Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Adquirir o concepto de saúde e enfermidade. Coñecer os determinantes da saúde na poboación. Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseño de protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. Saúde pública e organización sanitaria. Concepto, método e uso da epidemioloxía. |
A10 |
Coñecer, valorar criticamente e saber utilizar as tecnoloxías e fontes de información biomédica, para obter, organizar, interpretar e comunicar información científica e sanitaria. Coñecer os conceptos básicos de bioestatística e a súa aplicación. Usar os sistemas de busca e recuperación da información biomédica e comprender e interpretar criticamente textos científicos. Coñecer os principios do método científico, a investigación biomédica e o ensaio clínico. |
A57 |
Aplicar os métodos de investigación e preparación científica. |
A58 |
Adquirir a capacidade crítica sobre publicacións científicas. |
A59 |
Adquirir a capacidade de comunicar nos foros científicos os avances profesionais. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identificar e describir as características metodolóxicas da investigación cuantitativa |
A8 A10 A57 A58 A59
|
B1 B3 B12 B19
|
C6 C8
|
Comprender os elementos necesarios para a execución dun estudo clínico-epidemiolóxico |
A8 A10 A57 A58 A59
|
B1 B3 B12 B19
|
C1 C3 C6 C8
|
Describir e utilizar os métodos estatísticos mais frecuentes en estudos da área de Ciencias da Saúde |
A8 A10 A57 A58 A59
|
B1 B3 B12 B19
|
C1 C3 C6 C8
|
Coñecer os determinantes da saude na poboación |
A8
|
B1 B3
|
C1
|
Desenvolver os factores que inflúen no fenómeno saúde-enfermidade. Deseñar protocolos de prevención e a súa aplicación práctica. |
|
B19
|
|
Coñecer o concepto de saude pública e organización sanitaria |
A8
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
UNIDADE I. Epidemioloxía |
1.1 Plan xeral dunha investigación
1.2.Estrutura e planificación dun proxecto de investigación
1.3 Mostraxe. Tipos de mostraxe
1.4 Tipos de estudos epidemiolóxicos
1.5 Medidas de frecuencia da enfermidade
1.6 Medidas de asociación. Medidas de impacto
1.7 A decisión clínica. Significación estatística vs relevancia clínica
1.8 Aplicación dos estudos transversais á práctica clínica
1.9 Concordancia diagnóstica. Índice Kappa
1.10 Validez e precisión dos estudos epidemiolóxicos
|
UNIDADE II. Estatística |
2.1 Concepto de estatística. Variables
2.2 Tabulación e representación gráfica das variables
2.3 Análise descritiva dos datos. Medidas de tendencia central e de dispersión
2.4 A curva Normal. Características e aplicacións
2.5 Estimación de parámetros. Cálculo do tamaño da mostra
2.6 Inferencia estatística
2.7 Relación entre variables categóricas. Proba de ji-cadrado
2.8 Comparación de medias
2.9 Análise da varianza
2.10 Regresión lineal simple
|
UNIDADE III. Saúde Pública |
3.1 A saúde e os seus determinantes
3.2 Modelos explicativos do proceso saúde-enfermidade
3.3 Deseño de protocolos de prevención
3.4 Sistema sanitario español |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
ICT practicals |
A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 |
21 |
21 |
42 |
Mixed objective/subjective test |
A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 |
2 |
0 |
2 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C6 C8 |
21 |
42 |
63 |
Problem solving |
A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 |
0 |
20 |
20 |
Workbook |
A8 A10 A58 A59 B1 B3 B12 C6 C8 |
0 |
20 |
20 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
ICT practicals |
Actividade na que os alumnos deberán aplicar a teoría da materia a datos reais mediante a utilización de ferramentas informáticas. Traballarase na aula de informática mediante o programa estatístico SPSS, apoiándose en outras ferramentas ofimáticas e de análise de datos epidemiolóxicos, así como recursos web. Os alumnos aprenderán a elaborar unha base de datos e realizar diferentes análises estatísticas, incidindo na proba estatística máis axeitada en cada caso e a interpretación dos seus resultados. |
Mixed objective/subjective test |
Ó finalizar o curso realizarase unha proba escrita que combinará preguntas de resposta múltiple, resposta breve e a resolución de exercicios de analise estatística de datos e interpretación de resultados, sobre os contidos desenvolvidos na materia.
