Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A7 |
Habilidades para analizar, asesorar e formar a produtores, usuarios e clientes de servizos de información, así como nos procesos de negociación e comunicación |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da bas da educación secundaria xera, e adoitan encontrare a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamán algún aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
C3 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solución baseadas no coñecemento e orientadas cara o ben común |
C4 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C14 |
Comunicarse de xeito efectivo nun contorno de traballo |
C15 |
Capacidade de organización e planificación do traballo propio |
C16 |
Capacidade de integración en equipos multidisciplinares |
C17 |
Recoñecemento da diversidade y multiculturalidade no ámbito do exercicio profesional |
C18 |
Capacidade para a adaptación a cambios no contorno |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento, comprensión, aplicación e valoración dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a planificación, organización e avaliación de sistemas, unidades e servizos de información. |
A1
|
B1 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C8
|
Habilidades para analizar o medio e traballar coa comunidade, así como habilidades na negociación e comunicación |
A7
|
B5 B7
|
C4 C7 C10 C11 C12 C14 C15 C16 C17 C18
|
Habilidades na obtención, e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción e mellora de unidades de información. |
A8
|
|
C3 C6 C7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Marco conceptual
2. A planificación
3. A xestión de recursos organizacionais
4. A xestión de recursos humanos nas unidades de información
5. A xestión de recursos económicos nas unidades de información
6. Xestión de infraestructuras nas unidades de información
|
1.1. Xestión, tipos de xestores e competencias nas unidades de información
2.1. Planificación estratéxica nas unidades de información
2.2. Planificación operativa nas unidades de información: A xestión de proxectos
3.1. Tipos de estructuras organizacionais nas unidades de información. Os equipos
3.2. A dirección: innovación, liderazgo, motivación e comunicación
4.1. Planificación de recursos humanos. A xestión por competencias
4.2. Desenvolvemento do persoal. Xestión por obxectivos. Avaliación do persoal
5.1. Técnicas orzamentarias e contabilidade de costos nas unidades de información
6.1. Xestión de edificios e equipamentos de unidades de información. A xestión de emerxencias
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C18 C17 C16 C15 C14 C12 C10 C8 C5 C4 C3 |
15 |
10 |
25 |
Oral presentation |
A7 B4 B5 B7 C5 C14 |
5 |
0 |
5 |
Multiple-choice questions |
A1 B1 B5 B7 C3 C4 C10 |
5 |
10 |
15 |
Summary |
A1 A8 B7 B3 C4 C10 C11 C14 C15 |
0 |
15 |
15 |
Supervised projects |
A7 A8 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C8 C12 C14 C17 C18 |
0 |
40 |
40 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A7 A8 B1 B3 C3 C4 C5 C7 C18 |
21 |
25 |
46 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados |
Oral presentation |
Exposición e debate na aula dos contidos dos resumos e estudos de caso |
Multiple-choice questions |
Test sobre os contidos de cada módulo |
Summary |
Síntese escrita de lecturas de artigos ou capítulos de libroscon contidos complementarios da materia |
Supervised projects |
Realización individual ou en grupo dun traballo proposto pola profesora |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición nas aulas dos contidos teóricos da materia. Posta a disposición do alumnado de titoriais complementarios da materia. Solución de problemas do alumnado |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Case study |
Summary |
Oral presentation |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo
Resolución de dúbidas de interpretación. Orientación da discusión en grupo. Retroacción
Orientación do traballo. Materiais metodolóxicos e bibliografía. Resolución de problemas
Resolución de problemas de comprensión |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A7 A8 B3 B4 B5 C3 C4 C5 C6 C8 C12 C14 C17 C18 |
Valorarase a estrutura e desenvolvemento de contidos sobre o tema proposto, a redacción, a bibliografía proporcionada, e a presentación do traballo de acordo ás pautas dadas pola profesora |
25 |
Case study |
A7 A8 B1 B3 B4 B5 B7 C18 C17 C16 C15 C14 C12 C10 C8 C5 C4 C3 |
Valorarase a análise e a creatividade na resolución de estudos de caso e a participación no grupo de traballo |
15 |
Summary |
A1 A8 B7 B3 C4 C10 C11 C14 C15 |
Valorarase a capacidade de síntese, selección de información relevante e redacción escrita de contidos de lecturas complementarias, asi como a capacidade de interrelacionar os textos con contidos desta ou outras materias do curriculum académico |
10 |
Oral presentation |
A7 B4 B5 B7 C5 C14 |
Valorarase a exposición oral e debate na aula dos contidos das lecturas e estudos de caso propostos nos módulos correspondentes |
10 |
Multiple-choice questions |
A1 B1 B5 B7 C3 C4 C10 |
Valorarase a resolución de test dos contidos de cada módulo (sesión maxistral, lecturas e titoriais) |
40 |
|
Assessment comments |
Para a avaliación continua é preciso realizar nos tempos indicados todas as actividades propostas. Os/as alumnos/as que non o fixeran, serán avaliados/as no exame oficial, de contidos teóricos e prácticos
"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Abad García, Mª Francisca: Evaluación de la calidad de los sistemas de información. Madrid : Síntesis, 2005
- Abadal Falgueras, Ernest: Gestión de proyectos de información y documentación. Gijón: Trea, 2004
- Brophy, Peter: Measuring Library performance: principles and techniques. Reimp. London: Facet, 2008.
- Corral, Sheila: Strategic
Management of Information Services: A Planning Handbook. London: Aslib, 2000.
- Costa Cabanillas, Ángel, López Méndez,
Ernesto: Los Secretos de la dirección : manual práctico para dirigir
organizaciones y equipos. Reimp. Madrid: Pirámide, 2002.
- Evans, Edwards G., Ward,
Paatricia L., Rugaas, Bendik: Management Basics for Information Professionals.
2nd. ed. New York: Neal-Schuman, 2007.
- Gibson, James L., [et
al.]: Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. 12ª ed. México,
etc.: McGraw Hill, 2006.
- Gimeno Perelló, Javier: Evaluación de la calidad en bibliotecas: compromiso con lo público. Buenos Aires: Alfagrama, 2008
- Paños Álvarez, Antonio,
coord., Carrasco Fernández, A. José: Administración de recursos en unidades
informativas. Murcia, DM, 2004.
- Stueart, Robert D., Moran, B. Gestión
de bibliotecas y centros de información. Barcelona: Pagés, 1998
- Johnson, Peggy: Fundamentals of Collection
Development & management. Chicago, American Library Association, 2004.
- Puchol, Luis, et al.: El libro de las habilidades
directivas. 2ª ed. Madrid: Diaz de
Santos, 2006.
- Pymm,
Bob, Hickey, Damon: Learn Library Management. 2nd. Friendswood: Total Recall,
2007.
- Solimine, Giovanni; Di Domenico, Giovanni; Pérez Pulido, Margarita:
Gestión y planificación en bibliotecas. Buenos Aires: Alfagrama, 2010.
|
Complementary
|
|
Proporcionarase en cada tema |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Xestión de empresas e institucións culturais/710G02008 | Biblioteconomía/710G02012 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Xestión da colección/710G02027 | Xestión da calidade nas organizacións documentais/710G02029 | Estudos de usuarios/710G02030 |
|
|