Administración de Recursos en Unidades Informativas
Código
710311101
Titulación
Licenciado en Documentación
Descriptores
Ciclo
Periodo
Curso
Tipo
Créditos
1º y 2º Ciclo
Anual
Primero
Obligatoria
9
Idioma
Gallego
Modalidad docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Humanidades
Coordinador/a
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descripción general
Xestión das unidades informativas. Tipoloxía dos recursos, planificación, xestión e avaliación dos mesmos
Competencias del título
Código
Competencias del título
A2
Conocimiento, comprensión, aplicación y valoración de los principios teóricos y metodológicos, y de las técnicas para la planificación, organización y evaluación de sistemas, unidades y servicios de información.
A8
Habilidades para analizar, asesorar y formar a productores, usuarios y clientes de servicios de información, así como habilidades en los procesos de negociación y comunicación.
B5
Trabajar de forma colaborativa.
B6
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional.
B13
Capacidad de organización y planificación del trabajo propio.
B15
Reconocimiento de la diversidad y la multiculturalidad en el ámbito del ejercicio profesional.
B17
Capacidad de dirección y liderazgo.
Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje
Competencias del título
Coñecemento dos principios teóricos e metodolóxicos para a xestión de recursos en unidades de información
A2
Habilidades nos procesos de negociación e comunicación dentro e fora da organización
A8
Aprender a traballar en grupo
B5
Capacidade de dirección e liderado
B13
Aprender a valorar a necesidade da perspectiva cidadan na análise e resolución de problemas
B6
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares
B15
Capacidade de análise e adaptación ós cambios na contorna
B17
Contenidos
Tema
Subtema
1. Introdución á Administración de recursos en unidades informativas
Concepto e funcións da Administración de recursos
2. Recursos organizacionais
A estrutura organizacional
A Dirección
3. Recursos humanos
Recursos humanos: Xestión e planificación
Recursos humanos: Desenvolvemento do persoal
4. Recursos económicos
Recursos económicos: Financiamento e orzamento
Recursos económicos: Contabilidade directiva
5. Recursos informativos
Desenvolvemento de coleccións
Xestión de coleccións
6. Infraestruturas das unidades informativas
Xestión de desastres
Introducción á xestión da tecnoloxía
Planificación
Metodologías / pruebas
Competéncias
Horas presenciales
Horas no presenciales / trabajo autónomo
Horas totales
Estudio de casos
18
18
36
Lecturas
0
15
15
Juego de rol (role playing)
17
0
17
Prueba de respuesta múltiple
9
25
34
Sesión magistral
48
10
58
Trabajos tutelados
10
30
40
Resumen
0
15
15
Atención personalizada
10
0
10
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos
Metodologías
Metodologías
Descripción
Estudio de casos
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas
Lecturas
Complemento das sesións maxistrais a través de textos seleccionados pola Profesora
Prueba de respuesta múltiple
Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Sesión magistral
Leccións impartidas pola profesora
Trabajos tutelados
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados
Resumen
Síntese escrita das lecturas
Atención personalizada
Metodologías
Estudio de casos
Juego de rol (role playing)
Sesión magistral
Trabajos tutelados
Descripción
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo. Retroacción
Resolución de problemas de comprensión
Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas
Evaluación
Metodologías
Competéncias
Descripción
Calificación
Estudio de casos
Valora a capacidade de resolución de problemas e a creatividade das solucións dentro do contexto presentado
30
Juego de rol (role playing)
Valora a participación, a capacidade de resolución de conflitos, e a interacción co resto dos/as participantes
10
Prueba de respuesta múltiple
Valora os coñecementos teóricos obtidos a través das leccións maxistrais e as lecturas
20
Trabajos tutelados
Valoración dos coñecementos, estructuración dos mesmos, orixinalidade dos contidos, calidade da bibliografía empregada e presentación
20
Resumen
Valoración de comprensión e capacidade de síntese
10
Observaciones evaluación
Os/as alumnos/as en período de extinción da materia realizaran o exame oficial das distintas convocatorias, con cuestións teóricas e prácticas
Fuentes de información
Básica
Corral, Sheila: Strategic
Management of Information Services: A Planning Handbook. London: Aslib, 2000.
Costa Cabanillas, Ángel, López Méndez,
Ernesto: Los Secretos de la dirección : manual práctico para dirigir
organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002.
Evans, Edwards G., Ward,
Paatricia L., Rugaas, Bendik: Management Basics for Information Professionals.
2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007.
Gibson, James L., [et
al.]: Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México,
etc.: McGraw Hill, 2006.
Paños Álvarez, Antonio,
coord., Carrasco Fernández, A. José: Administración de recursos en unidades
informativas. Murcia, DM, 2004.
Stueart, Robert D., Moran, B. Gestión
de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
Johnson, Peggy: Fundamentals of Collection
Development & management. Chicago, American Library Association, 2004.
Puchol, Luis, et al.: El libro de las habilidades
directivas. 2ª ed. Madrid: Diaz de
Santos, 2006.
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Asignaturas que continúan el temario
Otros comentarios
(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías