Identifying Data 2016/17
Subject (*) Literatura Medieval Galego-Portuguesa Code 710476007
Study programme
Mestrado Universitario en Patrimonio Cultural: A Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Obligatoria 3
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Galego-Portugués, Francés e Lingüística
Coordinador
E-mail
Lecturers
E-mail
Web
General description Estudo da lituratura medieval galego-portuguesa a través dos seus textos e autores máis representativos.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
A2 Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
A3 Coñecer os diferentes bens e recursos patrimoniais que identifican tanto a Galicia como ó Norte de Portugal, para o desenvolvemento de convenios de colaboración e conservación conxuntos.
A5 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento en temas eurorrexionais.
A7 Coñecer as producións literarias de Galicia e Norte de Portugal.
A9 Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas.
B10 Capacidade de xestión da información relevante.
B16 Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico. AR1
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional. AR2
Coñecer os diferentes bens e recursos patrimoniais que identifican tanto a Galicia como ó Norte de Portugal, para o desenvolvemento de convenios de colaboración e conservación conxuntos. AR3
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento en temas eurorrexionais. AR5
Coñecer as producións literarias de Galicia e Norte de Portugal. AR7
Coñecer os textos historiográficos como fontes literarias e as técnicas historiográficas. AR9
Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio BR15
Capacidade de xestión da información relevante. BR9
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. CC3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. CC6
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. CC7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. CC8

Contents
Topic Sub-topic
1. Literatura e Idade Media. 1.1 A mentalidade medieval.
1.2 A cultura medieval.
2. A Lírica profana. 2.1 A cultura trobadoresca. Caracterización xeral.
2.2 A transmisión codicolóxica. Xéneros e autores.
2.3 O amor cortés. A Cantiga de amor.
2.4. A Cantiga de amigo
2.5 A Cantiga de escarnho e maldizer. Outro xéneros.


3. A Lírica relixiosa. 3.1 As Cantigas de Santa María. A cuestión da autoría.
3.2 Códices. Estrutura.
3.3 Cantigas de loor e cantigas narrativas.
4. A prosa medieval. 4.1 Prosa historiográfica, didáctica e de ficción.
4.2 As crónicas e a historiografía ibérica. Traducións da historiografía alfonsí. Os Livros de Linhagens.
4.3 A Materia de Bretaña.
4.4 A Materia de Troia.
4.5 A prosa Xacobea.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
ICT practicals 4 6 10
Mixed objective/subjective test 3 9 12
Workbook 1 10 11
Guest lecture / keynote speech 11 20 31
Supervised projects 2 8 10
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
ICT practicals O alumnado deberá utilizar os recursos en rede que se inclúen no Paso 8 desta Guía para a realización de traballos que esixen a consulta desas bases de datos.
Mixed objective/subjective test Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes....
Workbook No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso.
Guest lecture / keynote speech Sesións de traballo en que o profesorado explica a contextualización e os elementos necesarios do temario para que o alumnado poda desenvolver o seu traballo posterior.
Supervised projects Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
ICT practicals
Description
Durante as horas de atendemento do profesorado, o/a alumno/a recibirá toda a guía e axuda que precise para a realización dos seus traballos tutelados e das prácticas.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects Texto(s) orai(s) e/ou escrito(s) en que o alumnado analizará, seguindo un roteiro fornecido pola profesora, algunha(s) da(s) obra(s) de lectura obrigada. 25
Mixed objective/subjective test Proba escrita que combinará actividades de carácter ensaístico, de análise de fontes.... 50
Workbook No Paso 8 desta Guia, está a relación de obras que o/a alumno/a debe ler ao longo do curso, e cuxa lectura será avaliada a través da proba mixta e dos traballos tutelados. 25
 
Assessment comments

Sources of information
Basic TAVANI, G. (1988). A Poesía Lírica Galego-Portuguesa. Vigo. Galaxia
LANCIANI, G. e TAVANI, G. (orgs.) (1993). Dicionário da Literatura Medieval Galega e Portuguesa. Lisboa, Ed. Caminho
MARTINS, M. (1980). Estudos de Cultura Medieval. Lisboa, Brotéria
BREA, M. (coord.) (2000). Galicia. Literatura. A Idade Media. XXX.. A Coruña, Hércules
PENA, X. R. (2002). Historia da Literatura Medieval Galego-Portuguesa. Compostela, Ed. Sotelo Blanco
RODRIGUES LAPA, M. (1981). Lições de Literatura Portuguesa. Época Medieval. Coimbra, Coimbra Editora
BUESCU, Mª L. Carvalhão (1990). Literatura portuguesa medieval.. Lisboa, Universidade Aberta.
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (2001). O Trovador Galego-Português e o seu Mundo. Lisboa, Editorial Notícias
RESENDE DE OLIVEIRA, A. (1995). Trobadores e Xograres (Contexto Histórico). Vigo. Xerais

Obras de lectura obrigatoria:

Antoloxía de Cantigas de Amor
Antoloxía de Cantigas de Amigo
Antoloxía de Cantigas de escarnho e maldizer
Antoloxía de Cantigas de Santa María
Antoloxía de prosa literaria medieval.

Centro de Investigación Ramón Piñeiro: http://www.cirp.es/

Biblioteca Virtual Galega:http://bvg.udc.es/

Outras:

http://www.youtube.com/watch?v=nSyO6gb3iPY&feature=related

http://www.historiaviva.org/cantigas/indice.shtmlhttp://www.cervantesvirtual.com/Buscar.html?texto=Cantigas+de+Santa+Mariahttp://www.youtube.com/watch?v=J9yFtY6UXzc&feature=related

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.