Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
B1 |
That the students proved to have and to understand knowledge in an area of study what part of the base of the secondary education, and itself tends to find to a level that, although it leans in advanced text books, it includes also some aspects that knowledge implicates proceeding from the vanguard of its field of study |
B2 |
That the students know how to apply its knowledge to its work or vocation in a professional way and possess the competences that tend to prove itself by the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems in its area of study |
B3 |
That the students have the ability to bring together and to interpret relevant data (normally in its area of study) to emit judgments that include a reflection on relevant subjects of social, scientific or ethical kind |
B5 |
That the students developed those skills of learning necessary to start subsequent studies with a high degree of autonomy |
B6 |
Be able to carrying out a critical analysis, evaluation and synthesis of new and complex ideas. |
C1 |
Using the basic tools of the technologies of the information and the communications (TIC) necessary for the exercise of its profession and for the learning throughout its life. |
C2 |
Coming across for the exercise of a, cultivated open citizenship, awkward, democratic and supportive criticism, capable of analyzing the reality, diagnosing problems, formulating and implanting solutions based on the knowledge and orientated to the common good. |
C3 |
Understanding the importance of the enterprising culture and knowing the means within reach of the enterprising people. |
C4 |
Recognizing critically the knowledge, the technology and the available information to solve the problems that they must face. |
C5 |
Assuming the importance of the learning as professional and as citizen throughout the life. |
C6 |
Recognizing the importance that has the research, the innovation and the technological development in the socioeconomic and cultural advance of the society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Elaboración e análise comparado de contas de explotación e balances de estaleiros e empresas navais. |
|
B3 B5
|
C1 C3
|
Planificación e xestión de actividades. |
|
B1 B6
|
C2 C6
|
Estruturación e xestión de sistemas de custos, especialmente de novos sistemas de custos basados en actividades. |
|
B1 B2 B3 B6
|
C1
|
Elaboración de previsións económico financeiras en tempo real. |
|
B2
|
C4 C5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE I: SISTEMAS DE CONTROL DE CUSTOS |
Tema 1: Introdución á contabilidade de xestión.
Tema 2: Sistemas de contabilidade de custos.
Tema 3: Sistemas de custos completos.
Tema 4: Sistemas de custos estándar.
Tema 5: Sistemas de custos variables. Análise custo-volumen-beneficio.
Tema 6: Sistemas de custos ABC. |
BLOQUE II: CONTABILIDADE FINANCEIRA EN EMPRESAS NAVAIS |
Tema 7: Ratios de control.
Tema 8: A empresa e o seu patrimonio.
Tema 9: As contas.
Tema 10: Libros contables.
Tema 11: O ciclo contable. |
BLOQUE III: PLANIFICACIÓN DE PROXECTOS NAVAIS |
Tema 12: Avances de situación.
Tema 13: Curvas de control de proxectos.
Tema 14: A mellora continua e as curvas de aprendizaxe. |
BLOQUE IV: ELABORACIÓN DE ORZAMENTOS |
Tema 15: Elaboración de orzamentos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B1 B2 B3 |
9 |
21 |
30 |
Problem solving |
B6 C1 C2 C3 C4 |
8.1 |
18.9 |
27 |
Laboratory practice |
B6 B5 C1 |
6 |
9 |
15 |
Supervised projects |
B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 |
2 |
18 |
20 |
Case study |
B1 B2 B5 B6 C1 |
6 |
9 |
15 |
Objective test |
B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Problem solving |
Técnica mediante a que se ten que resolver unha situación problemática concreta, a partir dos coñecementos que se traballaron, que pode ter máis dunha posible solución. |
Laboratory practice |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Case study |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Objective test |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Os traballos tutelados requiren unha atención personalizada do alumnado para guialo no proceso de elaboración dos mesmos.
Esta será levada a cabo mediante titorías co alumnado grupais ou individuais e de formas diversas (presenciais, correo electrónico, etc.). |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Problem solving |
B6 C1 C2 C3 C4 |
Técnica mediante a que se ten que resolver un ou varios supostos prácticos a partir dos coñecementos que se traballaron. |
10 |
Laboratory practice |
B6 B5 C1 |
Actividades de carácter práctico a desenvolver guiadas pola profesora. |
10 |
Supervised projects |
B1 B2 C1 C2 C4 C5 C6 |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela da profesora. O alumnado elixirá un tema relacionado cos contidos da materia e elaborará un ou varios traballos tutelados segundo unhas indicacións básicas propostas pola profesora. Na súa avaliación teranse en conta tanto os contidos coma a exposición oral dos mesmos. |
30 |
Objective test |
B1 B2 B3 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe. |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Laura Castro Santos (2015). Apuntes de la asignatura.
A. Alonso (1997). Conceptos de organización industrial productiva. Marcombo
F. Pereira, J.Mª Rosanas, E. Ballarín y Mª J. Grandes (2012). Contabilidad para Dirección. IESE Business School
Boletín Oficial del Estado (2007). Plan General de Contabilidad. Boletín Oficial del Estado |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|