Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A61 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais a as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B13 |
Toma de decisións. |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C10 |
CB2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
C12 |
CB4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir o obxectivo, material e pasos necesarios para a realización das técnicas e procedementos.
|
A61
|
B1 B8 B9 B10 B11 B13 B15 B16 B20 B24
|
C1 C4 C10 C12
|
Desenvolver habilidades na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría
|
A61
|
B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B13 B15 B24
|
C1 C4 C7 C10
|
Identificar os resultados esperados (seguros e eficaces), e inesperados (problemas potenciais) e a súa resolución na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A61
|
B1 B3 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B24
|
C1 C3 C7 C10 C12
|
identificar as actividades apropiadas para a súa delegación na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A61
|
B3 B5 B6 B7 B8 B9 B13 B14
|
C1 C4 C7 C10 C12
|
Identificar os factores de risco e aplicar as normas de prevención e seguridade |
A61
|
B1 B3 B6 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24
|
C1 C3 C4 C7 C10 C12
|
Desenvolver habilidades de comunicación terapéutica |
A61
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B19 B20 B24
|
C1 C3 C4 C7 C12
|
Identificar e analizar cuestións relacionadas coa confidencialidade, privacidade e dignidade na realización de técnicas, procedementos e rexistros dos coidados de enfermaría. |
A61
|
B1 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B13 B14 B15 B16 B20 B24
|
C1 C4 C10 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- INFORMACIÓN E APOIO AO USUARIO NO SISTEMA SANITARIO.
2.- SEGURIDADE E BENESTAR DO USUARIO.
3.- HIXIENE.
4.- ELIMINACIÓN.
5.- NUTRICIÓN.
6.- CONSTANTES VITÁIS.
7.- MEDICACIÓNS.
8.- OSIXENOTERAPIA.
9.- COIDADOS DAS FERIDAS. APÓSITOS
10.- PROCEDEMENTOS ESPECIAIS.
11.- COIDADOS POSTOPERATORIOS.
12.- COMUNICACIÓN TERAPÉUTICA. |
1.- Areglo da cama, hixiene e movilización do doente.
2.- Sondaxe vesical.
3.- Recollida de mostras. Extracción venosa.
4.- Punción para Gasometría arterial,venosa,capilar.
5.- Cateterismo Nasogástrico.
6.- Nutrición enteral.
7.- Constantes vitáis.
8.- Administración de medicamentos.
9.- Manexo dos sistemas de perfusión.
10.- Osixenoterapia.
11.- Fisioterapia respiratoria.
12.- Realización de curas. Úlceras.
13.- Ostomías.
14.- Suturas.
15.- Cateterismo periférico.
16.- Presión Venosa Central.
17.- Electrocardiógrafo e monitorización.
18.- Reanimación cardiopulmonar básica.
19.- Vendaxes.
20.- Drenaxes cirúrxicos.
21.- Principios da comunicación humana.
22.- Principios da relación terapéutica.
23.- Alianza terapéutica.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B13 C1 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Simulación |
A61 B24 B20 B19 B16 B15 B14 B13 B11 B10 B9 B8 B7 B6 B5 B3 B1 C1 C3 C4 C7 C10 C12 |
119 |
0 |
119 |
Traballos tutelados |
A61 B1 B3 B8 B9 B11 B13 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
A61 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C1 C4 C10 C12 |
2 |
7 |
9 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación pormenorizada da materia. Obxectivos, horarios, contenidos e criterios de avaliación. |
Simulación |
O profesor da práctica explica unha técnica ou procedemento, define os obxectivos de esta e planifica as actividades. A continuación desarrolla a técnica diante dos estudantes. A continuación o estudante reproduce o demostrado ante a supervisión do profesor.
Esta forma de ensinanza basada na retroalimentación, permite subsanar erros en base á reproducción repetida dos diferentes pasos ou partes dun proceso ata que o estudante adquire a precisión necesaria na consecución da técnica.
|
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo en grupo, preferiblemente de 4 alumnos. Os contidos a traballar e a data de entrega do traballo se comunicará a os alumnos con suficiente antelación e de acordo có calendario de exámenes e a normativa vixente se fijará para uns 15 días antes da data de examen da primeira oportunidade. |
Proba mixta |
Ao final do cuadrimestre, realizarase unha proba teórico-practica en relación a os contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Proba mixta |
Simulación |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías se concibe como momentos de traballo presencial co profesor, polo que implican unha participación obligatoria para o alumnado.
O modo e momento en que se desarrollará esta atención personalizada correspondente a cada actividade, se indicará ao longo do curso según o plano de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A61 B1 B3 B8 B9 B11 B13 B16 B19 B24 C1 C3 C4 C7 C10 C12 |
A realización do traballo en grupo é obrigatoria. Valorarase: adecuación ao guión solicitado, integración de coñecementos, estilo, soporte de presentación e bibliografía. |
20 |
Proba mixta |
A61 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B13 C1 C4 C10 C12 |
A proba teórico practica será obrigatoria |
80 |
|
Observacións avaliación |
As practicas de Simulación son de asistencia obligatoria. As faltas xustificadas que non superen o 5% das horas, podrán ser recuperadas ao final do cuatrimestre. Faltas de asistencia superiores ao 5% das horas da materia supón a perda da posibilidade de presentarse ao exame teórico-practico da materia, polo que a calificación será de suspenso nas duas convocatorias.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KOZIER B., ERB G. (2013). Fundamentos de Enfermería. Conceptos, proceso y práctica. 8ª ed.. Madrid. Pearson Prentice Hall
JAVIER RUIZ MORENO, MARÍA CRUZ MARTÍN DELGADO, ROSA GARCÍA-PERCHE SÁNCHEZ. (2006). Procedimientos y Técnicas de Enfermería.. Barcelona. Ediciones ROL S.L.
KOZIER B., ERB G. (2004). Técnicas de Enfermería Clínica. 4ª ed.. Madrid. McGraw-Hill
INÉS C. GONZÁLEZ GÓMEZ, ANGUSTIAS HERRERO ALARCÓN (2009). Técnicas y Procedimientos de Enfermería. . Madrid. DAE (Difusión Avances de Enfermería). |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006 | Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fisioloxía II/750G01010 | Enfermaría Clínica (I y II)/750G01012 |
|
Materias que continúan o temario |
Anatomía/750G01001 | Bioloxía/750G01002 | Fisioloxía I/750G01005 | Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006 |
|
|