Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A38 |
Coñecemento dos procesos de fabricación mecánica |
A39 |
Coñecemento dos procesos de montaxe a bordo de máquinas, equipos e sistemas |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir unha ampla base de coñecementos baseados en criterios científicos, tecnolóxicos e económicos sobre distintos procesos e sistemas de fabricación, montaxe e soldeo. |
A38 A39
|
B2 B3
|
|
Seleccionar os procesos de fabricación, montaxe e soldeo máis adecuados a partir do coñecemento das capacidades e limitacións destes e segundo as existencias
tecnolóxicas, técnicas e económicas tanto de produto como mercado. |
|
B4 B6
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
0.- Presentación da materia |
Presentación persoal e do curso: actividades complementarias, calendario, prácticas, avaliación, etc. |
1.- Introdución á xestión por procesos |
Modelos de xestión e enfoque baseado en procesos |
2.- O proceso tecnolóxico da construción naval |
Introdución ás tecnoloxías de fabricación e montaxe |
3.- Os procesos de fabricación |
Tipos e descrición de procesos de elaborado, corte, resanado, soldeo, curvado, conformado, acabado e traballos en quente. |
4.- O control dimensional nos procesos de fabricación e montaxe |
. |
5.-A automatización de procesos |
Principios de automatización de procesos e sistemas |
6.- Os procesos de montaxe |
Procesos de montaxe de equipos e sistemas |
7.- O control de calidade nos procesos de fabricación e montaxe |
. |
8.- Novos procesos de fabricación e montaxe aplicados á construción naval |
Introdución a Lean manufacturing |
9.- Simulación práctica do Proceso de Construción dun Buque |
Realizarase unha simulación práctica do proceso de construción dun buque, centrándonos nos principais procesos de fabricación e montaxe |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A38 A39 |
120.5 |
0 |
120.5 |
Traballos tutelados |
B4 C1 C2 C3 C4 |
5 |
30 |
35 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B6 |
15 |
0 |
15 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B6 |
3 |
0 |
3 |
Saídas de campo |
C5 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
11 |
0 |
11 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada con uso de medios audiovisuais e introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
O profesor indicará os puntos mais relevantes do tema a efectos de orientación no coñecemento |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizarán traballos prácticos tutelados durante o curso que terán que expoñer en clase para obter:
- Coñecemento da materia
- Habilidades para o traballo en grupo
- Habilidades para o desenvolvemento da profesión
Nos traballos terase en conta:
- Estrutura
- Calidade da documentación
- Orixinalidade
- Presentación
- Exposición |
Prácticas de laboratorio |
Os alumnos realizarán unha simulación práctica do proceso de construción dun buque, centrándose nos principais procesos de fabricación e montaxe |
Proba obxectiva |
Proba escrita presencial na que o alumno reflicta os coñecementos adquiridos durante o curso.
Sendo obrigatorio o superar a "proba obxectiva de avaliación" para aprobar a materia, cun mínimo de 3,5 puntos sobre 7 |
Saídas de campo |
Outras actividades complementarias: Visita a estaleiros, talleres e instalacións |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Prácticas de laboratorio |
Saídas de campo |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Informar o alumno sobre a forma e fondo para a realización dos traballos propostos en clase, indicando as directrices básicas e aclarando as posibles dúbidas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B4 C1 C2 C3 C4 |
Realización e entrega dos traballos prácticos propostos na clase e exposición e defensa en público.
Terase en conta:
- Estrutura do traballo
- Calidade da documentación
- Orixinalidade
- Presentación
- Exposición
- Referencias |
15 |
Prácticas de laboratorio |
B2 B3 B6 |
A asistencia á simulación práctica e a entrega dunha memoria posterior é obrigatoria |
15 |
Proba obxectiva |
B2 B3 B6 |
Realización dunha proba escrita na que o alumno reflicta os coñecementos adquiridos durante o curso |
70 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Primitivo B. Gonzalez Lopez (2000). Tecnicas de construccion naval.
Francisco Javier Gonzalez de Lema Martinez (2007). Tecnología de la Construcción del buque. Universidade da Coruña |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción naval e sistemas de propulsión/730G05009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tecnoloxía da construción naval/730G05024 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo fin de grao/730G05042 |
|
|