Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A14 |
Coñecemento e utilización dos principios da resistencia de materiais. |
A20 |
Coñecementos e capacidade para o cálculo e deseño de estruturas e construcións industriais |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C6 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir os conceptos de elasticidade e inelasticidade.
|
A14
|
B2 B3 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Comprender o comportamento resistente das estructuras e dos elementos mecánicos, facendo propios os conceptos de tensión e deformación. |
A14
|
B2 B3 B5 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Análise e diseño de elementos estructurais sometidos a tracción, compresión, torsión e flexión. |
A14 A20
|
B2 B3 B5 B6 B7 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introducción á resistencia dos materiais. |
Tensión normal e deformación lineal. Propiedades mecánicas dos materiais. Elasticidade e plasticidade. Lei de Hooke e coeficiente de Poisson. Tensión tanxencial e deformación angular. Tensions e cargas admisibles. Diseño para cargas axiais e cortante directo. |
Tema 2: Carga axial. |
Cambios de lonxitude en barras uniformes e non uniformes. Efectos térmicos e deformacions previas. Tensions sobre seccions inclinadas. Enerxía de deformación. |
Tema 3. Torsión. |
Introducción. Deformacions a torsión en barras circulares. Relación entre os módulos de elasticidade E y G. Transmisión de potencia por medio de eixes circulares. |
Tema 4. Esforzos cortantes e momentos flectores. |
Introducción. Tipos de vigas, cargas e reaccions. Esforzos cortantes e momentos flectores. Relacions entre cargas, esforzos cortantes e momentos flectores. Diagramas de tensión cortante e de momento flector. |
Tema 5. Tensions en vigas I. |
Introducción. Flexión pura e flexión non uniforme. Curvatura dunha viga. Deformacions lineais lonxitudinais en vigas. Tensions normales en vigas con material elástico lineal. Propiedades mecánicas das seccions. Diseño de vigas a flexión. |
Tema 6. Tensions en vigas II. |
Vigas non prismáticas. Tensions tanxenciais en vigas de sección transversal rectangular e circular. Tensions tanxenciais nas almas de vigas con alas. Centro de esforzos cortantes |
Tema 7. Análise de tensions e deformacions. |
Introducción. Tensión plana. Tensions principais e tensions tanxenciales máximas. Círculo de Mohr. Lei de Hooke para tensión plana. Tensión triaxial. Deformación plana. |
Tema 8. Deflexions en vigas. |
Introducción. Ecuacions diferenciais da curva de deflexión. Deflexions por integración da ecuación do momento flector. Deflexions por integración das ecuacions do esfuerzo cortante e da carga. Concepto de traballo virtual. Traballo virtual complementario. Deflexións polo método das forzas virtuais. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A14 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
24 |
36 |
60 |
Seminar |
A14 A20 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
18 |
18 |
36 |
Laboratory practice |
A20 A14 B2 B3 B5 B6 B7 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
6 |
6 |
12 |
Objective test |
A14 A20 B2 B3 B7 C4 C5 |
3 |
12 |
15 |
Objective test |
A14 A20 B2 B3 B7 C4 C5 |
3 |
12 |
15 |
|
Personalized attention |
|
12 |
0 |
12 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Oral lecture supplemented with the use of audiovisual means, aiming at transmit knowledges and facilitate the learning within the scope of structural analysis. |
Seminar |
Technique of work in group to resolve practical cases, by means of exhibition, discussion, participation and calculation. It employed calculator. |
Laboratory practice |
Methodology that allows the realization of activities of practical character, with computer, such as modelization, analysis and simulation of mechanical and estructural elements, as well as experimental studies in the workshop of structures, for estudying its deformation and resistance. |
Objective test |
Test writing used for the evaluation of the learning. |
Objective test |
Test writing used for the evaluation of the learning. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Seminar |
|
Description |
Seguimento e orientación dos problemas concretos xurdidos no desenrrolo das distintas actividades docentes realizadas.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A14 A20 B2 B3 B7 C4 C5 |
Final examination |
70 |
Objective test |
A14 A20 B2 B3 B7 C4 C5 |
Partial examination |
30 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
Hibbeler, Russell C. Traducción José de la Cera Alonso, Virgilio González y Pozo. (2006). Mecánica de materiales. Sexta edición.. Pearson Educación, México.
Gere James M.; Tmoshenko (2002). Resistencia De Materiales. Quinta edición.. Editorial Paraninfo, Madrid. |
|
Complementary
|
Craig, Roy R. (2002). Mecánica de materiales. . Compañía Editorial Continental, México.
Ferdinand P. Beer et al. (2009). Mecánica de materiales. Quinta edición.. Mc Graw-Hill, México, Madrid.
Ortiz Berrocal, Luis. (). Resistencia de materiales. . McGraw-Hill, Madrid, ESPAÑA, 2007. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
CÁLCULO/730G04001 | FÍSICA I/730G04003 | ÁLXEBRA/730G04006 | FÍSICA II/730G04009 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
ESTRUTURAS/730G03021 | RESISTENCIA MATERIAIS II/730G03027 | ESTRUTURAS METÁLICAS/730G03035 | ESTRUTURAS II/730G03036 | ESTRUTURAS DE FORMIGÓN/730G03037 | VIBRACIÓNS/730G03040 |
|
|