Identifying Data 2016/17
Subject (*) MOTOR AND SAILING YACHTS Code 730G01164
Study programme
Grao en Arquitectura Naval
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optativa 4.5
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Carral Couce, Luis Manuel
E-mail
l.carral@udc.es
Lecturers
Carral Couce, Luis Manuel
E-mail
l.carral@udc.es
Web
General description Coñecemento dos tipos de embarcacións deportivas e de lecer

Study programme competencies
Code Study programme competences
A37 Coñecemento das peculiaridades da construción de embarcacións de recreo. Diferentes materiais empregados.
A38 Coñecemento das peculiaridades do deseño de embarcacións a vela.
A39 Coñecemento das peculiaridades do deseño de embarcacións de recreo a motor.
B1 Aprender a aprender.
B2 Resolver problemas de forma efectiva.
B3 Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo.
B4 Traballar de forma autónoma con iniciativa.
B5 Traballar de forma colaboradora.
B7 Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo.
B8 Actitude orientada ao traballo persoal intenso.
B9 Capacidade de integrarse en grupo de traballo.
B10 Actitude orientada á análise.
B11 Actitude creativa.
B12 Capacidade para encontrar e manexar a información.
B13 Capacidade de comunicación oral e escrita.
B14 Manexo de sistemas asistidos por ordenador.
B16 Fixar obxectivos e tomar decisións.
B17 Analizar e descompoñer procesos.
B18 Capacidade de abstracción, comprensión e simplificación de problemas complexos.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
COMPETENCIAS Entre las competencias que el alumno habrá adquirido con la superación de esta asignatura debemos destacar: -Tener un conocimiento actualizado sobre las clases de embarcaciones de recreo existentes en el mercado, que dan respuesta a los programas de navegación planteados por los usuarios. -Conocer los condicionantes y el proceso de diseño de las embarcaciones de recreo. -Conocer los materiales empleados, así como los métodos de producción aplicados en la fabricación de las embarcaciones. -Conocimiento sobre los criterios de inspección a seguir para el reconocimiento de las embarcaciones de recreo. -Ser capaz de elaborar y exponer un tema en el ámbito de las embarcaciones de recreo. -Ser capaz de analizar la información básica en el ámbito de la demanda y oferta comercial de estas embarcaciones. -Tener una actitud crítica y constructiva sobre aspectos generales de las embarcaciones deportivas y de recreo. CONTRIBUCION AL DESARROLLO DE HABILIDADES Y DESTREZAS Las actividades realizadas en el curso han intentado conseguir que el alumno desarrolle las siguientes habilidades o destrezas: -Capacidad de trabajo en grupo. -Capacidad de abstracción y síntesis sobre la información recogida en la bibliografía consultada. -Compromiso de veracidad de la información que prepara. -Capacidad para exponer información en público. -Capacidad de resolución de problemas. -Habilidad en el manejo de nuevas TIC. -Utilización de información en libros de texto. -Utilización de información en Internet en lengua inglesa. A37
A38
A39
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B16
B17
B18
C1
C3
C4
C6
C7
C8

Contents
Topic Sub-topic
.
1. INTRODUCIÓN,
Embarcacións de vela e de motor,
Historia do yachting - factores que determinaron a evolución,
Conceptos básicos,
Evolución dos parámetros principais,
Programas de utilización e modalidades de competición,
Tipos de embarcacións,
Instalacións náutico-deportivas,
Mercado, estatísticas e índices, evolución futura do sector.

2. MATERIAIS E MÉTODOS DE CONSTRUCIÓN EMPREGADOS,
Materiais construtivos, materiais compostos, madeira, aceiro e aluminio
Outros materiais empregados, teca, aceiro inox. policarbonato, aluminio
Métodos de produción, serie, serie reducida, construción á unidade
Procesos de laminación, moldeo por contacto, pre-impregnación, inxección por baleiro, proxección con pistola
Preparación do molde
Laminación
Defectos no laminado

3. A PRODUCIÓN EN SERIE
O estaleiro de embarcacións de recreo e centro de reparacións, particularidades e localización
Disposición en planta , procesos
Taller, gremios que interveñen
Equipos e ferramentas
Utillaje necesario
Calidade, prevención de riscos e xestión medio ambiental

4. A EMBARCACIÓN DE VEA
Tipos de embarcacións e aparellos
Condicionantes de deseño
Ferramentas de deseño
Ecuación do movemento
Deseño da carena e apéndices
Estabilidade
Deseño interior e deseño exterior
Deseño das cuberta
Embarcacións multicasco
Rating

