Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Herdanza Ética e Conceptual da Ilustración Código 710476020
Titulación
Mestrado Universitario en Patrimonio Cultural: A Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web http://hum40.cdf.udc.es/jlt/
Descrición xeral A partir de la noción de patrimonio conceptual e institucional, se procede en este curso a un análisis y evaluación de las principales aportaciones en ese ámbito del pensamiento ilustrado europeo a la sociedad contemporánea.

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
A2 Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
A4 Coñecer a realidade socio-política contemporánea e actual con vistas a un posible desenvolvemento eurorrexional.
A8 Coñecer linguas modernas: uso correcto, oral e escrito, das linguas propias da eurorrexión.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B10 Capacidade de xestión da información relevante.
B11 Capacidade de uso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información.
B12 Habilidades no uso de software xenérico.
B13 Coñecemento falado e escrito dunha lingua estranxeira (con preferencia inglés).
B15 Capacidade de integración en equipos multidisciplinares.
B16 Recoñecemento da diversidade e multiculturalidade no ámbito do exercicio
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer as fontes intelectuais da cultura actual. AI1
AI2
AI4
Coñecer as principais institucións socio-políticas contemporánea e actuais e as súas raíces. AI1
AI4
BI3
BI6
CM4
Entrar en contacto cos textos principais da tradición ilustrada europea. AI1
AI8
BI3
BI9
BI10
BI12
Preparar materiais multimedia cara o Internet sobre as raíces ilustradas da Cultura e o Patrimonio contemporáneos da Eurorrexión e do conxunto da cultura actual europea. BI9
BI11
BI12
BI14
CM3
CM4
Acadar unha comprensión clara dos conceptos fundamentais que dan soporte a cultura europea actual e as institucións nacionais, europeas e da eurorrexión. AI1
AI4
BI3
BI6
BI9
BI12
BI15
CM1
CM2

Contidos
Temas Subtemas
1. En torno a la Ilustración. A. Introducción general.
2. La Ilustración en su contexto. A. El contexto histórico y social de la Ilustración.
3. El significado de la Ilustración. A. La Ilustración como actitud.
B. Sentido "epocal".
4. Algunas batallas de la Ilustración. A. Razón y Religión.
B. La herencia política de la Ilustración: La génesis del liberalismo político clásico.
5. La herencía política de la ilustración: una revaluación. A. En torno a la tolerancia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 12 32
Lecturas 15 6 21
Investigación (Proxecto de investigación) 0 20 20
Actividades iniciais 2 0 2
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Baseada sempre en investigación orixinal do profesor e apoiada por unha exposición en powerpoint.
Lecturas Comentario de de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados.
Investigación (Proxecto de investigación) Actividad de carácter teórico-práctico a través da que se propoñe ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Actividades iniciais Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Actividades iniciais
Descrición
Se analizarán y resolverán aquellas incidencias individuales relativas a posibles deficiencias de formación que pudieran afectar al desarrollo de la materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Sesión maxistral Asistencia e participación nas sesións. 20
Lecturas Asistencia e participación nas sesións. 20
Investigación (Proxecto de investigación) Entrega do traballo escrito en formato específico e datas prefixadas. 60
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

Broadie, Alexander. The Cambridge Companion to the Scottish Enlightenment. Cambridge, UK ; New York: Cambridge University Press, 2003.

———. The Scottish Enlightenment: An Anthology, Canongate Classics. Edinburgh: Canongate Books, 1997.

Cassirer, Ernst. The Philosophy of the Enlightenment. Boston,: Beacon Press, 1955. (Hay trad. Esp.)

Claeys, Gregory. Utopias of the British Enlightenment, Cambridge Texts in the History of Political Thought. Cambridge England, New York, NY: Cambridge University Press, 1994.

Gay, Peter. The Enlightenment : An Interpretation. 1st ed. New York: Knopf, 1966. (Hay trad. Esp. parcial.)

Hazard, Paul, and J. Lewis May. The European Mind, 1680-1715, Pelican Books ; A682. Harmondsworth: Penguin Books, 1964.

———. European Thought in the Eighteenth Century, Pelican Books ; A752. Harmondsworth: Penguin, 1965.

Hont, Istvan, and Michael Ignatieff. Wealth and Virtue : The Shaping of Political Economy in the Scottish Enlightenment. Cambridge [Cambridgeshire] ; New York: Cambridge University Press, 1983.

Horkheimer, Max, Theodor W. Adorno, and Gunzelin Schmid Noerr. Dialectic of Enlightenment : Philosophical Fragments, Cultural Memory in the Present. Stanford, Calif.: Stanford University Press, 2002. (trad. Esp.: Horkheimer, Max, and Theodor W. Adorno. Dialéctica De La Ilustración. Translated by J.J. Sánchez, Col.: "Biblioteca Universal De Círculo De Lectores, Serie Ensayo Contemporáneo". Barcelona: Círculo de Lectores, 1999.)

Jacob, James R. Henry Stubbe, Radical Protestantism and the Early Enlightenment. Cambridge [Cambridgeshire] ; New York: Cambridge University Press, 1983.

Jacob, Margaret C. The Enlightenment : A Brief History with Documents, Bedford Series in History and Culture. Boston: Bedford/St. Martin's, 2001.

———. Living the Enlightenment : Freemasonry and Politics in Eighteenth-Century Europe. New York: Oxford University Press, 1991.

———. The Radical Enlightenment : Pantheists, Freemasons, and Republicans, Early Modern Europe Today ;. London ; Boston: Allen & Unwin, 1981.

Kramnick, Isaac. The Portable Enlightenment Reader, The Viking Portable Library. New York: Penguin Books, 1995.

Manuel, Frank Edward. The Enlightenment, Sources of Civilization in the West. Englewood Cliffs, N.J.,: Prentice-Hall, 1965.

Porter, Roy. The Creation of the Modern World : The Untold Story of the British Enlightenment. 1st American ed. New York: W.W. Norton, 2000.

———. The Enlightenment. 2nd ed. Houndmills, Basingstoke, Hampshire ; New York: Palgrave, 2001.

———. The Enlightenment. Atlantic Highlands, NJ: Humanities Press International, 1990.

———. Enlightenment : Britain and the Creation of the Modern World. London ; New York: Allen Lane/Penguin Press, 2000.

Porter, Roy, and Mikulás Teich. The Enlightenment in National Context. Cambridge: Cambridge University Press, 1981.

Yolton, John W. The Blackwell Companion to the Enlightenment. Oxford, UK ; Cambridge, Mass., USA: Blackwell, 1992.

Smith, N. A. The New Enlightenment : An Essay in Political and Social Realism. London: J. Calder, 1976.

Smith, Theresa Ann. The Emerging Female Citizen : Gender and Enlightenment in Spain, Studies on the History of Society and Culture ;. Berkeley: University of California Press, 2006.

Spencer, Lloyd. Introducing the Enlightenment. New ed. Thriplow: Icon, 2006.

Spencer, Samia I. French Women and the Age of Enlightenment. Bloomington: Indiana University Press, 1984.

———. Writers of the French Enlightenment, Dictionary of Literary Biography ;. Farmington Hills, Mich.: Thomson Gale, 2005.

Tasset, José L. "En Torno a La Ilustración." In Historia Universal Del Pensamiento Filosófico, edited by Armando Segura, 543-602. Madrid: Síntesis, 2007.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías