Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A13 |
Coñecemento dos principios de teoría de máquinas e mecanismos. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para realizar a análise cinemática de máquinas e mecanismos. Capacidade para realizar a análise dinámica directa e inversa de máquinas e mecanismos. |
A13
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C4 C5 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Análise topolóxica de mecanismos. |
Definicións: mecanismo, elemento, par, graos de liberdade.
Clasificación de elementos e pares.
Graos de liberdade dun mecanismo. |
Análise cinemática de mecanismos. |
Cinemática do punto: posición, velocidade e aceleración.
Derivada dun vector nunha base móbil.
Cinemática do sólido indeformable: posición, velocidade e aceleración.
Movemento de arrastre e relativo dun punto material.
Movemento de arrastre e relativo dun sólido indeformable.
Cinemática da rodadura.
Cálculo de velocidades e aceleracións en mecanismos planos. |
Análise dinámica de mecanismos. |
Fundamentos.
Análise dinámica directa de mecanismos.
Análise dinámica inversa de mecanismos. |
Levas. |
Clasificación das levas e seguidores.
Diagramas de desprazamento.
Cinemática e dinámica de levas e seguidores. |
Engrenaxes. |
Utilidade. Tipos de engrenaxes.
Lei xeral de engrene. Perfil de evolvente.
Engrenaxes cilíndrico-rectos.
Dinámica de engrenaxes.
Trens de engrenaxes. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 B4 B5 B7 B9 C4 C5 C6 |
24 |
36 |
60 |
Solución de problemas |
A13 B4 B5 B7 B9 |
33 |
51 |
84 |
Proba obxectiva |
A13 B1 B2 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases en lousa, con emprego de transparencias de xeito ocasional para mostrar figuras complexas, fotos, gráficas, etc. Os alumnos toman apuntamentos, e estudan a materia pola súa conta. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas en lousa. Os alumnos toman apuntamentos. Adicionalmente, os alumnos dispoñen dunha colección de problemas de exame resoltos para ir traballando pola súa conta. |
Proba obxectiva |
Exame escrito con preguntas conceptuais e problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
As horas dedicadas a titorías teñen a finalidade de aclarar as dúbidas que xurdisen ao alumno durante o estudo da teoría e a preparación dos problemas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A13 B1 B2 |
O exame consta de preguntas conceptuais e problemas. O criterio para a avaliación do alumno é que este demostre unha comprensión suficiente da materia. |
100 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- CALERO R. y CARTA J.A., "Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros", McGraw-Hill, 1999.
- ERDMAN, A.G. y SANDOR, G.N., "Diseño de Mecanismos", 3ª ed., Prentice-Hall, 1998.
- MABIE, H.H. and REINHOLTZ, C.F., "Mechanisms and Dynamics of Machinery", Wiley, 1987.
- NORTON, R.L., "Diseño de Maquinaria", 3ª ed., McGraw-Hill, 2004.
- UICKER, J.K., PENNOCK, G.R. and SHIGLEY, J.E., "Theory of Machines and Mechanisms", 3rd ed., Oxford University Press, 2003. |
Bibliografía complementaria
|
|
- BARTON, L.O., "Mechanism Analysis", 2nd edition, Marcel Dekker, 2001.
- JOSEPHS, H. and HUSTON, R.L., "Dynamics of Mechanical Systems", CRC Press, 2002.
- HERNANDEZ, A., "Cinemática de Mecanismos", Editorial Síntesis, 2004.
- RAMAMURTI, V., "Mechanics of Machines", CRC Press, 2002.
- RAO, S., "Mechanical Vibrations", Addison-Wesley, 1995.
- WALDRON, K.J and KINZEL, G.L., "Kinematics, Dynamics, and Design of Machinery", Wiley, 1999. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
TECNOLOXIA DE MAQUINAS/730G03028 |
|
|