5. EMBARCACIÓNS DE RECREO A MOTOR
Tipos de embarcacións
Embarcacións de desprazamento e de planeo
Formas
Estimación de poténciaa
Sistemas de propulsión, tipos e compoñentes
Deseño exterior e interior
Deseño da cuberta

6. SERVIZOS E SISTEMAS
Auxiliares do casco e da propulsión
Instalación eléctrica
Fondeo e amarre

7. LEXISLACIÓN
Normativa gubernativa
Marcado CE
Regulamentos sociedades de clasificación
Inspecciones periódicas
.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Short answer questions A37 A38 A39 B18 B17 B16 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C4 C6 C7 C8 2.5 0 2.5
Seminar A37 A38 A39 10 0 10
Guest lecture / keynote speech A37 A38 A39 50 0 50
Field trip A37 A38 A39 5 0 5
Supervised projects A37 A38 A39 40 0 40
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Short answer questions .
Seminar Traballo con regulamentos e normas de aplicación
- Proposición por parte do profesor de problemas sinxelos que resolverá o alumno.
- Proxección de vídeos e diapositivas que permitan coñecer as embarcacións que ofertan os distintos construtores.
Guest lecture / keynote speech As clases teóricas serán aquelas destinadas a conseguir a transmisión de coñecementos e información ao alumno, conseguindo á vez unha transmisión de aptitudes e habilidades intelectuais.
Field trip - Visitas a un estaleiro de produción en serie ou mediante series reducidas- visita ás embarcacións producidas.
- Visitas a un estaleiro de construción á unidade ? visita a un megayate.
Supervised projects -O alumno deberá desenvolver na materia o anteproxecto dunha embarcación de recreo definida. Para iso, o profesor determinará, polo seu interese e representatividade do mercado, unha serie de modelos comerciais entre os que o alumno elixirá. Os traballos serán individuais e excepcionalmente en grupo, en calquera caso hase de seguir un índice de contidos, que se propón a continuación.


Personalized attention
Methodologies
Short answer questions
Supervised projects
Field trip
Seminar
Guest lecture / keynote speech
Description
Trátase de atender as consultas dos alumnos para desenvolver o Traballo tutelado

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Short answer questions A37 A38 A39 B18 B17 B16 B14 B13 B12 B11 B10 B9 B8 B7 B5 B4 B3 B2 B1 C1 C3 C4 C6 C7 C8 contenidos teórico práticos 40
Supervised projects A37 A38 A39 Contenido especificado en cuadro inferior 50
Field trip A37 A38 A39 . 3
Seminar A37 A38 A39 . 3
Guest lecture / keynote speech A37 A38 A39 . 4
 
Assessment comments
<p>&nbsp;AVALIACIÓN<br /><br />1 SISTEMA DE AVALIACIÓN Comprende o conxunto da valoración de todas as actividades realizadas ao longo do cuadrimestre, máis a nota do exame correspondente á convocatoria de xuño. A valoración detallada por actividades foi a seguinte:<br />A participación activa nas clases representará até un 10 % da nota.<br />A realización do traballo da materia representará até un 40 % da nota.<br />A nota do exame representa o 50% restante, sendo polo menos de 5 puntos.<br /><br />As notas de todas as actividades feitas polo alumno durante o cuadrimestre gardarase tamén para as convocatorias de setembro e decembro.<br /><br />2 CRITERIOS DE AVALIACIÓN<br />A nota final da materia dependerá de:<br />Exame final 50%<br />Traballo tutelado 40%<br />Participación en clase 10%<br /><br />Considérase importante asistir a todas as clases e levar o traballo ao día, utilizando os recursos que se facilitarán a través da Facultade Virtual.<br /><br />3 PAUTAS PARA A MELLORA E A RECUPERACIÓN Superada a nota mínima de exame poderanse obter puntos extra pola elaboración voluntaria de traballos dirixidos adicionais.<br /><br />4 PROTOCOLO DE EXÁMEN EMBARCACIÓNS DEPORTIVAS E DE RECREO<br /><br />Nome do alumno:<br /><br />1ª parte ? Contestar brevemente ás seguintes cuestións: ? Relación entre o ángulo de acha morta e o comportamento da embarcación con ?mala mar? nunha embarcación de planeo. ? Vantaxes do laminado ?sándwich? fronte ao monolítico. ? Definición e importancia do ?paso? nunha embarcación a vela ? Importancia do coeficiente prismático nunha embarcación a vela ? Esquema dun servizo de auga salgada para un motor con refrixeración indirecta ? Vantaxes e inconvenientes da propulsión a barullo&amp;<br /><br />Problema;<br />1. Calcular o diámetro do eixo de cola, de acordo co criterio do A.B.S. para buques menores de 100 pés de eslora, para unha embarcación de 10 m. de eslora, 300 Cv. de potencia e 250 rpm (material Ac. Inox. E factor de servizo 43);<br />2. Calcular a liña de fondeo e potencia do molinete para un veleiro de 12 metros de eslora: ? Peso da áncora ? 20 kg. ? Diámetro de cadea ? 8 mm. ? Diámetro de estacha ? 12 mm.<br />3. Cálculo do diámetro da escota da maior para unha velocidade de vento de 10 m/sg. e unha vela de características: ? Pujamen ? 3 m. ? Gratil ? 11 m. ? Baluma ? 14 m.&amp;nbsp;<br /><br />ANTEPROXECTO DUNHA EMBARCACIÓN DE RECREO ANÁLISE E DESEÑO BÁSICO DE COMPOÑENTES DUNHA EMBARCACIÓN DE RECREO;<br /><br />ÍNDICE A SEGUIR<br />1. Características relevantes- aspectos de deseño a resaltar.<br /><br />2. Tipo de mercado ao que se dirixe-programa de utilización da embarcación, gama onde se encadra, prezo<br /><br />3. Estaleiro ? características, programa de produción, gabinete de deseño, características da súa produción.<br /><br />4. Materiais e métodos de produción empregados;<br /><br />5. Embarcación de recreo a vela /motor<br /><br />a. VEA i. Tipo de embarcación e aparello ii. Condicións de deseño ? rating iii. Deseño da carena e apéndices iv. Estabilidade ? ángulo de dellenbaugh ? cálculo v. Deseño interior e exterior ? cálculos vin. Deseño da cuberta ? cálculos vii. Deseño do aparello e manóbraa - cálculos<br /><br />b. MOTOR i. Caracterización da carena ? formas ii. Estimación da potencia ? cálculo iii. Sistemas de propulsión, tipo e compoñentes iv. Deseño interior e exterior ? cálculos v. Deseño da cuberta ? cálculos;<br /><br />6. Servizos e sistemas a. Auxiliares da propulsión ? cálculos b. Auxiliares da embarcación ; C.I., ventilación, auga doce potable, fondeo e amarre - cálculos c. Electricidade , distribución e iluminación ? cálculos;<br /><br />7. Lexislación;<br /><br />8. Conclusións ? impresión persoal;<br /><br />PROGRAMA DE VIAXE DE PRÁCTICAS -<br /><br />SAÍDA ? 8 HORAS - Visita Rodman poliship - Moaña ? 10,15 - 12 horas (visita instalacións e liña de produción da gama MUSSE) - Visita Factoría Naval de Marín ? 12,30 ? 14 horas (visita megayates e réplicas) - Comida en ruta - Regreso ás 17 horas &nbsp;</p>

Sources of information
Basic

RECURSOS

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:

LARSSON, LARS AND ELIASSON, ROLF. 2007. “Principles of yacht desing”. Adlard coles nautical- Londres.

KILLING, STEVE AND HUNTER DOUGLAS. 204 “Yacth desing explained”

CLAUGHTON, A.R., WELLICOME, J.F. AND SHENOI, R.A. 1998- Sailing yacht desing – theory – Harlow Addison Wesley

CLAUGHTON, A.R., WELLICOME, J.F. AND SHENOI, R.A. 1998- Sailing yacht desing – Practise – Harlow Addison Wesley

BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:

TEALE, JOHN 2002. “Como diseñar un barco”. Tutor Ediciones - Madrid

NICOLSON, IAN 1999. “Boat data book”. Adlard Coles Nautical - Londres.

GUTELLE, P. 1984. “The Desing of Sailing Yachts”. Nautical Books - Londres

PAINE, J.C. 1994. “The marine electrical and Electronics Bible”. Adlard Coles Nautical – Londres

MARCHAJ C.A. 1982 “Sailing Theory and Practice” - Adlard Coles Nautical – Londres


Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.