Identifying Data 2016/17
Subject (*) ENXEÑARÍA DA REACCIÓN QUÍMICA Code 730G04056
Study programme
Grao en enxeñaría en Tecnoloxías Industriais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatoria 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial 2
Coordinador
Vega Martin, Alberto de
E-mail
alberto.de.vega@udc.es
Lecturers
Ligero Martínez - Risco, Pablo
Ruiz Bolaños, Isabel
Vega Martin, Alberto de
E-mail
pablo.ligero@udc.es
isabel.ruiz@udc.es
alberto.de.vega@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A27 Capacidade para o deseño e xestión de procedementos de experimentación aplicada, especialmente para a determinación de propiedades termodinámicas e de transporte, e modelado de fenómenos e sistemas no ámbito da enxeñaría química, sistemas con fluxo de fluídos, transmisión de calor, operacións de transferencia de materia, cinética das reaccións químicas e reactores.
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo
B6 Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades
B7 Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas
B8 Deseñar e realizar investigacións en ámbitos novos ou pouco coñecidos, con aplicación de técnicas de investigación (con metodoloxías tanto cuantitativas como cualitativas) en distintos contextos (ámbito público ou privado, con equipos homoxéneos ou multidisciplinares etc.) para identificar problemas e necesidades
C3 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C4 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C6 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecementos sobre balances de materia e enerxía, transferencia de materia, operacións de separación, enxeñaría da reacción química, deseño de reactores e valorización e transformación de materias primas e recursos energéticos. A27
B4
B6
B7
C4
C6
Planificación estratéxica e discusión do deseño de reactores B4
B6
B7
B8
C3
C4
C6

Contents
Topic Sub-topic
UD I .- VELOCIDADE DE REACCIÓN

1. SIGNIFICACDO DA VELOCIDADE DE REACCIÓN
2. CLASIFICACIÓN DAS REACCIÓNS. VARIABLES QUE AFECTAN Á VELOCIDADE DE REACCIÓN
3. VELOCIDADE DE REACCIÓN E CONCENTRACIÓN
4. A CONCENTRACIÓN DO REACTIVO E O TEMPO
5. MODELOS PARA A VELOCIDADE DE REACCIÓN
6. VELOCIDADE DE REACCICÓN E TEMPERATURA
7. CATÁLISIS
8. MECANISMOS DE REACCIÓN
9. CINÉTICA DAS REACIÓNS HOMOXÉNEAS. REACCIÓNS SIMPLES E MÚLTIPLES. REACCIÓNS ELEMENTAIS E NON ELEMENTAIS
UD II.- EQUILIBRIO QUÍMICO EN FASE GAS

1. O EQUILIBRIO DO SISTEMA N2O4-NO2
2. EXPRESIÓN DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
3. DETERMINACIÓN DE K
4. APLICACIÓNS DA CONSTANTE DE EQUILIBRIO
5. EFECTOS DOS CAMBIOS NAS CONDICIÓNS DUN SISTEMA EN EQUILIBRIO
UDIII.- REACTORES QUIMICOS



1. INTRODUCCIÓN Ó DESEÑO DE REACTORES: REACTORES IDEALES
2. OPTIMIZACIÓN DE REACTORES
3. ESTABILIDAD DE REACTORES
4. FUNDAMENTOS DE CATÁLISIS
5. REACTORES MULTIFÁSICOS

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A27 24 48 72
Problem solving A27 B6 B7 16 16 32
Seminar B4 B8 C3 8 24 32
Objective test A27 C4 C6 4 8 12
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición de contidos con medios audiovisuais e presentacións.
Secuencias de pequenos debates
Resolución de dúbidas
Problem solving Resolución de problemas prácticos relacionados cos temas teóricos para facilitar os coñecementos na aplicación industrial de procesos
Seminar Prevense 4 sesións de 2 horas en grupos reducidos nas que se lles entregarán aos alumnos exercicios para resolver e corrixir na mesma sesión, e formarán parte da avaliación.
Objective test Proba escrita obxectiva para que o alumno verifique o grado de consecución dos obxectivos, utilizada para a avaliación do aprendizaxe
Pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Seminar
Problem solving
Description
Atenderase ó alumnado nas horas de titorias indicadas

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A27 C4 C6 Probas escritas presenciais 60
Seminar B4 B8 C3 Resolución presencial de exercicios e entrega de resultados ós profesores 40
 
Assessment comments
A cualificación final de cada un dos alumnos será o resultado da ponderación, tal e como se indica máis arriba, das dúas metodoloxías que se avalían: seminarios e proba obxectiva.

Para superar a materia o alumno debe obter unha media ponderada igual ou superior a 5 puntos.

Na proba obxectiva, que se valorará de 0 a 10 puntos, será necesario obter una cualificación mínima de 4 puntos para facer a ponderación coa cualificación obtida nos seminarios. Nos posibles casos nos que a media ponderada sexa igual ou superior a 5 pero cunha avaliación na proba obxectiva inferior a 4, a cualificación final será de 4.5.

Na segunda oportunidade manterase a cualificación obtida nos seminarios durante o cuadrimestre, polo que só é obxecto de mellora a "proba obxectiva".

No caso dos alumnos de continuidade (que non tiveran superada a materia en cursos anteriores) non se considerará ningunha cualificación de cursos anteriores. É dicir: a súa avaliación abrangue exclusivamente ás actividades deste curso 2016/17.

Sources of information
Basic Fogler, H. Scott. (2008). Elementos de ingeniería de las reacciones químicas. Naucalpan de Juárez: Pearson Educación,
Octave Levenspiel (2003). Ingeniería de las reacciones químicas. Reverté
Levenspiel, Octave (1990). Ingeniería de las reacciones químicas . Barcelona : Reverté
Calleja Pardo, G., Martínez, de Lucas, Prats Rico, D. and Rodríguez Maroto, J. M. (). Introducción a la Ingeniería Química. Editorial síntesis
Muñoz Andrés, V. and Maroto Valiente, A. (2013). Operaciones unitarias y reactores químicos.. UNED
Masterton,W. L. and Hurley, C. N. (2003). Química. Principios y Reacciones. ThomsonParaninfo

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
TECNOLOXÍA QUÍMICA/730G04051
QUÍMICA/730G04005
ENXEÑARÍA MEDIOAMBIENTAL/730G04017

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.