Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A8 |
CE8 – Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
A9 |
CE9 – Ter capacidade como xestor cultural e patrimonial |
A15 |
CE15 – Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B7 |
CG2 – Dominar a expresión e a comprensión de xeito oral ou escrita dun idioma estranxeiro |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B11 |
CG7 – Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da súa vida |
C1 |
CT1 – Capacidade de análise e síntese |
C2 |
CT2 – Capacidade de resolución de problemas |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
|
AJ1 AJ8 AJ9 AJ15
|
BJ2 BJ5 BJ7 BJ10 BJ11
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. La cultura clásica grecolatina |
|
2. La mentalidad medieval |
|
3. Renacimiento y Humanismo |
|
4. La cultura del Barroco |
|
5. La Europa de la Ilustración |
|
6. Cambios culturales en los siglos XIX y XX: secularización, nacionalismos y cultura de masas. |
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A1 A9 A15 B5 B7 B10 C2 |
5 |
0 |
5 |
Critical bibliographical |
B10 C1 |
0 |
40 |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
B11 C3 |
10 |
0 |
10 |
Document analysis |
A8 B2 C1 C9 |
5 |
15 |
20 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
Debate na aula moderado polo docente sobre cuestións relacionadas cos contidos da materia a partir de noticias de actualidade ou de diversas fontes de información |
Critical bibliographical |
Análise e valoración do contido dunha monografía referida á temática da asignatura |
Guest lecture / keynote speech |
Explicación oral de contidos da materia e plantexamento de interrogantes ao alumno para incentivar a súa reflexión |
Document analysis |
Comentario crítico de documentais ou películas que traten aspectos relativos ao temario da asignatura |
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Document analysis |
A8 B2 C1 C9 |
Terase en conta o rigor na análise dende a óptica de historia cultural de películas ou documentais que traten contidos da asignatura |
40 |
Directed discussion |
A1 A9 A15 B5 B7 B10 C2 |
Valorase a participación do alumnado e a súa capacidade para opinar con fundamento |
10 |
Critical bibliographical |
B10 C1 |
Terase en conta a capacidade de análise e de síntese do material obxecto de recensión, ademais da claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical deste traballo escrito |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
B11 C3 |
Valorarse a asistencia a clase |
10 |
|
Assessment comments |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.
|
Sources of information |
Basic
|
Coffin, Judith G, y Stacey, Robert. C. (2012). Breve historia de Occidente : [las civilizaciones y las culturas] . Barcelona: Planeta
Kraye, J. (1998). Introducción al Humanismo renacentista. Cambrigde: Cambridge University Press
Pérez Almoguera, Arturo (2010). La civilización griega : los orígenes de nuestra cultura . Madrid: Anaya
Grimal, Pierre (1999). La Civilización romana : vida, costumbres, leyes, artes. Barcelona: Paidós
Mosse, George L. (1997). La Cultura europea del siglo XIX. Barcelona: Ariel
Mosse, George L. (1997). La Cultura europea del siglo XX. Barcelona: Ariel
Sabaté, Flocel (2011). Vivir y sentir en la Edad Media. Madrid: Anaya |
|
Complementary
|
Anderson, Benedict R. O'G. (1993). Comunidades imaginadas : reflexiones sobre el origen y la difusión del nacionalismo. México: Fondo de Cultura Económica
Burke, Peter (2002). El Renacimiento europeo : centros y periferias. Barcelona: Crítica
Honour, Hugh (1994). El Romanticismo. Madrid. Alianza Editorial
Burrow, J.W. (John Wyon) (2001). La Crisis de la razón : el pensamiento europeo, 1848-1914 . Barcelona: Crítica
Israel, Jonathan I. (2012). La Ilustración radical : la filosofía y la construcción de la modernidad, 1650-1750 / Jonathan I. Israel . México: Fondo de Cultura Económica
Hall, Alfred Rupert (1985). La Revolución científica : 1500-1750. Barcelona: Crítica
Gubern, Román (1988). Mensajes icónicos en la cultura de masas. Barcelona: Lumen |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|