Coñecemento dos tipos de embarcacións deportivas e de lecer
Competencias do título
Código
Competencias / Resultados do título
A37
Coñecemento das peculiaridades da construción de embarcacións de recreo. Diferentes materiais empregados.
A38
Coñecemento das peculiaridades do deseño de embarcacións a vela.
A39
Coñecemento das peculiaridades do deseño de embarcacións de recreo a motor.
B1
Aprender a aprender.
B2
Resolver problemas de forma efectiva.
B3
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4
Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5
Traballar de forma colaboradora.
B7
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8
Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9
Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10
Actitude orientada á análise.
B11
Actitude creativa.
B12
Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13
Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14
Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B16
Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17
Analizar e descompoñer procesos.
B18
Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
C1
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
COMPETENCIAS
Entre las competencias que el alumno habrá adquirido con la superación de esta asignatura debemos destacar:
-Tener un conocimiento actualizado sobre las clases de embarcaciones de recreo existentes en el mercado, que dan respuesta a los programas de navegación planteados por los usuarios.
-Conocer los condicionantes y el proceso de diseño de las embarcaciones de recreo.
-Conocer los materiales empleados, así como los métodos de producción aplicados en la fabricación de las embarcaciones.
-Conocimiento sobre los criterios de inspección a seguir para el reconocimiento de las embarcaciones de recreo.
-Ser capaz de elaborar y exponer un tema en el ámbito de las embarcaciones de recreo.
-Ser capaz de analizar la información básica en el ámbito de la demanda y oferta comercial de estas embarcaciones.
-Tener una actitud crítica y constructiva sobre aspectos generales de las embarcaciones deportivas y de recreo.
CONTRIBUCION AL DESARROLLO DE HABILIDADES Y DESTREZAS
Las actividades realizadas en el curso han intentado conseguir que el alumno desarrolle las siguientes habilidades o destrezas:
-Capacidad de trabajo en grupo.
-Capacidad de abstracción y síntesis sobre la información recogida en la bibliografía consultada.
-Compromiso de veracidad de la información que prepara.
-Capacidad para exponer información en público.
-Capacidad de resolución de problemas.
-Habilidad en el manejo de nuevas TIC.
-Utilización de información en libros de texto.
-Utilización de información en Internet en lengua inglesa.
1. INTRODUCIÓN,
Embarcacións de vela e de motor,
Historia do yachting - factores que determinaron a evolución,
Conceptos básicos,
Evolución dos parámetros principais,
Programas de utilización e modalidades de competición,
Tipos de embarcacións,
Instalacións náutico-deportivas,
Mercado, estatísticas e índices, evolución futura do sector.
2. MATERIAIS E MÉTODOS DE CONSTRUCIÓN EMPREGADOS,
Materiais construtivos, materiais compostos, madeira, aceiro e aluminio
Outros materiais empregados, teca, aceiro inox. policarbonato, aluminio
Métodos de produción, serie, serie reducida, construción á unidade
Procesos de laminación, moldeo por contacto, pre-impregnación, inxección por baleiro, proxección con pistola
Preparación do molde
Laminación
Defectos no laminado
3. A PRODUCIÓN EN SERIE
O estaleiro de embarcacións de recreo e centro de reparacións, particularidades e localización
Disposición en planta , procesos
Taller, gremios que interveñen
Equipos e ferramentas
Utillaje necesario
Calidade, prevención de riscos e xestión medio ambiental
4. A EMBARCACIÓN DE VEA
Tipos de embarcacións e aparellos
Condicionantes de deseño
Ferramentas de deseño
Ecuación do movemento
Deseño da carena e apéndices
Estabilidade
Deseño interior e deseño exterior
Deseño das cuberta
Embarcacións multicasco
Rating
5. EMBARCACIÓNS DE RECREO A MOTOR
Tipos de embarcacións
Embarcacións de desprazamento e de planeo
Formas
Estimación de poténciaa
Sistemas de propulsión, tipos e compoñentes
Deseño exterior e interior
Deseño da cuberta
6. SERVIZOS E SISTEMAS
Auxiliares do casco e da propulsión
Instalación eléctrica
Fondeo e amarre
7. LEXISLACIÓN
Normativa gubernativa
Marcado CE
Regulamentos sociedades de clasificación
Inspecciones periódicas
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Proba de resposta breve
.
Seminario
Traballo con regulamentos e normas de aplicación
- Proposición por parte do profesor de problemas sinxelos que resolverá o alumno.
- Proxección de vídeos e diapositivas que permitan coñecer as embarcacións que ofertan os distintos construtores.
Sesión maxistral
As clases teóricas serán aquelas destinadas a conseguir a transmisión de coñecementos e información ao alumno, conseguindo á vez unha transmisión de aptitudes e habilidades intelectuais.
Saídas de campo
- Visitas a un estaleiro de produción en serie ou mediante series reducidas- visita ás embarcacións producidas.
- Visitas a un estaleiro de construción á unidade ? visita a un megayate.
Traballos tutelados
-O alumno deberá desenvolver na materia o anteproxecto dunha embarcación de recreo definida. Para iso, o profesor determinará, polo seu interese e representatividade do mercado, unha serie de modelos comerciais entre os que o alumno elixirá. Os traballos serán individuais e excepcionalmente en grupo, en calquera caso hase de seguir un índice de contidos, que se propón a continuación.
Atención personalizada
Metodoloxías
Proba de resposta breve
Traballos tutelados
Saídas de campo
Seminario
Sesión maxistral
Descrición
Trátase de atender as consultas dos alumnos para desenvolver o Traballo tutelado
<p> AVALIACIÓN<br /><br />1 SISTEMA DE AVALIACIÓN Comprende o conxunto da valoración de todas as actividades realizadas ao longo do cuadrimestre, máis a nota do exame correspondente á convocatoria de xuño. A valoración detallada por actividades foi a seguinte:<br />A participación activa nas clases representará até un 10 % da nota.<br />A realización do traballo da materia representará até un 40 % da nota.<br />A nota do exame representa o 50% restante, sendo polo menos de 5 puntos.<br /><br />As notas de todas as actividades feitas polo alumno durante o cuadrimestre gardarase tamén para as convocatorias de setembro e decembro.<br /><br />2 CRITERIOS DE AVALIACIÓN<br />A nota final da materia dependerá de:<br />Exame final 50%<br />Traballo tutelado 40%<br />Participación en clase 10%<br /><br />Considérase importante asistir a todas as clases e levar o traballo ao día, utilizando os recursos que se facilitarán a través da Facultade Virtual.<br /><br />3 PAUTAS PARA A MELLORA E A RECUPERACIÓN Superada a nota mínima de exame poderanse obter puntos extra pola elaboración voluntaria de traballos dirixidos adicionais.<br /><br />4 PROTOCOLO DE EXÁMEN EMBARCACIÓNS DEPORTIVAS E DE RECREO<br /><br />Nome do alumno:<br /><br />1ª parte ? Contestar brevemente ás seguintes cuestións: ? Relación entre o ángulo de acha morta e o comportamento da embarcación con ?mala mar? nunha embarcación de planeo. ? Vantaxes do laminado ?sándwich? fronte ao monolítico. ? Definición e importancia do ?paso? nunha embarcación a vela ? Importancia do coeficiente prismático nunha embarcación a vela ? Esquema dun servizo de auga salgada para un motor con refrixeración indirecta ? Vantaxes e inconvenientes da propulsión a barullo&<br /><br />Problema;<br />1. Calcular o diámetro do eixo de cola, de acordo co criterio do A.B.S. para buques menores de 100 pés de eslora, para unha embarcación de 10 m. de eslora, 300 Cv. de potencia e 250 rpm (material Ac. Inox. E factor de servizo 43);<br />2. Calcular a liña de fondeo e potencia do molinete para un veleiro de 12 metros de eslora: ? Peso da áncora ? 20 kg. ? Diámetro de cadea ? 8 mm. ? Diámetro de estacha ? 12 mm.<br />3. Cálculo do diámetro da escota da maior para unha velocidade de vento de 10 m/sg. e unha vela de características: ? Pujamen ? 3 m. ? Gratil ? 11 m. ? Baluma ? 14 m.&nbsp;<br /><br />ANTEPROXECTO DUNHA EMBARCACIÓN DE RECREO ANÁLISE E DESEÑO BÁSICO DE COMPOÑENTES DUNHA EMBARCACIÓN DE RECREO;<br /><br />ÍNDICE A SEGUIR<br />1. Características relevantes- aspectos de deseño a resaltar.<br /><br />2. Tipo de mercado ao que se dirixe-programa de utilización da embarcación, gama onde se encadra, prezo<br /><br />3. Estaleiro ? características, programa de produción, gabinete de deseño, características da súa produción.<br /><br />4. Materiais e métodos de produción empregados;<br /><br />5. Embarcación de recreo a vela /motor<br /><br />a. VEA i. Tipo de embarcación e aparello ii. Condicións de deseño ? rating iii. Deseño da carena e apéndices iv. Estabilidade ? ángulo de dellenbaugh ? cálculo v. Deseño interior e exterior ? cálculos vin. Deseño da cuberta ? cálculos vii. Deseño do aparello e manóbraa - cálculos<br /><br />b. MOTOR i. Caracterización da carena ? formas ii. Estimación da potencia ? cálculo iii. Sistemas de propulsión, tipo e compoñentes iv. Deseño interior e exterior ? cálculos v. Deseño da cuberta ? cálculos;<br /><br />6. Servizos e sistemas a. Auxiliares da propulsión ? cálculos b. Auxiliares da embarcación ; C.I., ventilación, auga doce potable, fondeo e amarre - cálculos c. Electricidade , distribución e iluminación ? cálculos;<br /><br />7. Lexislación;<br /><br />8. Conclusións ? impresión persoal;<br /><br />PROGRAMA DE VIAXE DE PRÁCTICAS -<br /><br />SAÍDA ? 8 HORAS - Visita Rodman poliship - Moaña ? 10,15 - 12 horas (visita instalacións e liña de produción da gama MUSSE) - Visita Factoría Naval de Marín ? 12,30 ? 14 horas (visita megayates e réplicas) - Comida en ruta - Regreso ás 17 horas </p>
Fontes de información
Bibliografía básica
RECURSOS
BIBLIOGRAFÍA
BÁSICA:
LARSSON, LARS AND ELIASSON,
ROLF. 2007. “Principles of yacht desing”. Adlard coles nautical- Londres.
KILLING, STEVE AND HUNTER
DOUGLAS. 204 “Yacth desing explained”
CLAUGHTON, A.R., WELLICOME,
J.F. AND SHENOI, R.A. 1998- Sailing yacht desing – theory – Harlow Addison
Wesley
TEALE,
JOHN 2002. “Como diseñar un barco”. Tutor Ediciones - Madrid
NICOLSON, IAN 1999. “Boat
data book”. Adlard Coles Nautical -
Londres.
GUTELLE, P. 1984. “The Desing of Sailing Yachts”. Nautical
Books - Londres
PAINE, J.C. 1994. “The
marine electrical and Electronics Bible”. Adlard Coles Nautical – Londres
MARCHAJ C.A. 1982 “Sailing
Theory and Practice” - Adlard Coles Nautical – Londres
Bibliografía complementaria
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías