Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) ENXEÑARÍA DA REACCIÓN QUÍMICA Código 730G04056
Titulación
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Industrial 2
Coordinación
Vega Martin, Alberto de
Correo electrónico
alberto.de.vega@udc.es
Profesorado
Ligero Martínez - Risco, Pablo
Ruiz Bolaños, Isabel
Vega Martin, Alberto de
Correo electrónico
pablo.ligero@udc.es
isabel.ruiz@udc.es
alberto.de.vega@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos. A27
B4
B6
B7
C4
C6
Planificación estratéxica e discusión do deseño de reactores B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contidos
Temas Subtemas
UD I .- VELOCIDADE DE REACCIÓN

1. SIGNIFICACDO DA VELOCIDADE DE REACCIÓN
2. CLASIFICACIÓN DAS REACCIÓNS. VARIABLES QUE AFECTAN Á VELOCIDADE DE REACCIÓN
3. VELOCIDADE DE REACCIÓN E CONCENTRACIÓN
4. A CONCENTRACIÓN DO REACTIVO E O TEMPO
5. MODELOS PARA A VELOCIDADE DE REACCIÓN
6. VELOCIDADE DE REACCICÓN E TEMPERATURA
7. CATÁLISIS
8. MECANISMOS DE REACCIÓN
9. CINÉTICA DAS REACIÓNS HOMOXÉNEAS. REACCIÓNS SIMPLES E MÚLTIPLES. REACCIÓNS ELEMENTAIS E NON ELEMENTAIS
UD II.- EQUILIBRIO QUÍMICO EN FASE GAS

1. O EQUILIBRIO DO SISTEMA N2O4-NO2
2. EXPRESIÓN DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
3. DETERMINACIÓN DE K
4. APLICACIÓNS DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
5. EFECTOS DOS CAMBIOS NAS CONDICIÓNS DUN SISTEMA EN EQUILIBRIO
UDIII.- REACTORES QUIMICOS



1. INTRODUCCIÓN Ó DESEÑO DE REACTORES: REACTORES IDEALES
2. OPTIMIZACIÓN DE REACTORES
3. ESTABILIDAD DE REACTORES
4. FUNDAMENTOS DE CATÁLISIS
5. REACTORES MULTIFÁSICOS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A27 24 48 72
Solución de problemas A27 B6 B7 16 16 32
Seminario B4 B8 C3 8 24 32
Proba obxectiva A27 C4 C6 4 8 12
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición de contidos con medios audiovisuais e presentacións.
Secuencias de pequenos debates
Resolución de dúbidas
Solución de problemas Resolución de problemas prácticos relacionados cos temas teóricos para facilitar os coñecementos na aplicación industrial de procesos
Seminario Prevense 4 sesións de 2 horas en grupos reducidos nas que se lles entregarán aos alumnos exercicios para resolver e corrixir na mesma sesión, e formarán parte da avaliación.
Proba obxectiva Proba escrita obxectiva para que o alumno verifique o grado de consecución dos obxectivos, utilizada para a avaliación do aprendizaxe
Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Seminario
Solución de problemas
Descrición
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba obxectiva A27 C4 C6 Probas escritas presenciais 60
Seminario B4 B8 C3 Resolución presencial de exercicios e entrega de resultados ós profesores 40
 
Observacións avaliación
A cualificación final de cada un dos alumnos será o resultado da ponderación, tal e como se indica máis arriba, das dúas metodoloxías que se avalían: seminarios e proba obxectiva.

Para superar a materia o alumno debe obter unha media ponderada igual ou superior a 5 puntos.

Na proba obxectiva, que se valorará de 0 a 10 puntos, será necesario obter una cualificación mínima de 4 puntos para facer a ponderación coa cualificación obtida nos seminarios. Nos posibles casos nos que a media ponderada sexa igual ou superior a 5 pero cunha avaliación na proba obxectiva inferior a 4, a cualificación final será de 4.5.

Na segunda oportunidade manterase a cualificación obtida nos seminarios durante o cuadrimestre, polo que só é obxecto de mellora a "proba obxectiva".

No caso dos alumnos de continuidade (que non tiveran superada a materia en cursos anteriores) non se considerará ningunha cualificación de cursos anteriores. É dicir: a súa avaliación abrangue exclusivamente ás actividades deste curso 2016/17.

Fontes de información
Bibliografía básica Fogler, H. Scott. (2008). Elementos de ingeniería de las reacciones químicas. Naucalpan de Juárez: Pearson Educación,
Octave Levenspiel (2003). Ingeniería de las reacciones químicas. Reverté
Levenspiel, Octave (1990). Ingeniería de las reacciones químicas . Barcelona : Reverté
Calleja Pardo, G., Martínez, de Lucas, Prats Rico, D. and Rodríguez Maroto, J. M. (). Introducción a la Ingeniería Química. Editorial síntesis
Muñoz Andrés, V. and Maroto Valiente, A. (2013). Operaciones unitarias y reactores químicos.. UNED
Masterton,W. L. and Hurley, C. N. (2003). Química. Principios y Reacciones. ThomsonParaninfo

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
TECNOLOXÍA QUÍMICA/730G04051
QUÍMICA/730G04005
ENXEÑARÍA MEDIOAMBIENTAL/730G04017

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías