Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) ESTRUTURAS METÁLICAS Código 730G03035
Titulación
Grao en Enxeñaría Mecánica
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Loureiro Montero, Alfonso
Correo electrónico
a.loureiro@udc.es
Profesorado
Fernández Martínez, José
Loureiro Montero, Alfonso
Correo electrónico
j.fernandezm@udc.es
a.loureiro@udc.es
Web
Descrición xeral Análise e deseño de estruturas metálicas

Competencias do título
Código Competencias do título
A14 Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais.
A18 Coñecementos e capacidades para organizar e xestionar proxectos. Coñecer a estrutura organizativa e as funcións dunha oficina de proxectos.
A23 Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais.
A24 Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
B5 Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B9 Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento
C1 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C2 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C5 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Deseño, cálculo e proxecto de estruturas metálicas aplicadas ás edificacións e outros usos en enxeñaría. A14
A18
A23
A24
B2
B3
B5
B6
B7
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6

Contidos
Temas Subtemas
Campos de utiilzación das estruturas metálicas.
Tipos de aceiros estruturais. Características.
Concepto de clases de seccións.
Cálculo de elementos a esforzos: tracción, compresión, flexión, cortante, torsión.
Interacción de esforzos: N-M-V e outros.
Fenómenos de inestabilidade: pandeo, abolladura, pandeo lateral.
Unións en estruturas metalicas.
Apoios e bases.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Saídas de campo A14 A18 A23 A24 15 4.5 19.5
Traballos tutelados A14 A18 A23 A24 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 15 22.5 37.5
Sesión maxistral A14 A18 A23 A24 B9 15 45 60
Proba obxectiva A14 A18 A23 A24 3 15 18
 
Atención personalizada 15 0 15
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Saídas de campo Realizaránse visitas a obras e charlas prácticas sobre obras xa realizadas. O alumno terá que realizar un resumo que entregará para a súa avaliación.
Traballos tutelados Cada alumno realizará o deseño dunha estrutura metálica, que será evaluada polos profesores da materia.
Sesión maxistral Os profesores impartirán os coñecementos necesarios para a superación da materia
Proba obxectiva Realizaráse unha proba obxectiva para a avaliación dos alumnos, sobre os contidos da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
Os alumnos realizarán un traballo consistente no deseño dunha estrutura metálica, contando coa tutela dos profesores

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A14 A18 A23 A24 Realizaráse un exame sobre os contidos da materia 25
Traballos tutelados A14 A18 A23 A24 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C2 C3 C4 C5 C6 Os traballos realizados polos alumnos serán avaliados polos profesores 50
Saídas de campo A14 A18 A23 A24 Os alumnos terán que presentar un resumo das visitas ás obras, e das charlas prácticas. 25
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica (). C.T.E. Documento Básico DB-A ACEIRO.
Simoes, Simoes, Gervasio (2010). Design of steel structures. Ernst & Sohn
Argüelles, Argüelles, Bustillo y Atienza (2013). Estructuras de Acero. Bellisco
(). Eurocódigo EC-3.
(). Instrución de Acero Estrutural EAE.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
RESISTENCIA DOS MATERIAIS/730G03013
ESTRUTURAS/730G03021
RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027
ESTRUTURAS II/730G03036

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías