Identifying Data 2016/17
Subject (*) Dirección e Xestión de RRHH I Code 760G01015
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A18 Interpretar datos e indicadores socioeconómicos.
A19 Identificar as fontes de información económica e o seu contido.
A21 Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo.
A22 Planificación e deseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A26 Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B10 Recoñecemento á diversidade e á multiculturalidade.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
B16 Liderado.
B17 Sensibilidade cara a temas medioambientais.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dirixir grupos de persoas A15
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos A18
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral. A26
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización. A23
Planificación e diseño, asesoramento e xestión dos sistemas de prevención de riscos laborais. A22
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. A19
Realizar análisis e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisions en materia de estructura organizativa, organización do traballo, estudio de métodos e estudio de tempos de traballo. A21
Dirección e xestión de recursos humans. A4
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. A34
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise y síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisions. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadan e como profesional. B6
Habilidades nas relacions interpersonais B7
Razonamento crítico. B8
Traballo en equipo. B9
Recoñecemento da diversidade e a multiculturalidade. B10
Motivación cara a calidade. B12
Adaptación a situacions novas. B13
Creatividade. B15
Aprendizaxe autónoma B14
Liderazgo. B16
Sensibilidade cara temas medioambientais B17
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. C1
Fomentar o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecimento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. C5
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnología e a información dispoñible para resolver os problemas co os que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e ciudadan a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenrrollo tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. C8

Contents
Topic Sub-topic
Marco histórico dos Dptos de RRHH e as súas funcions. Evolución histórica dos Dptos de RRHH e das suas funcions.
Marco histórico filosófico da evolución dos RRHH.
A importancia actual dos RRHH na empresa.
Interacción entre persoa e Organización A comunicación.
O liderazgo.
A motivación
Modelos de Dirección de Recursos Humanos Dirección por obxetivos
Dirección por competencias
Competencias necesarias para dirixir un Dpto. de RRHH. Intelixencia Emocional:
A naturaleza da I.E
I.E. aplicada
Técnicas e instrumentos básicos para programar a Xestión de RRHH A análise do posto de traballo: fin, importancia e apliccións.
Cuestions clave na análisise do posto de traballo: diseño do posto de traballo; recopilación de información e técnicas de investigación para a sua recopilación.
Descripción e especificación do posto de traballo.
Avaliación de postos con distintos métodos:
sistemas non cuantitativos: xerarquización, clasificación.
sistemas cuantitavivos: puntuación de factores, comparación de factores.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A19 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A4 A21 A22 A23 A26 B2 B4 B6 C6 C8 25 0 25
Oral presentation B3 B5 B7 B8 B9 B15 B16 C1 1 2 3
Seminar B14 7 63 70
Field trip A21 A22 A23 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B13 B14 B15 C4 3 15 18
Case study A15 A18 B15 C6 4 8 12
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Competencia Actitude
Guest lecture / keynote speech Exposición teórica en clase
Oral presentation presentaciones e defensa pública das diversas partes do traballo de campo
Seminar Exposición, power point, lectura e análise de un libro complementario.
Field trip Investigación nunha empresa real, recollida de datos para a posterior análise e valoración de postos
Case study Aplicacions de sistemas de valoración de postos a casos reais

Personalized attention
Methodologies
Field trip
Seminar
Description
Recomendase a atención personalizada mediante tutorías porque cada traballo é diferente. Ao efectuarse nunha empresa real, cada traballo presentará distintos postos en Organizacions e Institucions con distintas estructuras, o cal implica un seguimento individualizado de cada grupo.

As aplicacións da información anterior comparten a misma característica, xa que os casos baséanse nas informacions anteriores.


Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Case study A15 A18 B15 C6 Entrega e puntuación das aplicacions do trabajo de campo: valoración do mismo para un caso concreto, seguiendo diversas técnicas; e elaboración de perfís para o seu uso como instrumento Xestión. 0
Field trip A21 A22 A23 A26 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B13 B14 B15 C4 Recollida de datos e presentación organizada da información obtida. 0
Seminar B14 puntuaciones de trabajos y participación en actividades conjuntas como debates y mesas redondas (todas con base en el trabajo y bibliografía dada). En esta actividad se puntuarán la mayoría de competencias de actitud, que suponen, en total, el 20% de la nota. Y serán descritas a los alumnos en las primeras clases, entre ellas: trabajo en equipo, toma de decisiones, liderazgo, pro-actividad, honestidad, planificación del trabajo, etc. 0
Guest lecture / keynote speech A4 A21 A22 A23 A26 B2 B4 B6 C6 C8 examen teorico 100
Oral presentation B3 B5 B7 B8 B9 B15 B16 C1 Puntuación da exposición publica e defensa do traballo efectuado e posibles preguntas sobre o mismo por parte do profesor ou dos compañeiros. Puntuaránse aquí a maioría de competencias de actitude, que supoñ o 20% da nota. Estas serán descritas aos alumnos nas primeiras clases: entre ellas: traballo en equipo, toma de decisions, liderazgo, pro-actividade, honestidade, disposición do tempo, etc. 0
 
Assessment comments

Tras a experimentación de cinco anos de avaliación semi-continua; e chegado o momento de avanzar cara unha avaliación continua ou efectuar novas modificacións, a profesora decántase polas modificacións, pasando novamente a unha porcentaxe do 100% de nota provinte do examen. Nembargantes, mantenñense certos criterios de actitude que serán avaliados para favorecer a boa marcha do curso, asistencia, participación e actitude axeitada. O 10% de puntuación derivado no pasado curso de competencias de actitude, sobreentenderase en todos os casos, (asistentes ou non asistentes) agás que se mostre o contrario, en cuio caso se reduciría puntuación tal como sigue:


Indicadores da competencia HONESTIDADE: Copiar nun examen, ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo  en - 3 puntos a nota na seguinte convocatoria.


-2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen, asistan ao mesmo con chuletas, entregen traballos de outros anos ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.)


-2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado. (Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc)


-3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado restando 3 puntos en esa convocatoria e tamén na siguiente.


 -1 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase: Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal.


É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias).


NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase.  O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.


Sources of information
Basic Fernandez Rios, M (1995). Análisis y descripción de puestos de trabajo . Diaz de Santos
Daniel Goleman y Cary Cherniss (2005). Daniel Goleman y Cary Cherniss . Kairós
Bonache, J. y Cabrera, A, (2005). Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Prentice Hall. Financial Times
Álvarez Fernándes, J.C. (2006). Dirección por implicación. Pirámide
García- tenorio, Jesús; Sabater Sánchez, R. (2004). Fundamentos de Direccióbn y Gestión de Recursos Humanos . Madrid. Paraninfo, S.A
Daniel Goleman (2002). Inteligencia Emocional. Kairós (y muchas otras)
Claver Cortés, J.L; Llopis Taverner, J. (1996). Los Recursos Humanos en la empresa: un enfoque directivo. Civitas
Orue- Echevarría (). Manual de valoración de puestos y calificación de méritos . Deusto
Daniel Goleman (1999). Práctica de la Inteligencia Emocional. Kairós


1.. 2., 3. No es preciso leerse todos los libros de Inteligencia Emocional. Cada grupo elegirá uno de entre los 3 libros para trabajar con él en el seminario. El grupo repartirá el trabajo como estime oportuno. En la presentación del curso se especificará el trabajo del seminario y del trabajo a elaborar, así como el contenido de cada libro para su elección.

El resto de la bibliografía es optativa y se ofrece como referencia de consulta en los trabajos y para ampliación de materia.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Técnicas de Investigación Social/760G01020

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Socioloxía do Traballo/760G01017

Subjects that continue the syllabus
Dirección e Xestión de RRHH II/760G01016

Other comments

Recomendase formar o antes posible os grupos de traballo (entre 3 e 4 personas), coa intención de que sexan permanentes ao longo do cuatrimestre.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.