Identifying Data 2016/17
Subject (*) Avaliación de Catálogos Bibliográficos Code 710311202
Study programme
Licenciado en Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
French
Galician
English
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Elementos teórico prácticos necesarios para evaluar los catálogos bibliográficos

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos para o estudo, a análise, a avaliación e a mellora dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A9 Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre o contorno das unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B8 Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da información.
B17 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Comprender la importancia de los catálogos como instumento para la recuperación de la información A4
Conocer las nuevas funcionalidades que las tecnologías de la información permiten incorporar a los catálogos para una más eficiente recuperación de la información A5
Permitir aplicar una metodología de análisis y evaluación de resultados a los catálogos bibliográficos, con el objetivo de mejorar las prestaciones que ofrecen a los usuarios. A9
Aplicar un pensamiento crítico, lógico y creativo B3
Capacidad de análisis y de síntesis aplicada a la gestión y organización da información B8
Capacidad para la adaptación a los cambios en el entorno B17
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a los largo de su vida. C3
Valorar criticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. C6

Contents
Topic Sub-topic
1.- Catálogos e OPACs: instrumentos para a procura e recuperación de información.
2.- Recuperación de información: métodos e variables
3.- Novas funcionalidades para a integración dos catálogos na web semántica.
4.- Avaliación de catálogos: metodoloxía e análise de resultados.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Workbook 0 5 5
Supervised projects 20 40 60
Objective test 2 40 42
ICT practicals 20 0 20
Oral presentation 1 1 2
Guest lecture / keynote speech 20 0 20
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor
Objective test Examen que servirá para comprobar la adquisición de nuevo conocimiento relativo a la materia cursada
ICT practicals Estudio de casos prácticos relacionados con los contenidos de la materia
Oral presentation Exposición verbal de los resultados obtenidos con la realización de los trabajos, que se prestará a debate con los otros alumnos y el profesor.
Guest lecture / keynote speech Exposición de aspectos teóricos relacionados con la materia de estudio

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
Orientación aos alumnos para a elaboración dos traballos prácticos que realicen, pero tamén para resolver dúbidas ou ampliar información sobre recursos que poidan resultar do seu interese.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Oral presentation Se valora la capacidad de resumen, comunicación y defensa del trabajo realizado 5
Supervised projects Se valorará la originalidad, la calidad de los contenidos, la estructura y la presentación del trabajo.
Si el resultado del mismo así lo mereciera, su valoración podría representar un porcentaje mayor del inicialmente previsto en la nota final.
25
Objective test Examen que evaluará los conocimientos adquiridos por el alumno en relación a los contenidos de la materia 60
ICT practicals Valoración de la capacidad de análisis demostrada por el alumno en los supuestos prácticos y comentarios de texto que se propongan.
10
 
Assessment comments

AVALIACIÓN DA MATERIA EN PERÍODO DE EXTINCIÓN

Presentaranse dous traballos, de acordo coas pautas fixadas pola profesora, así como o resumo, dunha serie de lecturas propostas tamén pola profesora.

Farase unha presentación oral dos traballos e unha exposición do interese das lecturas.

Na plataforma Moodle estarán dispoñibles as pautas para o traballo e as lecturas.

CRITERIOS:
Traballos tutelados:
Computará a adecuación ás pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenvolvemento, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, e entrega no prazo establecido.

Lecturas:
Valorarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.

Presentación oral
Valorarase a claridade, síntese e orde na exposición, así como os medios utilizados para a presentación. Terase en conta a argumentación desenvolvida ás preguntas expostas.

Sources of information
Basic


AYUSO GARCÍA ,M. D. y MARTÍNEZ NAVARRO, V., "Evaluación de calidad de fuentes y recursos digitales: guía de buenas prácticas", Anales de Documentación, n. 9, (2006), pp. 17-42.

DENHOLM, C. et al, "Making the new OPAC seamless: dealing with the transition from 'finding' to 'getting', Library Hi Tech, v. 27, n.1, (2009), pp. 13-29.

IFLA Guidelines for Online Public Access Catalogue (OPAC) displays, (2003).

HILDRETH, C. R., "Accounting for users' inflated assessments of on-line catalogue search performance and usefulness: an experimental study", Information Research, v. 6, n. 2, (2001), pp. 1-21.

INGWERSEN, P. y Järvelin, K.,  The turn: integration of information seeking and retrieval in context, Springer, Dordrecht, 2005

MARCOS MORA, M. C., Interacción de interfaces de recuperación de información: conceptos, metáforas y visualización, Trea, Gijón, 2004.

 

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.