Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A7 |
Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética e farmacodinámica. Acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicacións. Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Receitas. Estudos de toxicidade. Produtos naturais de utilización terapéutica. Vías de administración de medicamentos. |
A26 |
Coñecer e utilizar as técnicas e tratamentos quiropodolóxicos e de administración de fármacos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o deseño dos fármacos e o desenvolvemento dos medicamentos. Coñecer a toxicidade dos fármacos. Coñecer o uso da receita. |
A7
|
B1 B3
|
C1 C3 C4 C6 C8
|
Coñecer e aplicar os principios de farmacodinamia no uso e indicacións dos fármacos. |
A7
|
B3 B19
|
C3 C6
|
Coñecer e aplicar os principios de farmacocinética no uso e indicacións dos fármacos. Coñecer as vías de administración de medicamentos. |
A7 A26
|
B3 B19
|
C3 C6
|
Coñecer a acción, efectos, reaccións adversas e interaccións farmacolóxicas. |
A7
|
B1 B3 B19
|
C6 C8
|
Coñecer e describir os distintos grupos farmacolóxicos. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones. Coñecer os produtos naturais de utilización terapéutica. |
A7
|
B1 B3 B19
|
C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución á Farmacoloxía e lexislación vixente. |
1. Introdución á Farmacoloxía.
2. Lexislación vixente. |
Uso racional do medicamento. Receita. Farmacoeconomía. |
3. Desenvolvemento e comercialización dos medicamentos.
4. Prescrición e uso de medicamentos. Receita.
5. Uso racional de medicamentos.
6. Información e selección de medicamentos.
7. A avaliación económica da utilización de medicamentos. Tipos de estudos farmacoeconómicos.
|
Principios xerais de acción de fármacos: farmacocinética (Vías de administración de medicamentos). |
8. Absorción de fármacos.
9. Distribución de fármacos.
10. Biotransformación de fármacos: Metabolismo e Eliminación.
|
Principios xerais de acción de fármacos: farmacodinámica (Acción e efectos). |
11. Interaccións fármaco-receptor.
12. Mecanismos moleculares de acción.
|
Factores fisiolóxicos e patolóxicos que condicionan a resposta aos fármacos.
|
13. Factores fisiológicos que condicionan a resposta a fármacos.
14. Factores patolóxicos que condicionan a resposta a fármacos. |
Deseño de fármacos e desenvolvemento de medicamentos. Reaccións adversas aos medicamentos. Estudos de toxicidade. |
15. Reaccións adversas aos medicamentos.
16. Ensaio clínico controlado.
17. Farmacovixilancia. |
Interaccións farmacolóxicas. |
18. Interacción de fármacos.
19. Anamnesis farmacolóxica. |
Introdución á Farmacoloxía clínica (Produtos naturais, descrición grupos farmacolóxicos e fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones). |
20. Produtos naturais de utilización terapéutica.
21. Descrición dos distintos grupos farmacolóxicos.
22. Fármacos de uso habitual, indicacións e contraindicaciones. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A26 B1 C3 C6 C8 |
20 |
50 |
70 |
Obradoiro |
A7 A26 B1 B3 B19 C1 C3 C4 C6 C8 |
20 |
42 |
62 |
Proba de resposta múltiple |
A7 A26 B3 B19 C6 C8 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral e con medios audiovisuais dos temas que compoñen o programa da materia. |
Obradoiro |
Sesións sobre os temas expostos na sesión maxistral co fin de aclarar puntos craves e/ou dúbidas dos alumnos. Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, casos clínicos, etc) a través do que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado |
Proba de resposta múltiple |
50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección polas respostas non acertadas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Obradoiro |
|
Descrición |
Durante as sesións maxistrais poderase interromper ao profesor para expor as dúbidas que xurdan. Posteriormente e vía correo electrónico tamén se poden expor dúbidas sobre os temas expostos en clase.
Durante os talleres realizarase atención personalizada para resolver as dúbidas e problemas que lle xurdan ao alumno. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba de resposta múltiple |
A7 A26 B3 B19 C6 C8 |
O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Non puntúa negativo. O aprobado (5) estará no 70% das respostas correctas, é dicir, o número de respostas correctas para aprobar é de 35. É necesario obter un aprobado no exame para poder aprobar a materia. As respostas serán evaluadas únicamente na plantilla de respostas do examen. |
75 |
Obradoiro |
A7 A26 B1 B3 B19 C1 C3 C4 C6 C8 |
Avaliarase en función da asistencia e a participación do alumno nas actividades a realizar nos seminarios. |
25 |
|
Observacións avaliación |
<p>O <b>sistema de cualificacións</b> expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional</p><p>Sistema de cualificacións:</p><p>0-4.9=Suspenso</p><p>5-6.9=Aprobado</p><p>7-8.9=Notable</p><p>9-10=Sobresaliente</p><p>9-10 Matrícula de Honra (Graciable)</p><p>Outorgarase <b>Matrícula de Honra Graciable</b>, ao alumno coa maior puntuación global sempre que sexa maior de 9. No caso de que o número de matrículas que se poidan outorgar sexa menor que o número de alumnos coa maior puntuación global, outorgarase matricula de honra a aqueles alumnos coa maior nota no exame. Se continua sendo menor o número de matriculas de honra que se poden outorgar terase en conta a nota dos talleres nos que se realizaban presentacións orais.</p><p>Alumnos con matrícula a <b>tempo parcial (deben mandar e-mail ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso)</b>: a avaliación dos talleres realizarase pola entrega dos exercicios expostos en cada taller na plataforma moodle. A avaliación da proba de resposta múltiple realizarase seguindo as indicacións desta guía.</p><p>Alumnos con <b>segunda matrícula e posteriores (deben mandar e-mail ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso)</b>: a avaliación dos talleres manterase da matrícula anterior. Poderase subir a nota volvendo realizar os exercicios expostos nos talleres nesa matrícula. A avaliación da proba de resposta múltiple realizarase seguindo as indicacións desta guía.</p><p>Considerarase<b> non presentado</b>: aquel alumno que entregue menos do 50% dos exercicios expostos no taller e non asista ao exame final.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Rang HP, Dale MM, Ritter JM,Flower RJ. Farmacología. 7ª ed. Madrid: Elsevier, 2012. 2.Flórez J. Farmacología Humana. 5ª ed. Barcelona: Masson, 2008. 3.Lorenzo-Velázquez B, Lorenzo Fernández P. Farmacologíabásica y clínica. 18ªed. Madrid: Médica Panamericana, 2013. 4. Goodman y Gillman. Las bases farmacológicas de la terapéutica. 11 edición. EditorialPanamericana, 2006. 5.Martindale JFK. The extraPharmacopoeia . The Pharmaceutical Press. 31 edición. 1996. |
Bibliografía complementaria
|
|
1. Gómez Ortiz, Santiago y Gómez Facundo, Santiago. Guía farmacológica de utilización en podología. Consejo General de Colegios Oficiales de Podólogos. Barcelona:Nexus Médica Editores S.L. 2015. 2. J. Ignacio de Ahumada Vázquez, M.ª Luisa Santana Falcón, José S. Serrano Molina.Ignacio de. Farmacología práctica para las diplomaturas en ciencias de la salud: (enfermería, fisioterapia, podología): con autoevaluación. Madrid : Díaz deSantos, 2002. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía humana xeral/750G02001 | Fisioloxía xeral/750G02003 | Fisioloxía de sistemas/750G02004 | Patoloxía xeral/750G02008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|