Identifying Data 2016/17
Subject (*) Introduction to the business management Code 730G05007
Study programme
Grao en Enxeñaría Naval e Oceánica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
First FB 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Naval e Oceánica
Coordinador
Castro Santos, Laura
E-mail
laura.castro.santos@udc.es
Lecturers
Bouza Fernandez, Maria Sonia
Castro Santos, Laura
Piñon Quiñonero, Manuel
E-mail
sonia.bouzaf@udc.es
laura.castro.santos@udc.es
manuel.pinon@udc.es
Web
General description Introducir na disciplina da xestión empresarial. Para iso deberán: conocer o concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa, así como a súa estrutura organizativa e funcional; coñecer os sistemas de custos e os estados contables; coñecer e aplicar as técnicas de avaliación financeira de proxectos; e coñecer e aplicar as técnicas de planificación da produción.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A6 Adequate knowledge of the concept of company, institutional and legal frame of the company. Organization and management of companies
B2 That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study
B5 That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy
B6 Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas.
C1 Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life.
C3 Understanding the importance of the enterprising culture and knowing the means within reach of the enterprising people.
C6 Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñecemento da estrutura organizativa e funcional dunha empresa no seu conxunto e de cada unha das súas áreas funcionais (comercial, financeira, produción e operacións) A6
B5
C1
C3
C6
Coñecemento do concepto de empresa e do marco institucional e xurídico da mesma A6
C1
C3
C6
Coñecemento dos sistemas de custos e os estados contables A6
B2
B6
Coñecemento e aplicación da función financeira da empresa a través de técnicas de avaliación de proxectos de investimento A6
B2
B5
C1
C3
Planificación e dirección das operacións necesarias para as actividades que se levan a cabo para a construción e reparación de buques e outras unidades flotantes A6

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I: FUNDAMENTOS Tema 1: A empresa como sistema.
Tema 2: Marco institucional e xurídico: clases de empresas.
BLOQUE II: A FUNCIÓN DE DIRECCIÓN Tema 3: A planificación.
Tema 4: A organización.
Tema 5: A Dirección e o control
Tema 6: A estratexia empresarial.
BLOQUE III: A FUNCIÓN FINANCEIRA Tema 7: Fundamentos de análise de investimentos.
Tema 8: O financiamento da empresa.
Tema 9: Viabilidade de proxectos.
BLOQUE IV: A FUNCIÓN DE PRODUCIÓN Tema 10: A produción e as operacións.
Tema 11: A xestión da calidade.
Tema 12: Dirección de proxectos.
Tema 13: Xestión de aprovisionamentos.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A6 B2 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C6 C7 24 36 60
Problem solving A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 25.5 25.5 51
Supervised projects A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 0.5 28.5 29
Objective test A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 5 0 5
 
Personalized attention 5 0 5
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Problem solving Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución.
Supervised projects Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

Personalized attention
Methodologies
Problem solving
Guest lecture / keynote speech
Description
As sesións maxistrais e a solución de problemas requiren unha atención personalizada na aula.
Os traballos tutelados serán propostos ao longo do curso, polo que o alumno será guiado no desenvolvemento dos mesmos.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Supervised projects A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 Os traballos tutelados consistirán na realización dun plan de empresa repartido en varias entregas ao longo do curso. 20
Objective test A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 Proba ou probas escritas utilizadas para a avaliación da aprendizaxe. 70
Problem solving A6 B2 B5 B6 C1 C3 C6 A solución de problemas comprende tanto a realización de problemas, como as prácticas a través de TIC e o estudo de casos. As profesoras elixirán a metodoloxía máis axeitada para o desenvolvemento dos contidos da materia. 10
 
Assessment comments

A materia dividese en duas partes: bloques I e II e bloques III e IV.

Realizarase unha ou varias probas obxectivas.

Para a calificación final da materia requírese aprobar ambas partes e que as probas obxectivas teñan unha nota igual ou superior a 4 puntos
para facer media coa avaliación continua (solución de problemas e traballos tutelados) e coa outra parte da materia.

No caso de alumnos con algunha parte suspensa, deberán ir con dita parte ao exame da convocatoria ordinaria e/ou de segunda oportunidade (xullo), gardándose as notas dos traballos tutelados e da solución de problemas ata a convocatoria de segunda oportunidade.


Sources of information
Basic Hampton, David R. (1989). Administración . McGraw-Hill
Thompson, Arthur (2008). Administración estratégica. Mc Graw-Hill
Jarillo, José Carlos (1993). Dirección estratégica. Mc Graw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
Esteban Pérez, José (2009). Economía del sector marítimo. Instituto Marítimo Español
Mochón Morcillo, F. et al. (2010). Empresa y economía industrial. Mc Graw Hill
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
Abancens, A. (1995). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.