Identifying Data 2016/17
Subject (*) Dirección e Xestión de RRHH II Code 760G01016
Study programme
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Second Obligatoria 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Análise Económica e Administración de Empresas
Coordinador
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Lecturers
Alonso Seoane, Maria Jesus
E-mail
maria.alonso.seoane@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A4 Dirección e xestión de recursos humanos.
A5 Políticas sociolaborais.
A6 Economía e mercado de traballo.
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas.
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
A15 Dirixir grupos de persoas.
A16 Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral.
A23 Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización.
A24 Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...).
A28 Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado.
A29 Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral.
A31 Aplicar os coñecementos á práctica.
A34 Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais.
B1 Resolución de problemas.
B2 Capacidade de análise e síntese.
B3 Capacidade de organización e planificación.
B4 Capacidade de xestión da información.
B5 Toma de decisións.
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional.
B7 Habilidades nas relacións interpersoais.
B8 Razoamento crítico.
B9 Traballo en equipos.
B12 Motivación para a calidade.
B13 Adaptación a novas situacións.
B14 Aprendizaxe autónomo.
B15 Creatividade.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Dirección e xestión de recursos humanos A4
Políticas sociolaborais. A5
Economía e mercado de traballo A6
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas A13
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. A14
Dirixir grupos de persoas. A15
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. A16
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización A23
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). A24
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. A28
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. A29
Aplicar os coñecementos à práctica. A31
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. A34
Resolución de problemas. B1
Capacidade de análise e síntese. B2
Capacidade de organización e planificación. B3
Capacidade de xestión da información. B4
Toma de decisions. B5
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional. B6
Habilidades nas relacions interpersonais. B7
Razonamento crítico. B8
Traballo en equipos B9
Motivación cara a calidade. B12
Adaptación a situacions novas. B13
Aprendizaxe autónoma. B14
Creatividade. B15
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida. C3
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. C4
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras. C5
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. C7

Contents
Topic Sub-topic
Ssitema de Competencias e Perfis competenciais - Sistema de Competencias: marco histórico e teórico
-Diferencia con sistema de xestión por obxectivos
- Utilidades: Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH.
Promoción - Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional
Reclutamento e selección -Introducción ao reclutamiento: fins, importancia e relacions e influencias.
-Fontes e métodos para conseguir candidatos ao posto de traballo.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade, validez e utilidade dos instrumentos de selección.
-Instrumentos y proceso de selección: impresos de solicitud de información biográfica y comprobación de referencias; la entrevista de selección; pruebas escritas de selección y otros tipos de pruebas.
-Orientación: orientación y socialización de empleados nuevos, y duración, alcance y contenido del programa de orientación.
Formación - Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.
-Facilitación do rendimiento futuro dos empregados.
- Plan e programa de formación.
- Evaluación dos programas de formación e deserrollo, formación e aprendizaje organizativo.
Sistemas de retribución e recompensa retributiva a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH:
b.1.: para un sistema baseado en competencias
b.2.: requisitos básicos para outros sistemas de dirección e gestión: DpO, etc
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Collaborative learning A14 A15 A23 A24 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B14 B15 2 6 8
Case study A4 A13 A16 A31 B13 C6 3 6 9
Supervised projects A4 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 C6 6 42 48
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A31 A34 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B13 B14 C4 C6 C7 30 30 60
Oral presentation A13 A14 A15 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C4 C6 2 2 4
Introductory activities A4 A14 A15 A24 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 C4 C5 C6 0 1 1
 
Personalized attention 20 0 20
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Collaborative learning Traballo en grupos
Case study Resolución de problemas e exercicios
Supervised projects Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta.
Guest lecture / keynote speech Exposiciones en clase de la teoría y su aplicación por parte del profesor
Oral presentation Exposición e defensa pública dos traballos realizados
Introductory activities Se valora a competencia Actitude nun 10% que pode ser tanto sumado como restado á nota total en función de indicadores recollidos ao longo do año, tales como participación, ética, asistencia, compañerismo e respeto, etc.