|
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral apoiada no uso de medios audiovisuais e preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Problem solving |
Plantearase ós alumnos diferentes problemas que deben resolver de xeito individual mediante a aplicación dos coñecementos trabajados no resto da materia |
Workbook |
Textos e artigos científicos que se proporcionarán para a lectura por parte dos alumnos, coa finalidade de que estes podan afondar nos contidos traballados no resto da materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
Problem solving |
|
Description |
Nas prácticas na aula de informática procurarase que cada alumno traballe de forma autónoma, utilizando diferentes ferramentas de análisis estatística e de análise de datos epidemiolóxicos. O profesor supervisará o trabajo personal de cada alumno, resolvendo as dudas que podan plantear durante o desenvolvemento das prácticas.
Para cada unha das tarefas propostas, o profesor supervisará a resolución da mesma e resolverá as dudas que os alumnos podan plantexar |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 |
Ó finalizar o curso realizarase unha proba escrita que combinará preguntas de resposta múltiple, resposta breve e a resolución de exercicios de analise estatística de datos e interpretación de resultados, sobre os contidos desenvolvidos na materia. |
80 |
Problem solving |
A8 A10 A57 A58 A59 B1 B3 B12 B19 C1 C3 C6 C8 |
Durante todo o curso plantearase ós alumnos diferentes problemas prácticos que deben resolver de xeito individual mediante a aplicación dos coñecementos traballados no resto da materia. Estos problemas deberán entregarse resoltos ó profesor da asignatura, valorándose:
- A entrega da totalidade dos traballos propostos
- A adecuación das respostas proporcionadas
- A presentación e a claridade na descripción dos resultados
- A utilización das ferramentas informáticas e os recursos web axeitados para a resolución do problema |
20 |
|
Assessment comments |
A avaliación final da asignatura realizarase segundo as seguintes porcentaxes: - PROBA MIXTA ..................... 80% - SOLUCIÓN DE PROBLEMAS ... 20% Para poder superar a asignatura é imprescindible obter unha nota superior ó 50% da puntuación máxima que se pode acadar tras sumar as puntuacións de cada un dos dous aspectos anteriores. Os alumnos de segunda convocatoria (Xullo), os alumnos con matrícula a tempo parcial ou aqueles en convocatoria adiantada serán sometidos ó mesmo sistema de avaliación. Se así o indican, poderán optar porque a nota final da asignatura corresponda no 100% á nota obtida na proba mixta. Esta decisión deberán comunicarlla ó profesor responsable da asignatura no momento de realización do exame. Non presentado. Considerarase "non presentado" a calquer alumno que non se presente á proba mixta. Matrícula de honra: outorgarase ós alumnos que, obtendo calificación de 9,5 puntos ou superior, teñan as puntuacións máis elevadas e, en caso de empate, outorgaraselle ó que obteña unha maior puntuación na proba mixta.
|
Sources of information |
Basic
|
http://www.fisterra.com/formacion/metodologia-investigacion/ (). .
- Norman y Streiner (1996). Bioestadística. Mosby / Doyma
Piedrola Gil (2008). Medicina preventiva y salud pública 11ª edición. Elsevier Masson
- Argimón Pallás JM, Jiménez Villa J (1999). Métodos de investigación clínica y epidemiológica. 2ª ed. HARCOURT |
|
Complementary
|
(). Material didáctico sobre metodología de la investigación y estadística de la Unidad de Epidemiología Clínica y Bioestadística del Complejo Hospitalario Universitario de A Coruña. http://www.fisterra.com/mbe/investiga/index.asp |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Traballo de fin de grao/750G02036 |
|
|