Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Knowledge of the different goods and heritage resources and their juridical regime. |
A2 |
Knowledge of the past from a diachronic point of view. |
A6 |
Knowledge of the individual and social human behaviour |
A7 |
Syncronic and diachronic knowledge of diverse current cultural and present realities. |
A9 |
Knowledge of classical languages and cultures. |
A11 |
Knowledge of techniques and methods of work and analysis of the human and social sciences. |
A12 |
Oral and written correct use of their own languages. |
B1 |
Learn to learn. |
B2 |
To solve problems effectively. |
B4 |
Work independently with initiative. |
B7 |
Communicate effectively in a work environment. |
B8 |
Oral and written communication in your own language. |
B10 |
Capacity for analysis and synthesis. |
B11 |
Ability to manage the relevant information. |
B20 |
Creativity and originality in thinking and practice. |
C1 |
Express themselves correctly, both orally and in writing , in the official languages of the autonomous region. |
C3 |
Using basic tools of information technology and communication (ICT), necessary for the exercise of their profession and for learning throughout her life |
C6 |
Critically evaluate the knowledge, technology and information available to solve the problems they must face to. |
C7 |
Assume as professionals and citizens the importance of learning throughout life. |
C8 |
Assess the importance of research, innovation and technological development in the economic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecemento das produccións culturais da Humanidade (Arte, Pensamento, Literatura e Institucións). |
A1
|
|
|
Coñecemento do pasado desde un punto de vista diacrónico. |
A2
|
|
|
Coñecemento do comportamento humano individual e social. |
A6
|
|
|
Coñecemento sincrónico e diacrónico de diversas realidades culturais actuais. |
A7
|
|
|
Coñecementos de linguas e culturas clásicas. |
A9
|
|
|
Coñecementos de técnicas e métodos de traballo e análise das ciencias humanas e sociais. |
A11
|
|
|
Uso correcto, oral e escrito, das lenguas propias. |
A12
|
|
|
Aprender a aprender. |
|
B1
|
|
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B2
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B4
|
|
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
B7
|
|
Comunicación oral e escrita nas linguas propias. |
|
B8
|
|
Capacidade de análise e de síntese. |
|
B10
|
|
Capacidade de xestión da información relevante. |
|
B11
|
|
Creatividade e orixinalidade no pensamento e a práctica. |
|
B20
|
|
Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrito, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que se deben enfrontar. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socio-económico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución |
Obxectivo da materia, límites, conceptos básicos e métodos de traballo. |
2. A comunicación literaria na Antigüidade e na Idade Media I. |
Os autores e o seu público. Difusión e recepción da literatura latina. |
3. A comunicación literaria na Antigüidade e na Idade Media II. |
O código literario I: Retórica e poética antiga e medieval. |
4. A comunicación literaria na Antigüidade e na Idade Media III. |
O código literario II: Imitación e arte alusiva na Antigüidade e na Idade Media |
5. Periodización I. |
Literatura romana da época republicana. |
6. Periodización II. |
Literatura romana da época de Augusto. |
7. Periodización III. |
Literatura romana da época imperial. |
8. Periodización IV. |
Literatura latina medieval ata Carlomagno. |
9. Periodización V. |
Literatura latina medieval entre Carlogmano e o século XII |
10. Periodización VI. |
Literatura latina medieval a partir do século XII. |
11. Xéneros I. |
Teatro e espectáculo na Antigüidade e na Idade Media latina. |
12. Xéneros II. |
Historiografía |
13. Xéneros III. |
Da biografía antiga á haxiografía medieval |
14. Xéneros IV. |
Prosa de ficción. |
15. Xéneros V. |
Literatura satírica e paródica en Roma e na Idade Media. |
16. Xéneros VI. |
Oratoria. |
17 Xéneros VII. |
Da poesía bucólica á altercatio medieval. |
18. Xéneros VIII. |
Épica narrativa na Antigüidade e formas da épica cristiá e medieval. |
19. Xéneros IX. |
