Identifying Data 2016/17
Subject (*) Industria editorial Code 710311616
Study programme
Licenciado en Documentación
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
First and Second Cycle 1st four-month period
First-Second Optativa 4.5
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Contextualización da industria editorial dentro do campo das industrias e políticas culturais. Análise e
principais axentes no campo editorial. O impacto das NTIC na industria editorial. A edición científica

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de información en calquera soporte.
A5 Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emprega nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información.
A6 Coñecemento da realidade nacional e internacional en materia de políticas e servizos de información e das industrias da cultura.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B17 Capacidade para a adaptación a cambios no contorno.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento dos modos de producción de libros e revistas A1
Coñecemento da aplicación das NTICs no campo editorial A5
Coñecemento das industrias culturais e as principais tendencias na producción e difusión da información A6
Aplicar un pensamento lóxico, crítico e creativo B3
Capacidade para adaptarse a cambios na contorna B17
Asumir a necesidade de aprender ó longo da vida C7
Desenvolver a capacidade de valorar os problemas implicados nos modos actuais de difusión da información C4

Contents
Topic Sub-topic
A industria editorial no contexto das industrias e políticas culturais 1.As industrias culturais: conceptos, sectores, e globalización
2.As industrias culturais e as políticas públicas
Concepto e figuras da industria editorial 1.Editores: tipos
2.Autores e traductores
3.Axentes literarios
4.Distribuidores e minoristas
A industria editorial e as NTICs 1.O libro electrónico
2.Impresión baixo demanda
3.Canais de distribución
A edición científica: grandes grupos editoriais e Open Access 1. As revistas científicas: os grandes grupos editores
2.Acceso libre ó coñecemento (OA)

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Glossary 0 6 6
Workbook 0 10 10
Guest lecture / keynote speech 31 31.5 62.5
Summary 0 10 10
Student portfolio 0 20 20
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Glossary Elaboración dun vocabulario da materia no espazo do Campus virtual desta
Workbook Lectura de artigos de revista e capítulos de libros seleccionados pola profesora para cada tema
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos teóricos da materia con apoio nas NTICS. Atención e orientación da profesora a preguntas, problemas e debates
Summary Elaboración de sínteses escritas dos contidos do apartado lecturas
Student portfolio Elaboración dun dossier selectivo con contidos dos temas, lecturas e resumos

Personalized attention
Methodologies
Student portfolio
Summary
Guest lecture / keynote speech
Workbook
Description
Resolución de dúbidas sobre contidos e interpretación de lecturas, exposicións maxistrais, obradoiros, etc., así como sobre metodoloxías de citas bibliográficas, técnicas de resumo e elaboración de portafolios


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Student portfolio Selección de contidos, lecturas e achegas ó coñecemento dos contidos da materia. Claridade na exposición escrita e na presentación 50
Summary Comprensión e capacidade de síntese. Valoración das lecturas 20
Guest lecture / keynote speech Asistencia e participación nas clases presenciais 10
Glossary Pertinencia e claridade na definición dos termos 20
 
Assessment comments

Os/as alumnos/as en período de extinción da materia realizaran o exame oficial das correspondentes convocatorias


Sources of information
Basic Polo Pujadas, Magda (2007). Innovación y retos de la edición universitaria. Madrid: UNE
Freixanes, Victor, ed. (2010). O capital da cultura. A Coruña: Centro de Investigación económica y financiera
¨Cordón García, J. A., Alonso Arévalo, J. A., Martín Rodero, H.: Los libros electrónicos: la tercera ola de la revolución digital, Anales de Documentación, 2010, vol. 13, p. 53-80

¨Gallart Marsillas, Núria (2005) Las revistas científicas electrónicas y la propiedad intelectual. Delivered at 9as Jornadas Españolas de Documentación, en http://eprints.rclis.org/archive/00003696/

Gamir Orueta, Agustín: La industria cultural y los grupos multimedia en España, estructura y pautas de distribución territorial, Anales de Geografía 2005, 25, 179-202

¨Lebert, Marie: Una corta historia del e-book. Toronto: NEF, Universidad de Toronto, 2009.

¨Pimentel, Manuel: Manual del editor: cómo funciona la moderna industria editorial. 2ª ed. Córdoba: Berenice, 2007.

¨Prosser, David C.: La cara canviant de la comunicació científica. Biblioteconomia i Documentació,nº 11 (2003). http://www.ub.es/bid/numeros.htm

¨Sánchez Vigil, Juan Miguel: La edición en España, industria cultural por excelencia: Historia, proceso, gestión, documentación. Gijón: Trea, 2009.


Complementary

Proporcionarase con cada tema


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.