Madison, The University of Wisconsin Press
THOMAS, N., 1991: Entangled Objects. Exchange, Material Culture, and Colonialism in the Pacific. Cambridge, Harvard University Press
WALLACE, M., 1981: "Revisiting the Past: History of Museums in the United States" in Radical History Review, 25: 63-96
WALSH, K, 1992: The Representation of the Past. Museums and Heritage in the Post-modern World. London, Routledge


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías