Identifying Data 2016/17
Subject (*) TECNOLOXÍA QUÍMICA Code 730G04051
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Filgueira Vizoso, Almudena
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
Lecturers
Filgueira Vizoso, Almudena
López Montero, Francisco Javier
E-mail
almudena.filgueira.vizoso@udc.es
javier.lmontero@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A26 Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, biotecnoloxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecer os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia aplicadas aos procesos químicos industriais. Coñecer e diseñar os equipos necesarios para o desenrolo da separación sólido-gas. Entender as posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos mesmos. A26
B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contents
Topic Sub-topic
SERVICIOS AUXILIARES EN INDUSTRIAS Introducción á tecnoloxía Química
Redes de distribución de auga
Gases
Protección de materiales
OPERACIÓNS DE MANIPULACIÓN Almacenamento de fluidos
Fluxo de fluidos
Medición e bombeo de fluidos
Tuberías e accesorios
Operacións con sólidos
OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN Introducción ós sistemas sólido-fluido
Separación sólido-líquido. Sedimentación, flotación, filtración e centrifugación
Separación de sólidos e líquidos en gases
OPERACIÓNS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA Extracción sólido-líquido
Extracción líquido-líquido
Destilación
Absorción
Adsorción e intercambio iónico

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects B6 B7 B8 C3 C4 C6 8 40 48
Oral presentation B4 2.5 5 7.5
Problem solving A26 B6 B7 0.5 1 1.5
Objective test A26 B4 B6 B7 4 60 64
Guest lecture / keynote speech A26 B4 B6 B7 C6 24 0 24
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidad polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado y o seguemento dese aprendizaxe polo profesor/a-tutor/a
Oral presentation Todo oi alumnado presentará o/os traballo/os realizados durante o curso no tempo que se lles asine e diante dos seus compañeiros.
Problem solving Técnica mediante a cal se resolverá unaha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos traballados, que pode ter máis dunha posible solución.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Poden combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Oral presentation
Problem solving
Objective test
Description
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects B6 B7 B8 C3 C4 C6 Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. 15
Oral presentation B4 Os traballos realizados durante o curso han de ser presentados polos autores nas datas que o profesorado estime convinte. Os traballos realizaranse preferentemente en grupos,
e tódolos membros de cada uno dos grupos terán que presentar oralmente os resultados obtidos.
15
Problem solving A26 B6 B7 Realizaranse ó longo do curso distintas actividades que o alumno deberá resolver e entregar ó profesorado. 5
Objective test A26 B4 B6 B7 Consiste na realización do exame final. 65
 
Assessment comments

E necesario sacar un mínimo de 3.5 nos exames parciais (se os oubese) e media de 4 para que entren en cómputo as demáis metodoloxías.
No caso de non poder realizarse algunha das metodoloxías antes citadas a valoración da mesma pasará á proba obxectiva.


Sources of information
Basic J.M.Coulson (). Ingeniería química.
Eugenio Muñoz Camacho (). Ingeniería química.
Ángel Vian Ortuño (). Introducción a la química industrial.
Andrés Arévalo (). Tecnología química.

Apuntes de clase e traballos

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.