Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Traballo fin de grao Código 750G01033
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Dereito Público Especial
Psicoloxía
Coordinación
Rosende Bautista, Carolina
Correo electrónico
carolina.rosende@udc.es
Profesorado
Bernabeu Piñeiro, Francisco
Cobas Couto, Elvira
Coronado Carvajal, Carmen
Darriba Rodríguez, María Del Pilar
Dios Romero, Serafin De
Escudero Carranza, Valentin
Garcia Martinez, Carmen Maria
García Rivera, María Gema
Garcia Sanchez, Maria Matilde
Goday Berini, María Luísa
Hernández Adeba, Remedios
Isasi Fernandez, Carmen
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Miralles Frutos, Concepción
Movilla Fernandez, Maria Jesus
Novo Casal, Maria del Carmen
Nuñez Fernández, Lucia
Pesado Cartelle, Jose Angel
Pita Fernandez, Salvador
Rodeño Abelleira, Angeles
Rodriguez Maseda, Emma
Romero Martin, Manuel
Sobrido Prieto, María
Sobrido Prieto, Natalia
Talegón López, Julia Margarita
Varela Feal, Nuria Esther
Correo electrónico
francisco.bernabeu@udc.es
elvira.cobas@udc.es
carmen.coronado@udc.es
pilar.darriba@udc.es
s.dedios@udc.es
valentin.escudero@udc.es
maria.garciam@udc.es
m.grivera@udc.es
matilde.garcia@udc.es
l.gberini@udc.es
r.hadeba@udc.es
carmen.isasi@udc.es
a.larranz@udc.es
c.miralles@udc.es
maria.jesus.movilla@udc.es
carmen.novo@udc.es
lucia.nunez@udc.es
j.pesado@udc.es
salvador.pita@udc.es
angeles.rodeno@udc.es
emma.rodriguez.maseda@udc.es
manuel.romero.martin@udc.es
maria.sobrido@udc.es
natalia.sobrido@udc.es
j.talegonl@udc.es
nuria.varela.feal@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral El Proyecto o Trabajo de Fin de Grado consta de 6 ECTS que se realizará en el 2º cuatrimestre de 4º curso. Por lo tanto, los estudios de Grado de Enfermería concluirán con la elaboración y defensa del Proyecto o Trabajo de Fin de Grado que estará orientado a la evaluación de las competencias asociadas al título, tal como prevé el RD 1393/2007 y la Orden CIN/2134/2008 por los que se establecen los requisitos para la verificación de los títulos universitarios oficiales que habilitan para el ejercicio de la profesión de Enfermera/o.

Para la defensa y evaluación del TFG el estudiantado debe tener superados todos los créditos del Título.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Reunir as mellores evidencias científicas disponibles para proporcionar coidados de enfermaría A10
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Seleccionar un problema obxecto de estudo, desenvolver os procedementos para a súa resolución e realizar a súa defensa A10
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Transmitir propostas, problemas e soluciósn a un público especializado A10
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Contidos
Temas Subtemas
El trabajo de fin de grado tratará fundamentalmente acerca de temas y aspectos de la profesión enfermera.
Se trata de un proceso donde el estudiante deberá optar entre los campos temáticos siguientes para desarrollar sus estudios:
BLOQUE I: Práctica profesional, ética y legal
BLOQUE II: Educación y Bases teóricas y metodológicas de Enfermería
BLOQUE III: Prestación y gestión de cuidados de Enfermería en los distintos ámbitos de la práctica
BLOQUE IV: Comunicación terapéutica y relaciones interpersonales
BLOQUE I:
- Etica y práctica profesional
- Aspectos legales de la práctica profesional
BLOQUE II:
- Educación para la salud
- Bases teóricas y metodológicas de la Enfermería
BLOQUE III:
- Prestación y Gestión de cuidados de Enfermería en el ámbito hospitalario
- Prestación y Gestión de cuidados de Enfermería en el ámbito comunitario
- Prestación y Gestión de cuidados de Enfermería en el ámbito sociosanitario
BLOQUE IV:
- Comunicación terapéutica
- Relaciones interpersonales
- Relación de ayuda

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Investigación (Proxecto de investigación) A10 A14 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A31 A32 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 A59 A60 A61 A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 0 70 70
Actividades iniciais A10 A18 A19 A20 60 0 60
Presentación oral A10 A14 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A31 A32 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 A59 A60 A61 A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 1 11 12
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Investigación (Proxecto de investigación) Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado.
Actividades iniciais O comenzó do 2º cuadrimestre faranse 3 seminarios presenciais de 20 horas cada un de carácter non obligatorio ca seguinte temática:
- metodoloxía investigación cuantitativa
- metodoloxía investigación cualitativa
- Fontes bibliográficas
Presentación oral Unha vez o estudante teña a valoración positiva do seu traballo ou proxecto polo seu tutor ou tutores, deberá realizar una defensa pública do mesmo ante o tribunal de Traballos de Fin de Grao segundo o estipulado no Reglamento de TFG.

Atención personalizada
Metodoloxías
Investigación (Proxecto de investigación)
Descrición
A atención personalizada ten como finalidade orientar ós estudantes no desenvolvemento e planificación do traballo


Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Investigación (Proxecto de investigación) A10 A14 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A31 A32 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 A59 A60 A61 A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 Na avaliación teranse en conta os seguintes criterios:
1.- Orixinalidade
2.- Obxetivos/Competencias
3.- Estructura e Metodoloxía
4.- Relevancia
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Presentación oral A10 A14 A18 A19 A20 A21 A22 A23 A24 A31 A32 A40 A41 A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 A56 A57 A58 A59 A60 A61 A62 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B21 B22 B23 B24 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 Consisitirá na exposición oral do traballo durante un tempo máximo de 10 minutos, na que se dará conta dos aspectos máis relevantes da actividade realizada.
O estudante poderá axudarse dos medios informáticos e audiovisuais que considere pertinentes.
Tras a exposición, o Presidente do tribunal invitará ós membros do mesmo a formular as preguntas que consideren oportunas ó estudante.
Na avaliación teranse en conta os seguientes criterios:
1.- Capacidade de síntesis
2.- Dominio do contido
3.- Calidade da presentación
4.- Uso adecuado de recursos audiovisuais
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Observacións avaliación

A calificación final será dada polo tribunal de proxectos ou traballos de fin de grado tras a exposición e defensa pública do mesmo según se explica no Reglamento de Traballo de Fin de Grado.


Fontes de información
Bibliografía básica Polit D, Hungler B (2000). Investigación científica en ciencias de la salud. Mexico:McGraw-Hill/Interamericana
Mercado FJ, Gastaldo D, Calderon C (2002). Investigación cualitativa en salud en Iberoamerica. Mexico: Universidad de Guadalajara
Burns N, Grove S (2004). Investigación en Enfermería. Madrid: Elsevier
Cabrero J, Richart M (2001). Investigar en Enfermeria. Concepto y estado actual de la investigación en enfermería.. Alicante: Universidad de Alicante

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías