Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A10 |
Knowledge of the theory of automatism and methods of control and of its application to edge. |
A11 |
Knowledge of the characteristics of the components and electronic systems and of its application to edge. |
A34 |
Knowledge of the electrical machines and of the naval electrical systems |
A39 |
Knowledge of the processes of assembling on board equipment machines and systems. |
B2 |
That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study |
B6 |
Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas. |
C2 |
Coming across for the exercise of a, cultivated open citizenship, awkward, democratic and supportive criticism, capable of analyzing the reality, diagnosing problems, formulating and implanting solutions based on the knowledge and orientated to the common good. |
C4 |
Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
1. Estudo da planta eléctrica e máquinas eléctricas utilizadas a bordo. |
A11 A34 A39
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
2. Dimensionamiento e análise da planta eléctrica nun buque ou artefacto mariño |
A11 A34 A39
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
3. Sistemas de control automáticos de Planta eléctrica e sistemas de comunicacións e posicionamento. |
A10 A11 A34
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
4. Normativas nacionais e internacionais referentes á materia e a seguridade. |
A11 A34 A39
|
B2 B6
|
C2 C4 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: Introdución, Regulamentación e Definición dunha Instalación. |
Vantaxes do uso da enerxía eléctrica a bordo. Compoñentes e características específicas das instalacións eléctricas navais.
Regulamentación e Normativas aplicables.
Especificacións e execución do proxecto dunha instalación eléctrica.
Clasificación dos consumidores e servizos.
Tipos de Instalación. Selección das características eléctricas da instalación: Corrente, Tensións e Frecuencia de Distribución. Sistemas de distribución.
Modos de protección e parámetros para a idoneidade dos sistemas eléctricos e electrónicos navais. |
Tema 2: Máquinas eléctricas utilizadas a bordo. |
Principios básicos e constitución das máquinas eléctricas. Clasificación xeral das máquinas eléctricas. Características e réxime das máquinas eléctricas. Transformadores. Alternadores e motores síncronos. Motores asíncronos. Máquinas de corrente continua. Tipos de servizo. Mantemento, avarías e problemas nas máquinas eléctricas en condicións mariñas. Selección de protección ambiental e de explosividad.
|
Tema 3: Protección e Manobra de equipos eléctricos. |
Seccionamiento e conmutación. A sobrecarga e o curtocircuíto. Definicións, funcións e características do aparamenta de manobra e protección. Normas aplicables e representación gráfica. Criterios de selección e coordinación das proteccións eléctricas. Solucións de arranque e control. Reguladores e Convertidores. |
Tema 4: Planta Xeradora e Grupo de Emerxencia |
Balance Eléctrico: Potencias e rendementos, Factores de utilización, Situacións de Carga Eléctrica, Marxes, Tipos de Balance e métodos de cálculo.
Selección de Planta Xeradora: Planta Principal, Planta de Emerxencia e Fonte Transitoria. Normativas Aplicables e Dimensionamiento
Selección dos Grupos Electrógenos. Instalación, probas e emprazamento a bordo. |
Tema 5: Distribución da enerxía eléctrica, instalacións de forza e instalacións de iluminación. |
Aspectos xerais.
Tipos de redes. Vantaxes e inconvenientes. Interferencias e compatibilidade electromagnética.
Sistemas de distribución: Clasificación. Protección contra contactos indirectos e defecto a terra.
Cadros de distribución, principal, emerxenciae e terminais.
Cables: Constitución, dimensionamiento, normas e instalación.
Tipos de iluminación e cálculo.
Métodos de cálculo deseño das proteccións: cálculo das correntes de curtocircuíto, selectividade e protección Black-Out.
|
Tema 6: Automatización e Técnica de mando naval |
Xeneralidades. Mando programable e PLC. Deseño estruturados do sistema de control e seguridade naval. Interface Home-maquina. Sistemas integrados para o control e vixilancia dos sistema eléctricos. Aplicacións prácticas navais. |
Tema 7: Comunicacións interiores y sistemas de alarma. Introdución aos sistemas auxiliares de navegación e posicionamento. |
Circuítos de comunicacións interiores, buses e redes locais.
Sistemas de recollida e rexistrado de datos. Sistemas de alarma e sinalización. Introdución aos sistemas auxiliares de navegación e posicionamento. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A10 A11 A28 A34 C6 C4 |
10 |
10 |
20 |
ICT practicals |
A11 A34 B2 B6 C4 C2 |
0.5 |
3.5 |
4 |
Laboratory practice |
A10 A11 A34 A39 C4 |
18 |
18 |
36 |
Oral presentation |
A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
1 |
12 |
13 |
Objective test |
A10 A11 A28 A34 A39 |
3 |
0 |
3 |
Summary |
A10 A11 A28 A34 A39 B6 |
0 |
6 |
6 |
Field trip |
A34 A39 C6 |
3 |
0 |
3 |
Guest lecture / keynote speech |
A10 A11 A28 A34 A39 |
24 |
0 |
24 |
Long answer / essay questions |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
3 |
0 |
3 |
Problem solving |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 |
10 |
20 |
30 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto en el ámbito dos sistemas eléctricos y electrónicos del Buque(caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
ICT practicals |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. |
Laboratory practice |
Sección 1: Elementos e Sistemas de Control.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando por contacto mantido ou a impulsos.
2 Mando función "E" sen memoria.
3 Mando función "OU" sen memoria.
4 Desconexión dun contactor auxiliar por un pulsador ou por dous pulsadores con función NON-OU (NOR).
5 Desconexión dun contactor auxiliar por dous pulsadores con función NON-E (NAND).
6 Mando por dous ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria.
7 Mando por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante pulsadores situados.
8 Mando por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante contactores auxiliares.
9 Conexión de dous contactos auxiliares con enclavamiento entre contactos propios e enclavamiento entre contactos de pulsadores.
10 Mando por impulso momentáneo e inicial con desconexión dominante.
11 Mando por impulso momentáneo e inicial con conexión dominante.
12 Mando con autoalimentación e auto-mantemento de impulso permanente ou a impulsos para a marcha.
13 Mando mediante impulso momentáneo con dous pulsadores.
14 Mando temporizado á excitación (retardo e) por contacto permanente.
15 Mando temporizado á excitación autoalimentado.
16 Mando temporizado á desexcitación por contacto permanente.
17 Mando con temporización alternativa á conexión e á desexcitación.
Sección 2: Fundamentos e deseño estruturado dos sistemas de mando con lóxica cableada no Buque.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando lóxico por contacto mantido ou a impulsos.
2 Mando lóxico función "E" sen memoria.
3 Mando lóxico función "OU" sen memoria.
4 Desconexión dun contactor auxiliar por un pulsador ou por dous pulsadores con función NON-OU (NOR).
5 Desconexión dun contactor auxiliar por dous pulsadores con función NON-E (NAND).
6 Mando lóxico por dous ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria.
7 Mando lóxico por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante pulsadores situados.
8 Mando lóxico por tres ordenes de marcha indistintas e independentes sen memoria mediante contactores auxiliares.
9 Conexión de dous contactos auxiliares con enclavamiento entre contactos propios e enclavamiento entre contactos de pulsadores.
10 Mando lóxico por impulso momentáneo e inicial con desconexión dominante.
11 Mando lóxico por impulso momentáneo e inicial con conexión dominante.
12 Mando lóxico con autoalimentación e auto-mantemento de impulso permanente ou a impulsos para a marcha.
13 Mando lóxico mediante impulso momentáneo con dous pulsadores.
14 Mando lóxico temporizado á excitación por contacto permanente.
15 Mando lóxico temporizado á excitación autoalimentado.
16 Mando lóxico temporizado á desexcitación por contacto permanente.
17 Mando lóxico con temporización alternativa á conexión e á desexcitación.
Sección 3: Fundamentos e deseño estruturado dos sistemas de mando con lóxica programable no Buque.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Control combinacional sen sinais permanentes.
2 Control combinacional mediante o método memorias de Secuencias con dous actuadores.
3 Control combinacional mediante o método memorias de Secuencias con tres actuadores.
SECCIÓN 4: A protección e o mando en Motores eléctricos.
Nº módulo Denominación da Práctica.
