Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A24 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas propulsores, tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento, etc. |
A25 |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas auxiliares tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento, etc. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaboradora. |
B7 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
B8 |
Actitude orientada ao traballo persoal intenso. |
B9 |
Capacidade de integrarse en grupo de traballo. |
B10 |
Actitude orientada á análise. |
B11 |
Actitude creativa. |
B12 |
Capacidade para encontrar e manexar a información. |
B13 |
Capacidade de comunicación oral e escrita. |
B14 |
Manexo de sistemas asistidos por ordenador. |
B15 |
Concepción espacial. |
B16 |
Fixar obxectivos e tomar decisións. |
B17 |
Analizar e descompoñer procesos. |
B18 |
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Capacidade para a integración a bordo dos sistemas propulsores y auxiliares, tendo en conta o seu empacho, peso, cargas dinámicas, impacto na estanquidade, o espazo necesario para o seu mantemento, etc. |
A24 A25
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1 - Sistema de fondeo, amarre e remolque.
|
Elementos do sistema de fondeo, amarre e remolque. Número e Numeral de Equipo. Ancoras. Cadeas. Cables. Estachas. Elementos estáticos (Escobenes. Guías. Alavantes. Bitas. Estopores. Caixa de cadeas).Molinetes. Cabrestantes. Chigres. Maquinillas de amarre. Disposición de equipos en cuberta. Regulamentación aplicable. |
TEMA 2 - Sistema de salvamento. |
Dispositivos individuais de salvamento. Embarcacións de supervivencia. Botes de rescate. Dispositivos de posta a flote y de embarco. Outros dispositivos de salvamento. Regulamentación aplicable.
|
TEMA 3 -Sistema de prevención, detección e extinción de incendios.
|
Prevención de incendios. Factores do incendio. Sistemas de protección activa. Sistemas de protección pasiva. Regulamentación aplicable. |
TEMA 4 - Sistema de habilitación.
|
Espazos de aloxamento. Principios de deseño de los espazos de aloxamento. Acondicionamento térmico. Acondicionamento acústico. Acondicionamento lumínico |
TEMA 5-Sistemas de ventilación e climatización.
|
Necesidades de ventilación nos buques. Ventilación xeral. Extracción localizada. Cálculo de ventilación. Aire acondicionado. Ventiladores. Regulamentación aplicable. |
TEMA 6-Elementos de sistema de governo e maniobra.
|
Dimensionamento y disposición. Esixencias de maniobrabilidade. O timón. Control desde a ponte. Formas del codaste. Cálculo de la mecha del timón. Servomotor. Empuxadores transversais. Empuxadores azimutales. |
TEMA 7 -Sistema de Refrixeración.
|
Necesidades de refrixeración nos buques mercantes. Bodegas frigoríficas. Aislamento térmico dos locais. Gambuzas frigoríficas. |
TEMA 8 -Sistemas de propulsión e auxiliares e reglamentos aplicables.
|
Elementos das plantas propulsoras. Dimensionamento e disposicións. |
TEMA 9 - Sistema de acceso e aprovisionamento.
|
Sistemas de acceso, transferencia e almacenamento da carga. |
TEMA 10- Influencia do tráfico marítimo no proxecto xeral, estructural e auxiliares do buque.
|
Introducción ó comercio marítimo.
A explotación do buque, seguridade e navegación.
Os tráficos principais e os buques. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
B5 B8 B9 B12 B14 |
5 |
10 |
15 |
Objective test |
B2 B4 B13 B15 C1 C3 C6 |
3 |
0 |
3 |
Field trip |
A24 |
4 |
0 |
4 |
Guest lecture / keynote speech |
A24 A25 B1 B3 B7 B10 B11 B16 B17 B18 C4 C7 C8 |
60 |
60 |
120 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
Metodología diseñada para promover oaprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ó aprendizaje del “cómo facer as cousas”. Constituie una opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimiento dese aprendizaxe polo profesor titor. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc. |
Field trip |
Visitas a Instalaciones de buques y/o astilleros |
Guest lecture / keynote speech |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
Objective test |
|
Description |
Coa finalidade de que os alumnos poidan realizar o seu traballo tutelado |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
B5 B8 B9 B12 B14 |
Metodología diseñada para promover o aprendizaxe autónomo dos estudiantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionaies). Está referida prioritariamente ó aprendizaxe del “cómo facer as cousas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade polo seu propio aprendizaxe. Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento de ese aprendizaxe polo profesor titor. |
10 |
Objective test |
B2 B4 B13 B15 C1 C3 C6 |
Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc. |
90 |
|
Assessment comments |
Se considera requisito imprescidible para la superación de la signatura,
haber acudido a las salidas de campo (visitas) programadas
|
Sources of information |
Basic
|
|
COMITÉ EUROPEO DE NORMALIZACIÓN, NORMAS DEL
GRUPO NAVAL, , , Capítulo de libro,
-JOSÉ ÁNGEL FRAGUELA FORMOSO, APUNTES DE CLASE, , , Capítulo de libro,
-OMI, REGLAMENTOS, RESOLUCIONES Y OTROS, , , Capítulo de libro,
-UNIÓN EUROPEA, DIRECTIVAS SOBRE BUQUES, , , Capítulo de libro, STOPFORD MARTIN MARITIME
ECONOMICS Londres 2009 Editorial:
Routledge 793 páginas - Se trata de un texto, que en su tercera
edición, establece una valiosa introducción al conocimiento integral del
negocio del transporte marítimo. El autor como consecuencia de su dilatada
experiencia profesional y académica (profesor en la Universidad de Cambridge),
presenta un texto que combina aspectos muy variados de lo que podríamos
denominar "mercados del transporte marítimo". Este último hecho
resulta en especial reseñable, mientras la mayoría de los tratados analizan
únicamente el mercado de fletes, este, lo enfoca a través de lo que el denomina
como los cuatro mercados del transporte marítimo; el de fletes, el de compra /
venta de buques, el de nuevas construcciones y finalmente el de desguaces. Este
hecho diferenciador resulta en extremo interesante para el enfoque de la
asignatura dentro de la titulación de Ingeniería Naval y Oceánica. De igual modo dejar constancia del
interesante contenido de la larga lista de figuras y tablas, gran número de
ellas de elaboración propia, que permiten realizar un análisis completo de la
evolución de los cuatro mercados anteriormente citados. q PINACHO BOLAÑO- RIVADENEIRA,
JAVIER TRÁFICO
MARITIMO Madrid 1996 Editorial:
Fondo Editorial de Ingeniería Naval - Colegio Oficial de Ingenieros Navales 560 pag. - La obra indicada constituye la segunda
edición (actualizada ) de una primera publicación que data de 1975. Se trata
por tanto de un manual de carácter general y ya clásico, más destinado a
alumnos profanos en la materia, que a profesionales o estudiosos. El Prof. Pinacho recopila en la obra su
experiencia a lo largo de su dilatada carrera docente universitaria. La obra se estructura en dos apartados
fundamentales; el mercado del transporte marítimo y la empresa armadora,
conteniendo en total 27 capítulos. Reseñar, igualmente, los apéndices, que
hasta un número de 14, contienen una interesante información complementaria. La diversidad de contenidos es importante,
permitiendo que la obra adquiera ese carácter
generalista, que permitirá al alumno formarse una idea previa del mundo
del negocio marítimo.
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
SHIPBUILDING AND SHIP PROPULSION/730G01112 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
RULES AND REGULATIONS FOR SHIP DESING AND SHIPBUILDING/730G01142 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|