Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Industria Editorial Código 710311616
Titulación
Licenciado en Documentación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
1º e 2º Ciclo 1º cuadrimestre
Primeiro-Segundo Optativa 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Contextualización da industria editorial dentro do campo das industrias e políticas culturais. Análise e
principais axentes no campo editorial. O impacto das NTIC na industria editorial. A edición científica

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de información en calquera soporte.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñecemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B17 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecemento dos modos de producción de libros e revistas A1
Coñecemento da aplicación das NTICs no campo editorial A5
Coñecemento das industrias culturais e as principais tendencias na producción e difusión da información A6
Aplicar un pensamento lóxico, crítico e creativo B3
Capacidade para adaptarse a cambios na contorna B17
Asumir a necesidade de aprender ó longo da vida C7
Desenvolver a capacidade de valorar os problemas implicados nos modos actuais de difusión da información C4

Contidos
Temas Subtemas
A industria editorial no contexto das industrias e políticas culturais 1.As industrias culturais: conceptos, sectores, e globalización
2.As industrias culturais e as políticas públicas
Concepto e figuras da industria editorial 1.Editores: tipos
2.Autores e traductores
3.Axentes literarios
4.Distribuidores e minoristas
A industria editorial e as NTICs 1.O libro electrónico
2.Impresión baixo demanda
3.Canais de distribución
A edición científica: grandes grupos editoriais e Open Access 1. As revistas científicas: os grandes grupos editores
2.Acceso libre ó coñecemento (OA)

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Glosario 0 6 6
Lecturas 0 10 10
Sesión maxistral 31 31.5 62.5
Resumo 0 10 10
Portafolios do alumno 0 20 20
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Glosario Elaboración dun vocabulario da materia no espazo do Campus virtual desta
Lecturas Lectura de artigos de revista e capítulos de libros seleccionados pola profesora para cada tema
Sesión maxistral Exposición de contidos teóricos da materia con apoio nas NTICS. Atención e orientación da profesora a preguntas, problemas e debates
Resumo Elaboración de sínteses escritas dos contidos do apartado lecturas
Portafolios do alumno Elaboración dun dossier selectivo con contidos dos temas, lecturas e resumos

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Resumo
Sesión maxistral
Lecturas
Descrición
Resolución de dúbidas sobre contidos e interpretación de lecturas, exposicións maxistrais, obradoiros, etc., así como sobre metodoloxías de citas bibliográficas, técnicas de resumo e elaboración de portafolios


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Portafolios do alumno Selección de contidos, lecturas e achegas ó coñecemento dos contidos da materia. Claridade na exposición escrita e na presentación 50
Resumo Comprensión e capacidade de síntese. Valoración das lecturas 20
Sesión maxistral Asistencia e participación nas clases presenciais 10
Glosario Pertinencia e claridade na definición dos termos 20
 
Observacións avaliación

Os/as alumnos/as en período de extinción da materia realizaran o exame oficial das correspondentes convocatorias


Fontes de información
Bibliografía básica Polo Pujadas, Magda (2007). Innovación y retos de la edición universitaria. Madrid: UNE
Freixanes, Victor, ed. (2010). O capital da cultura. A Coruña: Centro de Investigación económica y financiera
¨Cordón García, J. A., Alonso Arévalo, J. A., Martín Rodero, H.: Los libros electrónicos: la tercera ola de la revolución digital, Anales de Documentación, 2010, vol. 13, p. 53-80

¨Gallart Marsillas, Núria (2005) Las revistas científicas electrónicas y la propiedad intelectual. Delivered at 9as Jornadas Españolas de Documentación, en http://eprints.rclis.org/archive/00003696/

Gamir Orueta, Agustín: La industria cultural y los grupos multimedia en España, estructura y pautas de distribución territorial, Anales de Geografía 2005, 25, 179-202

¨Lebert, Marie: Una corta historia del e-book. Toronto: NEF, Universidad de Toronto, 2009.

¨Pimentel, Manuel: Manual del editor: cómo funciona la moderna industria editorial. 2ª ed. Córdoba: Berenice, 2007.

¨Prosser, David C.: La cara canviant de la comunicació científica. Biblioteconomia i Documentació,nº 11 (2003). http://www.ub.es/bid/numeros.htm

¨Sánchez Vigil, Juan Miguel: La edición en España, industria cultural por excelencia: Historia, proceso, gestión, documentación. Gijón: Trea, 2009.


Bibliografía complementaria

Proporcionarase con cada tema


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías