Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 – Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A2 |
CE2 – Coñecer e manexar as técnicas museográficas e historiográficas |
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A5 |
CE5 – Estar capacitado para a xestión en museos |
A9 |
CE9 – Ter capacidade como xestor cultural e patrimonial |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexión sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
B12 |
CG8 – Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C4 |
CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
C10 |
CT11 – Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los principales elementos del medio natural.
Comprender los criterios empleados en la delimitación de espacios naturales.
Conocer las metodologías empleadas en la valoración del patrimonio natural y su puesta en valor. |
AP1 AP2 AP3 AP5 AP9
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP10 BP12
|
CP3 CP4 CP6 CP10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: El Medio Natural.
|
1. Elementos del Medio Natural.
2. Criterios para valorar la importancia del Medio Natural.
|
BLOQUE II: Puesta en valor y gestión del Medio Natural. |
3. Delimitación de espacios naturales.
4. Parques naturales, ecomuseos y centros de interpretación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Saídas de campo |
A2 A5 |
0 |
19 |
19 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B1 B4 B10 B12 C6 |
0 |
20 |
20 |
Sesión maxistral |
A1 B3 |
10 |
0 |
10 |
Prácticas a través de TIC |
A3 C3 C10 |
2 |
0 |
2 |
Discusión dirixida |
B2 B3 C4 |
2 |
0 |
2 |
Lecturas |
A9 |
0 |
20 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Saídas de campo |
Visita a un Parque Natural bien organizado que posea un completo Centro de Interpretación.
Visita a un organismo encargado de la gestión de los parques u otras figuras de protección del Medio Natural. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Trabajo realizado por el alumno, con el apoyo del profesor, en el que demuestre ser capaz de proponer la creación de un espacio natural de nueva creación. |
Sesión maxistral |
Explicación de los saberes teóricos y prácticos necesarios para adquirir un adecuado conocimiento de esta asignatura. |
Prácticas a través de TIC |
Conocimiento de los recursos existentes en la Red y posibilidades de utilización de los mismos. |
Discusión dirixida |
Avanzado ya el curso, exponer a los alumnos a debates dirigidos que permitan analizar su grado de conocimiento y afianzar lo ya aprendido. |
Lecturas |
Lectura de un libro en el que se explique de forma breve y concisa la situación actual de la ciencia en el campo de estudio de esta asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Saídas de campo |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Sesión maxistral |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
Se preparará un documento explicativo y el profesor o profesores acompañarán en todo momento al alumnado.
Los alumnos contarán con el permanente apoyo del profesor.
En todo momento los alumnos contarán con la ayuda del profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A9 |
Lectura de un manual con los contenidos teóricos y prácticos más relevantes de la asignatura. |
10 |
Saídas de campo |
A2 A5 |
Visita a un Parque Natural que posea un Centro de Interpretación y/o visita a un organismo encargado de la gestión de parques u otras figuras de protección del Medio Natural. |
10 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
B1 B4 B10 B12 C6 |
Trabajo práctico sobre los contenidos de la asignatura. Propuesta de un espacio natural. |
40 |
Sesión maxistral |
A1 B3 |
Prueba de conocimientos teóricos mediante examen final que consistirá en 20 preguntas, de las cuales 14 serán preguntas concretas que precisan respuestas cortas. Las otras 6 serán tipo “test” con respuestas alternativas. En total el 60% de la calificación final. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
AGULÓ M. et alt., Madrid (1982). Guía para la elaboración de estudios del medio físico: contenido y metodología. Madrid, CEOTMA, MOPU
FLORES, C. (1986). Arquitectura popular española. Madrid, Aguilar
BRADSHAW,AD. et al. (1986). Ecology and Design in Landscape . Oxford, Blackwell
WEAVER, D (2002). Ecotourism. New York, John Wiley and Sons
WEARING, S. y NEIL, J. (2000). Ecoturismo, impacto, tendencias y posibilidades. Madrid, síntesis
WAGNER, CH. (1993). Entender la ecología. Barcelona, Blume
TRICART, J y KILIAN, J. (1982). La ecogeografía y la ordenación del medio natural. Barcelona, Anagrama
BOLÓS, M. et al. (1990). Manual de ciencia del paisaje. Barcelona, Masson
MARTINEZ DE PISON, E. et al. (1998). Paisaje y medio ambiente. Valladolid, Universidad
RAMOS A. et al. (1979). Planificación física y ecología. Modelos y métodos. Madrid, Emesa |
|
Bibliografía complementaria
|
ESTEPA JIMENEZ, J. et al. (2007). CONCEPCIONES SOBRE LA ENSEÑANZA Y DIFUSIÓN DEL PATRIMONIO EN LAS INSTITUCIONES EDUCATIVAS Y LOS CENTROS DE INTERPRETACIÓN. ESTUDIO DESCRIPTIVO. Enseñanza de las Ciencias Sociales nº 6
VV.AA. (2008). Consolidando Participativamente el Manejo Sostenible Refugio de Vida Silvestre Laguna de Guaimoreto. Fundación Calentura y Guaimoreto, Colón, Honduras
MARTINEZ VALERO, A. (2007). EL PATRIMONIO COMO REVALORIZACIÓN DE LO RURAL. Revista de Desarrollo Rural y Cooperativismo Agrario, 10, 205-222
HOMOBONO MARTINEZ, I. (2006). EL PATRIMONIO INDUSTRIAL Y SUS ACTIVACIONES: TURISMO, MUSEOS, ECOMUSEOS Y REUTILIZACIÓN. KOBIE (Serie Antropología Cultural). Bilbao Bizkaiko Foru Aldundia-Diputación Foral cle Bizkaia N.°
NAVAJAS CORRAL, O. (2012). La museología social como herramienta del cambio en los museos de Japón. Series Iberoamericanas de Museología.Vol. 4.
VACAS GUERRERO, T. (2005). “Los espacios naturales protegidos: figuras de protección en España”. Actas del XIX Congreso de Geógrafos Españoles: Espacios públicos, espacios privados, Asociación de G |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Musealización do Medioambente Mariño e a Cultura Pesqueira/710521019 | Territorio Museo e Turismo Cultural: Interpretación Do Patrimonio/710521016 | Musealización do Patrimonio Arqueolóxico/710521018 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|