Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A17 |
Knowledge of the systems for evaluation of the quality, and of the norm and means related to the safety and environmental protection. |
B1 |
That the students proved to have and to understand knowledge in an area of study what part of the base of the secondary education, and itself tends to find to a level that, although it leans in advanced text books, it includes also some aspects that knowledge implicates proceeding from the vanguard of its field of study |
B2 |
That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study |
B3 |
That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind |
B4 |
That the students can transmit information, ideas, problems and solutions to a public as much specialized as not specialized |
B5 |
That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas. |
C1 |
Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life. |
C2 |
Coming across for the exercise of a, cultivated open citizenship, awkward, democratic and supportive criticism, capable of analyzing the reality, diagnosing problems, formulating and implanting solutions based on the knowledge and orientated to the common good. |
C4 |
Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face. |
C5 |
Assuming the importance of the learning as professional and as citizen throughout the life. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento do medio mariño biolóxico e impacto ambiental |
|
B1 B2
|
|
Coñecemento da xestión ambiental, principalmente dende o punto de vista do sector naval |
A17
|
B3 B4
|
|
Ser capaz de elaborar e expoñer un tema no ámbito do impacto ambiental sobre o mar |
|
|
C1 C6
|
Ser capaz de manexar a Regulamentación mariña en canto a temas de contaminación |
|
B5 B6
|
C2
|
Ter actitude crítica e construtiva sobre aspectos xerais de responsabilidade ambiental |
|
|
C4 C5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os ecosistemas mariños |
1. O medio físico
2. O medio biolóxico
3. As comunidades mariñas: Mareas vermellas e arrecifes de coral
4. Degradación de ecosistemas. Eutrofización. Capacidade de autodepuración da auga mariña
|
Contaminación mariña e impacto ambiental |
1. Vías de entrada dos contaminantes ao medio acuático
2. Principais contaminantes
3. Verteduras accidentais ao mar. Medidas correctoras. Loita contra a contaminación mariña
4. A contaminación e os recursos pesqueiros
|
Atmósfera |
1. Contaminación do aire
2. Contaminantes atmosféricos
3. Control da contaminación
4. Efecto invernadoiro. Diminución da capa de ozono estratosférico
|
Reglamentación mariña. Convenio MARPOL |
1. A contaminación por hidrocarburos
2. A contaminación por substancias nocivas líquidas transportadas a granel
3. A contaminación polos lixos dos buques
4. A contaminación atmosférica ocasionada polos buques
|
Conceptos básicos de calidade |
1. Introdución. Definición
2. Xestión da calidade. Definición. Fundamentos e estratexias
3. O modelo EFQM
|
Xestión e Ferramentas da calidade |
1. Introdución e obxectivos
2. Mellora continua
3. Ferramentas básicas da calidade
|
A norma ISO 9001 |
1. Conceptos: Normalización, Certificación e Acreditación
2. Normativa ISO 9001: 2008
3. Requisitos da Norma
|
Conceptos básicos do medioambiente |
1. Economía e medio
2. Empresa e medio
3. Estratexia empresarial e medio
|
Ferramentas de Xestión medioambiental |
1. Avaliación de impacto ambiental
2. Análise de ciclo de vida
3. Ecodiseño
4. Outras ferramentas: Etiqueta ecolóxica, Mercadotecnia ecolóxica e sistemas de xestión ambiental e auditoría ambiental
|
As Normas ISO e o reglamento EMAS |
1. Introdución e obxectivos
2. A norma ISO 14001
3. O regulamento EMAS
|
Integración dos sistemas de Xestión |
1. Características dun sistema integrado
2. Implantación e certificación das normas ISO 9001 e ISO 14001
|
Auditoría da calidade e do medioambiente |
1. Definición e clases de auditorías
2. O auditor de calidade e o medio
3. Etapas do proceso de auditoría
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
B2 C2 |
14 |
13 |
27 |
Supervised projects |
B3 B1 C4 C5 C6 |
4 |
8 |
12 |
Oral presentation |
B6 C1 |
1 |
2 |
3 |
Laboratory practice |
B4 B5 |
10 |
5 |
15 |
Objective test |
B2 B4 B6 B10 B11 B16 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A17 |
15 |
37.5 |
52.5 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
1. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (SEPARADOR DE SENTINAS)
2. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (PLANTA DE TRATAMIENTO DE AGUAS RESIDUALES)
3. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (PLANTA DE TRATAMIENTO TÉRMICO
4. EQUIPOS DE TRATAMENTO DE RESIDUOS NO SECTOR NAVAL (EQUIPO DE TRATAMIENTO DE RESIDUOS ORGÁNICOS)
5. VISITA TÉCNICA AL AULA DE MEDIO AMBIENTE "ANTONIO DE ESCAÑO" EN EL ARSENAL DE FERROL
6. VISITA TÉCNICA A UN BUQUE (FRAGATA F-100) EN EL ARSENAL DE FERROL
|
Supervised projects |
1.Operación e mantemento dunha planta de purificación de augas (Potabilización). Aplicación ao buque
2. Enerxías alternativas. Aplicación en buques
3. Augas de lastre. Problemática ambiental. Tratamentos
4. Conceptos básicos de medioambiente. Unidade didáctica VIII
5. Ferramentas de xestión mediambiental. Unidade didáctica IX
6. Integración dos sistemas de xestión. Unidade didáctica XI
7. Auditoría da calidade e o medio. Unidade didáctica XII
|
Oral presentation |
Presentación en Power Point nas horas de seminario do grupo mediano |
Laboratory practice |
1. Determinación de pH, temperatura y conductividad de distintos tipos de aguas
2. Determinación de cloruros en aguas
3. Determinación de la dureza en aguas
4. Determinación de fosfatos en aguas |
Objective test |
Exame do temario das clases maxistrais, da información recibida nos seminarios e nas visitas técnicas e dos traballos expostos polo alumnado |
Guest lecture / keynote speech |
Presentación en Power Point das Unidades Didacticas. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Seminar |
|
Description |
Se traballa cos alumnos individualmente nos grupos organizados na aula dotada de medios informáticos |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
B6 C1 |
Presentación oral do traballo tutelado. Valorarase a expresión verbal e corporal, así como a calidade e orixinalidade do power point.
