Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Pensamento Ilustrado en Galicia Código 710476024
Titulación
Mestrado Universitario en Patrimonio Cultural: A Eurorrexión Galicia-Norte de Portugal
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Correo electrónico
Web
Descrición xeral Estudio y análisis de la producción escrita de los autores gallegos que se enmarcan en el movimiento de la Ilustración

Competencias do título
Código Competencias do título
A1 Coñecer o patrimonio cultural do Noroeste peninsular dende un punto de vista diacrónico.
A2 Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural eurorrexional.
A7 Coñecer as producións literarias de Galicia e Norte de Portugal.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B9 Capacidade de análise e de síntese aplicada á xestión e organización da
B14 Capacidade de organización e planificación do traballo propio.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
AI1
AI2
AI7
BI1
BI2
BI3
BI4
BI8
BI13
CM1
CM7
CM8

Contidos
Temas Subtemas
El pensamiento preilustrado Los novotores. Hombres y obras
La Ilustración en Europa. Países, características y líneas
La Ilustración en España Autores e ideas
La Ilustración en Galicia Producción escrita, publicaciones e innovaciones

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral 20 0 20
Lecturas 13 15 28
Proba de ensaio 2 20 22
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición de las características y evolución del pensamiento ilustrado
Lecturas Análisis de la producción escrita de los autores ilustrados
Proba de ensaio Control del aprendizaje de los conceptos y contenidos expuestos en las sesiones magistrales y en las lecturas realizadas

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Sesión maxistral
Descrición
Resolución de dudas, aclaración de conceptos

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Lecturas Estudio de la producción escrita de los autores ilustrados 30
Proba de ensaio Examen final de los conocimientos teóricos y prácticos 50
Sesión maxistral Exposición de las ideas centrales del pensamiento ilustrado y de su evolución 20
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica

AGUILAR PIÑAL, F. (ed.), Historia literaria de España en el siglo XVIII, Madrid, 1996.

AGUILAR PIÑAL, F., La Universidad de Sevilla en el siglo XVIII, Sevilla, 1969.

ALBIÑANA, S., Universidad e Ilustración. Valencia en la época de Carlos III, Valencia, 1988.

ALMUIÑA FERNÁNDEZ, C., Teatro y cultura en el Valladolid de la Ilustración. Los medios de difusión en la segunda mitad del XVIII, Valladolid, 1974.

ÁLVAREZ BARRIENTOS, J. et al, La república de las letras en la España del siglo XVIII, Madrid, 1995.

ÁLVAREZ DE MORALES, A., El pensamiento político y jurídico de Campomanes, Madrid, 1989.

ÁLVAREZ DE MORALES, A., Inquisición e Ilustración, 1700-1834, Madrid, 1982.

ÁLVAREZ DE MORALES, A., La Ilustración y la reforma de la Universidad en la España del siglo XVIII, Madrid, 1979.

ANTÓN PELAYO, J., La herencia cultural. Alfabetización y lectura en la Ciudad de Girona, 1747-1807, Valencia, 1998.

APPOLIS, E., Les jansénistes espagnols, Bordeaux, 1966.

ARIAS DE SAAVEDRA, I., Las Sociedades Económicas de Amigos del País en el Reino de Jaén, Granada, 1987.

AYMES, J. R. (ed.), Imagen de Francia en España durante la segunda mitad del XVIII, Alicante, 1996.

CABEZAS, J. A., Jovellanos. El fracaso de la Ilustración, Madrid, 1985.

CAÑAS, J. - LAMA, M. Á. (eds.), Juan Pablo Forner y su época (1756-1797), Mérida, 1998.

CASO, J. M., De Ilustración y de los ilustrados, Oviedo, 1988.

CASO, J. M., El pensamiento pedagógico de Jovellanos y su Real Instituto asturiano, Oviedo, 1980.

CASO, J. M., Jovellanos, Barcelona, 1998.

CASTRO, C. de, Campomanes. Estado y reformismo ilustrado, Madrid, 1996.

CORONA, C., La doctrina del poder absoluto en España en la crisis del siglo XVIII al XIX, Oviedo, 1962.

DÉFOURNEAX, M., Inquisición y censura de libros en la España del siglo XVIII, Madrid, 1973.

DEMERSON, P. de, Próspera y adversa fortuna de la Real Sociedad Cantábrica (1775-1804), Santander, 1986.

DOMERGUE, L., Censure et Lumières dans l’Espagne de Charles III, Paris, 1982.

DOMERGUE, L., Le livre en Espagne au temps de la Révolution Française, Lyon, 1984.

DOMERGUE, L., Tres calas en la censura dieciochesca (Cadalso, Rousseau, Prensa Periódica), Toulouse, 1991.

DOMÍNGUEZ CABREJAS, M. R., La enseñanza de las primeras letras en Aragón, 1677-1812, Zaragoza, 1999.

DUFOUR, G., Clero y sexto mandamiento. La confesión en la España del siglo XVIII, Valladolid, 1996.

EGIDO LÓPEZ, T., Prensa clandestina española del siglo XVIII. El Duende Crítico, Valladolid, 1968.

ELORZA, A., La ideología liberal en la Ilustración española, Madrid, 1970.

ENCISO RECIO, L. M., La Gaceta de Madrid y el Mercurio histórico-político, 1756-1781, Valladolid, 1957.

ENCISO RECIO, L. M., Nipho y el periodismo español del siglo XVIII, Valladolid, 1956.

ESCOLANO BENITO, A., Educación y economía en la España ilustrada, Madrid, 1988.

FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, J. L., Jovellanos: antropología y teoría de la sociedad, Madrid, 1991.

FERNÁNDEZ PÉREZ, J. - GONZÁLEZ TASCÓN, I. (eds.), Ciencia, técnica y Estado en la España Ilustrada, Zaragoza, 1990.

FERRER BENIMELI, J. A., La masonería española en el siglo XVIII, Madrid, 1974.

FUENTES, J. F., José Marchena. Biografía política e intelectual, Barcelona, 1989.

GARCÍA-VILLOSLADA, R., Historia de la Iglesia en España. Vol. IV. La Iglesia en la España de los siglos XVII y XVIII, Madrid, 1979.

GAY ARMENTEROS, J. C., La Ilustración andaluza, Sevilla, 1985.

GUIMERÁ, A. (coord.), El reformismo borbónico: una visión interdisciplinar, Madrid, 1996.

GUINARD, P., La presse espagnole de 1737-1791. Formation et signification de un genre, Paris, 1973.

HERNÁNDEZ FRANCO, J., La gestión política y el pensamiento reformista del Conde de Floridablanca, Murcia, 1984.

HERR, R., España y la revolución del siglo XVIII, Madrid, 1964.

HERRERO, J., Los orígenes del pensamiento reaccionario español, Madrid, 1973.

HUERTA CALVO, J. - PALACIOS FERNÁNDEZ, E. (eds.), Al margen de la Ilustración. Cultura popular, arte y literatura en la España del siglo XVIII, Ámsterdam, 1998.

LAFARGA, F., Voltaire en España (1734-1835), Barcelona, 1982.

LAMARCA LANGA, G., La cultura del libro en la época de la Ilustración. Valencia, 1740-1808, Valencia, 1994.

LARRIBA, E., Le public de la presse en Espagne à la fin du XVIIIe siècle (1781-1808), Paris, 1998.

LEÓN NAVARRO, V., Luis de Granada y la tradición erasmista de Valencia, el siglo XVIII, Alicante, 1986.

LÓPEZ LÓPEZ, R. J., Oviedo: muerte y religiosidad en el siglo XVIII. Un estudio de mentalidades colectivas, Oviedo, 1985.

LÓPEZ PIÑERO, J. M. et al, La actividad científica valenciana de la Ilustración, Valencia, 1998.

LOPEZ, F., Juan Pablo Forner (1756-1797) y la crisis de la conciencia española, Salamanca, 1999.

LÓPEZ-CORDÓN CORTEZO, M. V., Realidad e imagen de Europa en la España ilustrada, Segovia, 1992.

LLOMBART, V., Campomanes, economista y político de Carlos III, Madrid, 1992.

LLUCH, E., La Catalunya vençuda del segle XVIII. Foscors y clarors de la Il-lustració, Barcelona, 1996.

MACÍAS DELGADO, J., El Abate Gándara y la reconstrucción nacional de España en el siglo XVIII, Madrid, 1986.

MARAVALL, J. A., Estudios de historia del pensamiento español. Siglo XVIII, Madrid, 1991.

MARTÍNEZ ALBIACH, A., Ética socio-religiosa de la España del siglo XVIII, Madrid, 1970.

MARTÍNEZ HERNÁNDEZ, F. y J., Los seminarios españoles en la época de la Ilustración, Madrid, 1973.

MARTÍNEZ QUINTEIRO, E., Los grupos liberales antes de las Cortes de Cádiz, Madrid, 1977.

MARTÍNEZ SHAW, C., El Siglo de las Luces. Las bases intelectuales del reformismo, Madrid, 1996.

MARTÍNEZ, C. M., La Ilustración valenciana, Alicante, 1985.

MARURI, R., Ideología y comportamiento del obispo Menéndez de Luarca (1784-1819), Santander, 1984.

McCLELLAND, I. L., Ideological hesitancy in Spain, 1700-1750, Liverpool, 1991.

MÉNDEZ SANZ, F., La Universidad salmantina de la Ilustración (1750-1800). Hacienda y reforma, Salamanca, 1990.

MESTRE SANCHÍS, A, La Ilustración, Madrid, 1993.

MESTRE SANCHÍS, A., Despotismo e Ilustración en España, Barcelona, 1976.

MESTRE SANCHÍS, A., Don Gregorio Mayans y Siscar, entre la erudición y la política, Valencia, 1999.

MESTRE SANCHÍS, A., Influjo europeo y herencia hispánica: Mayans y la Ilustración valenciana, Valencia, 1987.

MESTRE SANCHÍS, A., La ilustración española, Madrid, 1998.

MESTRE SANCHÍS, A., Mayans y la España de la Ilustración, Madrid, 1990.

MORGADO GARCÍA, A., Iglesia e Ilustración en el Cádiz del siglo XVIII. Cayetano Huarte (1741-1806), Cádiz, 1991.

NIEWOHNER, F. et al (coords.), La Ilustración en España y Alemania, Barcelona, 1989.

PALACIO ATARD, V., Los españoles de la Ilustración, Madrid, 1964.

PERDICES DE BLAS, L., Pablo de Olavide (1725-1803). El ilustrado, Madrid, 1995.

PESET, M., Gregorio de Mayans y la reforma universitaria, Valencia, 1975.

PESET, M., La Universidad española (siglos XVIII-XIX). Despotismo ilustrado y Revolución liberal, Madrid, 1974.

PRADO MOURA, Á., Inquisición e Inquisidores en Castilla, Valladolid, 1995.

PRADO MOURA, Á., Las hogueras de la intolerancia. La actividad represiva del Tribunal de la Inquisición de Valladolid (1700-1834), Valladolid, 1996.

PRADO RAMÍREZ, M., Cultura y religiosidad popular en el siglo XVIII, Ciudad Real, 1986.

PRATS Y CUEVAS, J., La Universitat de Cervera i el reformisme borbònic, Lleida, 1993.

RIERA, J., Medicina y ciencia en la España ilustrada, Valladolid, 1981.

RODRÍGUEZ, L., Reforma e Ilustración: Pedro Rodríguez de Campomanes, Madrid, 1975.

ROMERO SAMPER, M., Las cofradías en el reformismo de Carlos III, Madrid, 1991.

RUBIA PRADO, F. de la - TORRECILLA, J. (dirs.), Razón, tradición y modernidad: re-visión de la Ilustración hispánica, Madrid, 1996.

RUMEU DE ARMAS, A., Ciencia y tecnología en la España ilustrada, Madrid, 1980.

SAIZ, M. D., Historia del periodismo en España. Los orígenes: el siglo XVIII, Madrid, 1983.

SÁNCHEZ AGESTA, L., El pensamiento político del Despotismo Ilustrado, Sevilla, 1979.

SÁNCHEZ GRANJEL, L., La medicina española del siglo XVIII, Salamanca, 1979.

SÁNCHEZ-BLANCO PARODY, F., Europa y el pensamiento español del siglo XVIII, Madrid, 1991.

SÁNCHEZ-BLANCO PARODY, F., La mentalidad ilustrada, Madrid, 1999.

SARRAILH, J., La España Ilustrada de la segunda mitad del siglo XVIII, México, 1974 (1ª ed., 1954).

SAUGNIEUX, J., Foi et Lumières dans l’Espagne du XVIIIe, Lyon, 1985.

SAUGNIEUX, J., Le jansénisme espagnol du XVIIIe siècle: ses composantes et ses sources, Oviedo, 1975.

SAUGNIEUX, J., Les jansénistes et le renouveau de la prédication dans l’Espagne de la seconde moitié du XVIIIe, Lyon, 1976.

SELLÉS, M. et al, Carlos III y la ciencia de la Ilustración, Madrid, 1988.

SHAFER, R. J., The Economic Societies in the Spanish world (1763-1821), Syracuse, 1958.

SIERRA NAVA, L., El Cardenal Lorenzana y la Ilustración, Madrid, 1975.

SIMÓN REY, D., Las Facultades de Artes y Teología de la Universidad de Salamanca en el siglo XVIII, Salamanca, 1981.

STIFFONI, G., Verità della storia e ragioni del potere nella Spagna del primo ‘700, Milano, 1989.

TOMSICH, M. G., El Jansenismo en España. Estudio sobre las ideas religiosas en la segunda mitad del XVIII, Madrid, 1972.

TORREMOCHA HERNÁNDEZ, M., La enseñanza entre el inmovilismo y la reforma ilustrada, Valladolid, 1993.

TORREMOCHA HERNÁNDEZ, M., Ser estudiante en el siglo XVIII. La universidad vallisoletana de la Ilustración, Valladolid, 1991.

URRUTICOETXEA, J. (coord.), Peñaflorida y la Ilustración, San Sebastián, 1986.

VARELA, J., Jovellanos, Madrid, 1988.

VICO MONTEOLIVA, M., Educación y utopía: de los pensadores ilustrados a los reformadores americanos, Málaga, 1992.

VV.AA., El mundo hispánico en el Siglo de las Luces, Madrid, 1996.

VV.AA., Fray Benito Jerónimo Feijoo y Montenegro. Estudios reunidos en conmemoración del II centenario de su muerte (1764-1964), La Plata, 1965.

VV.AA., L’enseignement primaire en Espagne et en Amérique Latine du XVIIIe siècle à nos jours. Politiques éducatives et réalités scolaires, Tours, 1986.

VV.AA., La Ilustración española, Alicante, 1986.

VV.AA., Las Reales Sociedades Económicas de Amigos del País, San Sebastián, 1972.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Galicia e Norte de Portugal na Idade Moderna/710476004

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías