Identifying Data 2016/17
Subject (*) A Galicia Contemportánea e Actual Code 710476005
Study programme
Mestrado Universitario en Patrimonio Cultural: A Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Humanidades
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web http://www.udc.es/humanidades
General description Estudo das transformacións estruturais e modernización na Galicia contemporánea, fazendo especial fincapé no cambio e as permanencias producidas na sociedade galega no decurso dos séculos XIX e XIX.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Coñecer a realidade socio-política contemporánea e actual con vistas a un posible desenvolvemento eurorrexional.
A9 Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas.
A10 Crear contidos multimedia para o ámbito eurorrexional.
A14 Ter capacidade de integración en equipos multidisciplinares galegos e portugueses: saber traballar con equipos internacionais.
A16 Coñecer os Museos e Arquivos da eurorrexión: fondos, organización e posibilidades de traballo investigador.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaborativa.
B7 Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo.
B14 Capacidade de organización e planificación do traballo propio.
B19 Motivación e compromiso cara a calidade nas actuacións profesionais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os cambios e permanencias que se producen na Galicia contemporánea. AR4
BR3
Coñecer as metodoloxías adecuadas para a elaboración de traballos. AR14
BR2
BR3
BR4
BR5
CC3
Aprender a expor oralmente e por escrito. BR2
BR7
BR13
CC1
Tomar consciencia da necesidade da aprendizaxe continua. BR5
CC6
CC7
Fomentar através do coñecimento un mellor exercicio da cidadanía. BR18
CC4
CC7
Coñecer as fontes de información para a Historia de Galicia AR9
AR10
AR16

Contents
Topic Sub-topic
TRANSFORMACIÓNS ESTRUTURAIS E MODERNIZACIÓN NA GALICIA CONTEMPORÁNEA.


I. Crisis do Antigo Rexime e estancamento socioeconómico no século XIX.


II. Mudanzas estruturais, tensións sociais e cambio no século XX.


I.1. Inercias agrarias e desindustrialización.
I.2. As desigualdades no proceso de urbanización.
I.3. Movimentos sociais.



II.1. Modernización agraria e industrializacións.
II.2. Conflito social e democratización.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Objective test 2 0 2
Document analysis 0 8 8
Directed discussion 6 0 6
Workbook 0 9 9
Guest lecture / keynote speech 12 0 12
Supervised projects 8 28 36
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Objective test Consiste nunha proba escrita sobre os contidos estudados no curso.
Document analysis Consulta por parte do aluno de fontes históricas de base documental coa finalidade de iniciá-lo ao manexo das mesmas.
Directed discussion Debate na aula na base de materiais previamente distribuídos polo profesor. Este orientará a discusión en que deberán participar todos os alunos sen excepción.
Workbook Lectura a cargo do aluno de monografías e mais material bibliográfico seleccionado e recomendado polo profesor. Tais lecturas estarán relacionadas preferencialmente coa materia do temario.
Guest lecture / keynote speech Exposición por conta do profesor de cuestións basilares relacionadas co temario.
Supervised projects Consiste nun traballo individual por conta do aluno relacionado com algún tema do programa,realizado a partir da consulta de bibliografía e/ou fontes documentais e orientado conforme a pautas dadas polo profesor. Poderá ser exposto na aula.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Supervised projects
Directed discussion
Description
Na proba obxectiva, o profesor deberá resolver as dúbidas que poda suscitar a formulación das preguntas. Também deberá aclarar a modalidade de exame a realizar e a correspondente valoración.

No caso da discusión dirixida, haverá que seleccionar o tema de debate; os alunos deberán preparalo a partir da bibliografía recomendada e caberá ao profesor dar as pautas metodolóxicas precisas para encaminhar a discusión.

Nos traballos tutelados, o profesor informará sobrre a metodoloxía a empregar, dará unha orientación bibliográfica xeral que será completada polo aluno a través de un traballo de prospección, e fará un seguimento do traballo.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test Será valorada a exposición realizada polo aluno conforme a criterios de articulación da exposición e adecuación ás cuestións formuladas. 40
Supervised projects Serán valorados o rigor analítico exibido, a claridade da exposición por escrito (e, no seu caso, tamén oral se for exposto na aula), e a adecuación da metodoloxía ao traballo de pesquisa realizado. 50
Directed discussion Valorarase a capacidade de argumentar e contrastar a opinión propia coa dos compañeiros da aula. Toda opinión deberá estar debidamente fundamentada, non emitida á toa. 10
 
Assessment comments

Sera requisito imprescindible para aprobar a disciplina alcanzar unha nota miníma de 4 (1,6) na proba obxetiva.   


Sources of information
Basic (). .
Villares, R. (1984). A Historia. Vigo
Barbosa Álvares, J. m. (2008). Atlas histórico da Galiza.... Barcelona
VV.AA.- (1998). Atlas histórico de Galicia. Vigo
González Leiceaga, X. e López Iglesias, E. (2000). Estrutura económica de Galicia.. Santiago, Laiovento
Juana, J. de e Prada, J. (coords.) (2005). Historia contemporánea de Galicia. Barcelona, Ariel
Villares, R. (2004). Historia de Galicia. Vigo
Barreiro Fernández, X.R. (1981). Idade contemporánea. Vigo
Constenla Bergueiro, G. e Domínguez castro, L. (eds.) (2002). Tempo de sermos. Galicia nos séculos contemporáneos. Vigo, UVI

Complementary Saavedra, P. (1992). A vida cotiá en Galicia, 1850-1930. Santiago, USC
Velasco Souto, C.F. (1995). Agitacións campesinas na Galiza.. Santiago, Laiovento
Alonso Álvarez, L. (1986). Comercio colonial y crisis del antiguo Régimen en Galicia, 1778-1818. Santiago, Xunta de Galicia
López Taboada, X.A. (1978). Economía e población en Galicia. A Coruña
Carmona, X e Nadal, J. (2005). El mpeño industrial de Galicia. 250 años de historia, 1750-2000.. Fundación Barrié de la Maza
Villares Paz, R. (1982). Foros, frades e fidalgos.. Vigo, Xerais
Máiz Vázquez, B. (1989). Galicia na II República e baixo o franquismo. Vigo, Xerais
Velasco Souto, C.F. (2000). Galiza na II Rrepública. Vigo, A Nosa Terra
Fernández Casanova, C.(coord.) (1998). Historia da pesca en Galicia. Universidade de Santiago
Carmona Badía, J. (1980). La industria conservera gallega.. Papeles de Economía española, nº 3
Fernández Casanova, C. (1981). La Sociedad Económica de Amiogos del País de Santiago.. Coruña, Ediciós do Castro
Bernardez Sobreira, A. e Román Lago, I. (1998). Labrando na rebelión.. Vigo, A Nosa Terra
Barreiro Fernández (1982). Liberales y absolutistas en Galicia. Vigo
Cabo Villaverde, M. (1998). O Agrarismo. Vigo, A Nosa Terra
Beramendi, J. e Núñez Seixas, M. (1990). O nacionalismo galego. Vigo, A Nosa Terra
Nogueira, C. e outros (1982). O poder industrial en Galicia. Vigo, Xerais
Pereira, D. (coord.) (1992). Os conquistadores modernos. Vigo, A Nosa Terrra
Fernández Prieto, L. (ed.) (2001). Terra e Progreso. Vigo


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
A Galicia Contemportánea e Actual/710476005

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Galicia e Norte de Portugal na Idade Moderna/710476004
Patrimonio Artístico Galego-Portugués/710476010
Patrimonio Arquitectónico Galego: Conservación e Transformacións/710476011
Patrimonio Natural do Noroeste Peninsular/710476013
Pensamento Ilustrado en Galicia/710476024

Subjects that continue the syllabus
Protohistoria do Noroeste Peninsular e o Mundo Mediterráneo/710476001
A Gallaecia Romana/710476002
Literatura Medieval Galego-Portuguesa/710476007

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.