Épica didáctica. |
20. Xéneros X. |
Literatura técnica. |
21. Xéneros XI. |
Poesía lírica. |
22. Xéneros XII. |
Da elexía clásica ao amor cortés. |
23. Xéneros XIII |
Epigrammata et aenigmata |
24. Temas I. |
A recepción medieval da literatura clásica |
25. Temas II. |
Os animais na literatura antiga e medieval: fábulas, bestiarios, tratados médicos e literatura simbólica. |
26. Temas III. |
A recepción da literatura antiga na cultura contemporánea. |
27. Temas IV. |
Escritoras da Antigüidade e da Idade Media. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A6 A7 A9 A11 |
24 |
0 |
24 |
Collaborative learning |
A1 A2 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B2 B4 B7 B8 B10 B11 B20 C1 C3 C6 C7 C8 |
24 |
42 |
66 |
Workbook |
A1 A2 A6 A7 A9 A11 B1 B11 |
0 |
20 |
20 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A6 A7 A9 A11 A12 B2 B8 B10 B11 B20 C1 |
2 |
17 |
19 |
Student portfolio |
A12 B1 B4 B8 B10 B11 B20 C1 |
0 |
20 |
20 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Collaborative learning |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Workbook |
Textos de literatura latina que se comentarán especialmente nas sesións maxistrais e de aprendizaxe colaborativa. Indicaranse ao longo do curso os textos e as traducións recomendadas. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas sobre contidos do programa. |
Student portfolio |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Personalized attention |
|
Description |
Os traballos estarán relacionados cos temas destinados á aprendizaxe colaborativa. Consistirán en comentarios de textos, reseñas de artigos, aplicacións de métodos de análise ou outras actividades puntuais que se consideren proveitosas para a autoaprendizaxe do alumno. O profesor fará un seguimento destes traballos e atenderá dúbidas sobre os mesmos no horario de titorías ou a través do correo electrónico. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Student portfolio |
A12 B1 B4 B8 B10 B11 B20 C1 |
Entrega do portafolios e boa calidade do mesmo |
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A6 A7 A9 A11 |
Asistencia ás aulas |
5 |
Collaborative learning |
A1 A2 A6 A7 A9 A11 A12 B1 B2 B4 B7 B8 B10 B11 B20 C1 C3 C6 C7 C8 |
Asistencia ás aulas, participación nas mesmas e realización das tarefas que se encomenden. |
35 |
Mixed objective/subjective test |
A1 A2 A6 A7 A9 A11 A12 B2 B8 B10 B11 B20 C1 |
Responder correctamente a cuestións sobre o programa da materia nun exame escrito que se realizará na data oficial aprobada pola Xunta de Facultade |
50 |
|
Assessment comments |
Esta materia pertence a un plan en extinción e, xa que logo, non ten docencia. Os datos que figuran na guía docente son meramente para información do alumnado que a teña pendente, que serán examinado de todo o temario nas datas que se aproben na Xunta de Facultade, ou ben segundo o establecido na guía docente da materia que corresponde a esta no novo plan de estudos (código 710G01055). Os datos recollidos nesta guía relativos á planificación e á avaliación, en consecuencia, non son reais.
"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/ a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."
|
Sources of information |
Basic
|
Harrison, S. J. (ed.) (2005). A Companion to Latin Literature. Malden-Oxford-Carlton
(). Bibliotheca Augustana <http://www.hs-augsburg.de/~harsch/augusta.html>.
(). Cultura clásica <http://www.culturaclasica.com/literatura/literatura.htm>.
Brunzhölzl, F. (1975-1992). Geschichte der lateinischen Literatur des Mittelalters. München
Manitius, M. (1911-1931). Geschichte der lateinischen Literatur des Mittelalters. München
Paratore, E. (1987). História da literatura latina. Lisboa
Kenney, E. J.-Clausen, W. V. (eds.) (1989). Historia de la literatura clásica (Cambridge University). II: Literatura latina. Madrid
Codoñer Merino, C. (ed.) (1997). Historia de la literatura latina. Madrid
Albrecht, M. von (1997). Historia de la literatura romana. Barcelona
Dronke, P. (1995 (reimpr.)). La lírica en la Edad Media. Barcelona
Moralejo Álvarez, J. L. (2002). La poesía latina medieval: apuntes para una clasificación genérica, en Actas del III congreso hispánico de latín medieval. León
(). Latin Library <http://www.thelatinlibrary.com/>.
Leonardi, C. (ed.) (2002). Letteratura latina medievale (secoli VI-XV). Un manuale. Firenze
Curtius, E. R. (1955). Literatura europea y Edad Media latina. México-Madrid-Buenos Aires
Cavallo, G.-Leonardi, C.-Menestò, E. (eds.) (1993-). Lo spazio letterario del Medioevo. 1. Il Medioevo latino. Roma
Cavallo, G.-Fedeli, P.-Giardina, A. (eds.) (1989-1991). Lo spazio letterario di Roma antica. Roma
Dronke, P. (1968 (2ª ed.)). Medieval Latin and the Rise of European Love-Lyric. Oxford
(). Perseus Digital Library <http://www.perseus.tufts.edu/hopper/>.
(). Recursos del mundo clásico en internet <http://www.anmal.uma.es/anmal/recursos0.htm>.
Gómez Pallarès, J. (2003). Studiosa Roma. Los géneros literarios en la cultura romana. Barcelona
VV. AA. (1972-). Typologie des sources du Moyen Âge occidental. Turnhout (Brepols)
(). Universidad de Salamanca-Recursos literarios <http://clasicas.usal.es/recursos/literaria.htm>. |
|
Complementary
|
Dominik, W.-Hall, J. (eds.) (2007). A companion to Roman Rhetoric. Malden-Oxford-Carlton
Nuckley, E.-Dinter, M. (eds.) (2013). A Companion to the Neronian age. Malden-Oxford-Chichester
López Silva, X. A. (2007). A literatura dramática de expresión latina, en Vieites, M. F. (ed.), Literatura dramática, unha introdución histórica, pp. 81-108. Vigo
Kennedy, G. A. (1984). A New History of Classical Rhetoric. Princeton
Fantuzzi, M.-Papanghelis, T. (2006). Brill's Companion to Greek and Latin Pastoral (Brill's Companions in Classical Studies). Leiden-Boston
López, A.-Pociña, A. (2007). Comedia romana. Madrid
Reynolds, L. D.- Wilson, N. G. (1986). Copistas y filólogos. Madrid
Jenkyns, R. (ed.) (1995). El legado de Roma. Barcelona
Mauskopf Deliyannis, D. (ed.) (2003). Historiography in the Middle Ages. Leiden-Boston
André, J. M.-Hus, A. (1983). La historia en Roma. Madrid
Coronel Ramos, M. A. (2002). La sátira latina. Madrid
Highet, G. (1996 (reimpr.)). La tradición clásica. México
Valcárcel Martínez, V. (ed.) (2009). Las biografías griega y latina como género literario. De la Antigüedad al Renacimiento. Algunas calas. Vitoria
Dronke, P. (1994). Las escritoras de la Edad Media. Barcelona
Green, R. P. H. (2006). Latin Epics of the New Testament. Oxford
Hofman, H. (1999). Latin Fiction. The Latin Novel in context. London-New York
Lausberg, H. (1966-68). Manual de retórica literaria. Madrid
Harrison, S. J. (ed.) (2005 (reimpr.)). Oxford Readings in the Roman Novel. Oxford
Harrison, S. J. (ed.) (1990). Oxford Readings in Vergil's Aeneid. Oxford
Citroni, M. (1995). Poesia e lettori in Roma antica. Roma-Bari
Allegri, L. (2003 (6ª ed.)). Teatro e spettacolo nel Medioevo. Roma-Bari
Freudenburg, K. (2006). The Cambridge Companion to Roman Satire. Cambridge
Silk, M.-Gildenhard, I.-Barrow, R. (eds.) (2014). The Classical Tradition. Art, Literature, Thought. Malden-Oxford-Chichester
Comparetti, D. (1996). Vergil in the Middle Ages. Princeton
Greene, E. (2005). Women Poets in Ancient Greece and Rome. Oklahoma |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|