Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C3 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas que deben enfrontarse |
C5 |
Asumir como profesionais e cidadáns a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
C6 |
Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Elaboración e análise comparado de contas de explotación e balances de estaleiros e empresas navais. |
|
B3 B5
|
C1 C3
|
Planificación e xestión de actividades. |
|
B1 B6
|
C2 C6
|
Estruturación e xestión de sistemas de custos, especialmente de novos sistemas de custos basados en actividades. |
|
B1 B2 B3 B6
|
C1
|
Elaboración de previsións económico financeiras en tempo real. |
|
B2
|
C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I: SISTEMAS DE CONTROL DE CUSTOS |
Tema 1: Introdución á contabilidade de xestión.
Tema 2: Sistemas de contabilidade de custos.
Tema 3: Sistemas de custos completos.
Tema 4: Sistemas de custos estándar.
Tema 5: Sistemas de custos variables. Análise custo-volumen-beneficio.
Tema 6: Sistemas de custos ABC. |
BLOQUE II: CONTABILIDADE FINANCEIRA EN EMPRESAS NAVAIS |
Tema 7: Ratios de control.
Tema 8: A empresa e o seu patrimonio.
Tema 9: As contas.
Tema 10: Libros contables.
Tema 11: O ciclo contable. |
BLOQUE III: PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS NAVAIS |
Tema 12: Avances de situación.
Tema 13: Curvas de control de proxectos.
Tema 14: A mellora continua e as curvas de aprendizaxe. |
BLOQUE IV: ELABORACIÓN DE ORZAMENTOS |
Tema 15: Elaboración de orzamentos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 |
9 |
21 |
30 |
Solución de problemas |
B6 C1 C2 C3 C4 |
8.1 |
18.9 |
27 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B5 C1 |
6 |
9 |
15 |
Traballos tutelados |
B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 |
2 |
18 |
20 |
Estudo de casos |
B1 B2 B5 B6 C1 |
6 |
9 |
15 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Solución de problemas |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Estudo de casos |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os traballos tutelados requiren unha atención personalizada do alumnado para guialo no proceso de elaboración dos mesmos.
Esta será levada a cabo mediante titorías co alumnado grupais ou individuais e de formas diversas (presenciais, correo electrónico, etc.). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
B6 C1 C2 C3 C4 |
Técnica mediante a que se ten que resolver un ou varios supostos prácticos a partir dos coñecementos que se traballaron. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
B6 B5 C1 |
Actividades de carácter práctico a desenvolver guiadas pola profesora. |
10 |
Traballos tutelados |
B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela da profesora. O alumnado elixirá un tema relacionado cos contidos da materia e elaborará un ou varios traballos tutelados segundo unhas indicacións básicas propostas pola profesora. Na súa avaliación teranse en conta tanto os contidos coma a exposición oral dos mesmos. |
30 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
50 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Laura Castro Santos (2015). Apuntes de la asignatura.
A. Alonso (1997). Conceptos de organización industrial productiva. Marcombo
F. Pereira, J.Mª Rosanas, E. Ballarín y Mª J. Grandes (2012). Contabilidad para Dirección. IESE Business School
Boletín Oficial del Estado (2007). Plan General de Contabilidad. Boletín Oficial del Estado |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|