1 Mando de marcha con memoria de desconexión dominante.
2 Mando de marcha función "OU" con memoria de desconexión dominante.
3 Mando investidor de xiro dun motor trifásico.
4 Mando de marcha temporizado con memoria de desconexión dominante.
5 Mando para arranque estrela-triángulo dun motor trifásico.
6 Mando investidor arrancador estrela-triángulo dun motor trifásico.
|
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, expoñendo expoñendo temas, traballos, conceptos. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. |
Summary |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. |
Field trip |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (Astilleros, empresas, institucións y organismos) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de sistemas (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Guest lecture / keynote speech |
Programa da asignatura |
Long answer / essay questions |
Baseado no estudo e traballo realizado nas Prácticas de Laboratorio |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Case study |
Laboratory practice |
Oral presentation |
Objective test |
Summary |
Long answer / essay questions |
|
Description |
Debido a que cada alumno tiene diferente grado de asimilación es importante resolver de forma individual sus dudas y preguntas, ya sea en el aula, en el despacho(en horario de tutorias), a través del correo electrónico, o mediante el uso de plataformas TIC (Grupos Google y Skype).
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A10 A11 A34 A39 C4 |
Realización de actividades de carácter práctico e os seus traballos. |
5 |
Oral presentation |
A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
Exposición verbal e avaliación oral dun tema tema proposto no Estudo de casos ou na solución de problemas ou nos contidos da materia. |
20 |
Objective test |
A10 A11 A28 A34 A39 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe dos contidos tratados a longo do curso. |
35 |
Problem solving |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
10 |
Long answer / essay questions |
A10 A11 A28 A34 A39 B2 B6 |
Fundamentada no estudado e traballado nas Prácticas de Laboratorio. |
30 |
|
Assessment comments |
Na 1ª oportunidade: A avaliación realizarase en función das Metodoloxías expostas. A cualificación das metodoloxías realizarase con notas sobre 10 e será condición necesaria para superar a avaliación da 1º oportunidade: non ter ningunha nota inferior ou igual que 3,5 e ter unha asistencia ás actividades presenciais de polo menos o 80%. A nota final da 1º oportunidade é: ( 0,3 * Proba de ensaio ou desenvolvemento + 0,05 * Prácticas + 0,35 * Proba obxectiva + 0,2 * Presentación + 0,1 * Problemas ) / (1,4 * Número de notas inferiores ou iguais que 3,5 + N * 1) onde N=1 para asistencia maior ou igual que o 80% e N=0 para o caso contrario. Na 2ª oportunidade (mes de Xullo): Realizarase a través dun exame final con 3 módulos: Prácticas, Teoría e Problemas. Aqueles alumnos que superasen cunha nota igual ou superior a 5 algunha das metodoloxías da 1º oportunidade e que teña unha asistencia igual ou superior ao 80%, e por petición expresa, se matendrá estas notas co seguinte criterio: Módulo de Prácticas 2ª oportunidade= Media ponderado das notas da Proba de desenvolvemento e de Prácticas da 1º oportunidade sempre que sexa igual ou superior a 5 Módulo de Teoría 2ª oportunidade= Nota de Proba obxectiva da 1º oportunidade sempre que sexa igual ou superior a 5. Modulo de Problemas 2ª oportunidade=Media ponderado das notas de Presentación e Problemas sempre que ambas sexan maiores ou iguais que cinco. A nota final da 2º oportunidade é: ( 0,3 * Módulo Prácticas + 0,4 * Módulo Teoría + 0,3 * Módulo Problemas ) / (1,4 * Número de notas inferiores ou iguais que 3,5 + 1)
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
PROCESOS DE FABRICACIÓN E MONTAXE/730G02131 | CÁLCULO/730G02101 | FÍSICA I/730G02102 | FÍSICA II/730G02107 | MÉTODOS INFORMÁTICOS/730G02109 | CONSTRUCIÓN NAVAL E SISTEMAS DE PROPULSIÓN/730G02112 | ELECTROTECNIA/730G02114 | AUTOMATISMOS. CONTROL E ELECTRÓNICA/730G02116 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
SISTEMAS HIDRAULICOS E NEUMATICOS/730G02133 | Automatismos. control e electrónica/730G05016 |
|
Subjects that continue the syllabus |
CONTROL E REGULACIÓN DE MÁQUINAS NAVAIS/730G02153 |
|
|