Identifying Data 2016/17
Subject (*) Dereito Sindical II Code 760G01014
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Dereito Público Especial
Coordinador
Lopez Arránz, Maria Asuncion
E-mail
a.larranz@udc.es
Lecturers
E-mail
Web
General description A materia de dereito sindical II se en contra no segundo ano do grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos.
O contido desta materia capacita ao alumno para o coñecemento das relacións laborais colectivas, desde unha perspectiva histórica actual e comparada.
Os obxectivos teóricos da materia concrétanse no estudo da materia específica da negociación colectiva e dos conflitos laborais e a súa solución. A fin de alcanzar un suficiente coñecemento lexislativo, doctrinal e jurisprudencial en materia de negociación colectiva tanto na estrutura e dinámica do sistema como no contido da propia negociación e prevención dos conflitos laborais, incluídos os sistemas de solución extraxudicial dos mesmos.
A nivel práctico, os obxectivos que se pretenden conseguir, son o correcto manexo e interpretación dos textos legais, jurisprudenciales e doctrinales; a elaboración de argumentos xurídicos; a redacción de documentos e realización de tramitacións ante os Organismos correspondentes e a resolución daqueles supostos prácticos que se expoñan sobre contidos do programa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A20 Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais.
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados.
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional.
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais. A1
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. A13
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
A20Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais A20
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. A27
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. A31
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. A30
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional A33
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. A35
B1 Resolución de problemas. B1
B5 Toma de decisións. B5
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. B6
B12 Motivación para a calidade. B12
B13 Adaptación a novas situacións. B13
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
B9 Traballo en equipos. B9

Contents
Topic Sub-topic
I.- THE COLLECTIVE NEGOTIATION
1. Collective bargaining in Spain. Concept classes. Historical evolution. Constitutional recognition.

  Statutory 2.La collective bargaining. Regulatory Role contracting parties, the negotiating committee, bargaining units, bargaining procedure. Adhesion and extension, lift business.

Three. Collective bargaining extraestatutaria, regulation, legitimation content, negotiating process, adhesion and extension, substantial change in conditions arising from extraestatutarios Convenos.
II .- THE NEGOTIATION OF AGREEMENTS Or PACTS OF COMPANY 1. Legal suppositions, caracteristicas, efficiency, Legitimación, impugnation, controls administrative.

2. The agreement on coverage of vacios. Legal regulation. Current situation.
III.- THE COLLECTIVE NEGOTIATION OF THE LABOUR PERSONNEL And OF THE CIVIL SERVANTS IN THE PUBLIC ADMINISTRATIONS.
1. The collective negotiation of the labour personnel in the public administrations. Rule, ambito of application, units of negotiation , legitimación content , procedure and interpretation.

2. Ambito Of application contracting parties, units of negotiation, content, procedure negotiator. Judicial impugnation, efficiency juridica, length, interpretation and application.

3. The unitary collective negotiation for the labour personnel and civil servant in the administrations publish.



IV.-DINAMICAS OF WORK IN THE NEGOCIÓN COLLECTIVE

1.la dinamica Of the collective negotiation. Previous requirements to the Start of the negotiation, Opening of the negotiation.




V.- THE CONFLICTS. 1. The Strike. The closing patronal. The procedures for the solution of collective conflicts. The means extrajudiciales of solution of conflicts.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Document analysis A14 5 18 23
Directed discussion A35 3 10 13
Case study A20 A27 A30 B1 B9 9 18 27
Oral presentation A13 C1 2 7 9
Objective test A1 3 0 3
Guest lecture / keynote speech A33 B6 B12 20 50 70
Events academic / information B5 B13 C4 C7 0 2 2
Student portfolio A31 0 2 2
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Document analysis Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico
Directed discussion Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador.
Case study Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Oral presentation Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica.
Objective test Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.

A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
Events academic / information Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo.
Student portfolio É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.

Personalized attention
Methodologies
Document analysis
Directed discussion
Case study
Oral presentation
Objective test
Guest lecture / keynote speech
Description
Study and training in the use of sources of law. through the information and guidance of the teacher in handling legal texts, case law.
Teacher Participation in discussions to develop critical aspect of the student. Through mentoring in which the teacher guides, monitors and corrects trabaljo conjunction with student.
To train students in the practical resolution of theoretical issues and exposure.
Help choosing complementary to the knowledge acquired in the classroom to their exposure and individual presentation or roundtable topics.
New techniques anddevelopment metodolojias in the lecture

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A20 A27 A30 B1 B9 Methodology where the subject is confronted with the description of a specific situation that poses a problem to be understood, appreciated and solved by a group of people through a process of discussion. The student stands before a specific problem (case) that describes a real situation of working life, and should be able to analyze a series of facts relating to a particular field of knowledge or action, to reach a reasoned through a process of discussion in small working groups decision. 18
Oral presentation A13 C1 Inherent in the teaching-learning-based briefing through which students and faculty interact in an orderly way, by asking questions, making clarifications and exposing issues, papers, concepts, facts or early intervention dynamically. 8
Objective test A1 Written test used for the assessment of learning, whose distinctive feature is the ability to determine whether the answers are correct or not. It is a measuring instrument, carefully prepared, designed to measure knowledge, skills, abilities, performance, skills, attitudes, intelligence, etc.. It applies to both the diagnostic, formative and summative assessment.

The objective test can combine different types of questions: multiple-choice questions, management, short answer, discrimination, complete and / or association. Also prune build with one type of any of these questions
60
Guest lecture / keynote speech A33 B6 B12 Oral presentation complemented by the use of media and the introduction of some questions to the students, in order to impart knowledge and facilitate learning.
The master class is also known as "lecture", "lecture method" or "lecture". This last method is usually reserved for a special type of lesson taught by a teacher on special occasions, with a content that represents the original development and based on the almost exclusive use of the word as a means of transmitting information to the audience.
10
Events academic / information B5 B13 C4 C7 Activities involving the students attendance and / or participation in scientific events and / or informative (congresses, conferences, symposia, workshops, seminars, conferences, exhibitions, etc..) In order to deepen the knowledge of performable related to the subject. These activities provide the students current knowledge and experience incorporating the latest developments relating to any specific field of study 2
Student portfolio A31 It is a folder or file ordered sections, properly identified and labeled, containing the records or materials product of the learning activities undertaken by students over a period of time, with comments and ratings assigned by the teacher, which can display the student's progress. The portfolio or folder includes everything that makes the student, such as notes or lecture notes, research papers, guides, work and development, comments notes, summaries, written tests, self-assessments, tasks performed, reviews student progress made by the teacher, etc.. 2
 
Assessment comments

The student Tedra option presntarse to a final examination in the event of non participate in work related to the program. The examination will consist of a practical and a theoretical part, all on a score of 10.


Sources of information
Basic GARCÍA ABELLAN (). Cursode Derecho Sindical. Universidad de Murcia
- SALA FRANCO, T. Y ALBIOL MONTESINOS (). Derecho sindical. Tirant lo Blanch
RODRIGUEZ PILERO M. Y otros (). Comentarios a la Ley de Libertad Sindical. Tecnos
- MARTINEZ GIRON JESUS,ARUFE VARELA ALBERTO,CARRIL VAZQUEZ XOSE (). Derecho del trabajo, Editorial Netbiblo. Editorial Netbiblo
PALOMEQUE LÓPEZ M.C (). derecho Sindical Español. Tecnos
- OJEDA AVILÉS. A. (). Derecho Sindical.. Editorial Tecnos
JOSÉ LUIS MONEREO PÉREZ Y OTROS (). los derechos de libertad sindical y negociación colectiva en una perspectiva comparada. Comares
TOMÁS SALA FRANCO (). Negociación Colectiva. Tirat lO Blanch

Complementary tEXTOS LEGALES (). Legislación Social Basica. Tecnos, Civitas, Aranzadi otras


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Requisitos previos: ninguno.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.