EXPOSICIÓN 1 punto:
Expresión verbal: 0,25
Expresión corporal: 0,25
Power point: 0,5 puntos
|
10 |
Supervised projects |
B3 B1 C4 C5 C6 |
Elaboración de traballos tutelados e exposición oral.
CONTENIDO 1 punto:
Estructura: 0,25
Desarrollo: 0,25
Conclusiones: 0,25
Bibliografía: 0,25
|
10 |
Seminar |
B2 C2 |
Aprendizaxe colaborativo, Discusión dirixida, Resolución de casos, Visitas técnicas |
5 |
Laboratory practice |
B4 B5 |
Participación activa en el desarrollo de las prácticas. Será obligatoria la entrega de un informe de cada una de las prácticas |
5 |
Objective test |
B2 B4 B6 B10 B11 B16 |
Examen final da materia impartida nas clases maxistrales, da información obtida nos seminarios y da exposición de traballos dos alumnos |
70 |
|
Assessment comments |
A asistencia aos Seminarios e obrigatoria para obter a calificación dun punto.
A asistencia ás prácticas de laboratorio é obrigatoria.
Será obrigatorio para aprobar a asignatura entregar o traballo (formato Word) e realizar a súa exposición (formato Power point)nos días establecidos polo profesor e publicados en Moodle.
Para aprobar a asignatura será necesario obter un mínimo de 3 puntos no exame sobre 7 para valorar as outras actividades.
Os alumnos con matricula a tempo parcial terán que realizar todas as seguintes actividades obrigatorias: asistencia a prácticas de laboratorio e presentación do traballo tutelado, quedando exentos do 30 % da asistencia ós seminarios.
|
Sources of information |
Basic
|
PABLO ALCALDE SAN MIGUEL (2010). CALIDAD. MADRID: PARANINFO S.A.
1. CARMEN OROZCO, ANTONIO PÉREZ, Mª NIEVES, FRANCISCO J. RODRÍGUEZ Y JOSE MARCOS (2003). Contaminación ambiental. Una visión desde la química. MADRID: THOMSON
11. SANTIAGO HERNÁNDEZ (1995). Ecología para Ingenieros. El impacto ambiental. MADRID: COLEGIO DE INGENIEROS, CANALES Y PUERTOS
9. JAVIER GRANERO, MIGUEL FERRANDO, MARIA SÁNCHEZ Y COVADONGA PÉREZ (2010). Evaluación de impacto ambiental. MADRID: FUNDACIÓN CONFEMETAL
AENOR (2011). Gestión ambiental. MADRID: AENOR EDICIONES
6. ENRIQUE CLAVER, JOSÉ FRANCISCO MOLINA Y JUAN JOSÉ TARÍ (2011). Gestión de la calidad y gestión medioambiental. MADRID: PIRÁMIDE
2. J. M. PERÉS (1980). La polución de las aguas marinas. BARCELONA: OMEGA
3. MARIANO SEOANE CALVO (2000). Manual de contaminación marina y restauración del litoral. MADRID: EDICIONES MUNDIPRENSA
4. JOSE MARÍA SILOS RODRÍGUEZ (2008). Manual de lucha contra la contaminación.. CÁDIZ: UNIVERSIDAD DE CÁDIZ
5. ORGANIZACIÓN MARITIMA INTERNACIONAL (2013). MARPOL. lONDRES: ORGANIZACIÓN MARITIMA INTERNACIONAL
10. Mª DO CARME GARCÍA-NEGRO (2008). Os efecto do afundimento do Prestige. VIGO: EDICIONES A NOSA TERRA
8. DAVID HUNT Y CATHERINE JOHNSON (1996). Sistemas de gestión medioambiental. MADRID: McGRAW-HILL |
|
Complementary
|
12. JAIRO ALBERTO ROMERO (1999). Potabilización del agua. MÉJICO: ALFAOMEGA |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
SHIPBUILDING TECHNOLOGY I/730G01124 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|