Personalized attention
Methodologies
Collaborative learning
Supervised projects
Description
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Collaborative learning A14 A15 A23 A24 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B14 B15 -Unanimidade ou consenso na toma de decisions do grupo
- distribución e planificación do traballo, etc. Tamén se valorarán as competencias derivadas da actitude que serán presentadas aos alumnos ao inicio do curso: Liderezgo, traballo en equipo, pro-actividade, honestidade, etc.
0
Supervised projects A4 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 C6 Valorase a claridade e concrección, o acerto na elección de métodos de traballo, a amplitude, profundidade en cada punto, etc. 0
Guest lecture / keynote speech A4 A5 A31 A34 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B13 B14 C4 C6 C7 Exposición teórica dos temas: conceptos, definicions, distinción de métodos, prácticas, etc, avaliados mediante examen escrito. 100
Oral presentation A13 A14 A15 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C4 C6 Exposición e defensa pública dos traballos elaborados. valorase a presentación, síntesis, adecuación ao tiempo dado, recollida completa de todos os puntos; síntesis, empreo de TIC´s e defensa das decisions tomadas e argumentacions. 0
 
Assessment comments

Tras a experimentación de cinco anos de avaliación semi-continua; e chegado o momento de avanzar cara unha avaliación continua ou efectuar novas modificacións, a profesora decántase polas modificacións, pasando novamente a unha porcentaxe do 100% de nota provinte do examen. Nembargantes, mantenñense certos criterios de actitude que serán avaliados para favorecer a boa marcha do curso, asistencia, participación e actitude axeitada. O 10% de puntuación derivado no pasado curso de competencias de actitude, sobreentenderase en todos os casos, (asistentes ou non asistentes) agás que se mostre o contrario, en cuio caso se reduciría puntuación tal como sigue:


Indicadores da competencia HONESTIDADECopiar nun examen, ademáis do suspenso inmediato en esa convocatoria, penaliza reducindo  en - 3 puntos a nota na seguinte convocatoria.


-2 puntos aos alumnos que intenten copiar no examen, asistan ao mesmo con chuletas, entregen traballos de outros anos ou que non foran realizados por eles (non orixinais, baixados de internet, etc.


-2 puntos en caso de non asistencia superior ao 20% sen motivo xustificado. (Para non ter esta penalización debe presentarse xustificante oficial a principio de curso: contrato de traballo, etc)


-3 puntos aos alumnos que intenten influir na decisión da avaliación do profesor a fin de aumentar a sua nota mediante enchufes, ou tendo algún tipo de ventaxa con respecto ao resto da clase. Ben sexa de modo persoal o a través de terceiras persoas que o pidan por eles. En este aspecto non haberá diferencia entre que el alumno esté ou non informado de que unha terceira persoa teña intentado pedir un criterio favorable para eles. Se sobreentenderá sempre que o alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper a ecuanimidade do profesor nas valoraciones; sendo o alumno o responsable, será penalizado restando 3 puntos en esa convocatoria e tamén na siguiente.


 -1 punto en caso de falta de respeto ao profesor ou compañeiros da clase: Insultos, amenazas ou comportamentos contrarios á ética no trato persoal.


É imprescindible ter entregados e presentados os traballos prácticos para poder asistir ao examen (en ambalas dúas convocatorias).


NORMA ADICIONAL: O uso de móviles está completamente prohibido tanto nos examen como durante o período da clase.  O seu uso tamén será penalizado con -1 punto (ex. chatear na clase) Asistir a clase implica facelo en corporal e mentalmente.


Sources of information
Basic Bonache, J. y Cabrera, A, (2005). Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Prentice Hall. Financial Times
Álvarez Fernándes, J.C. (2006). Dirección por Implicación. Pirámide
García- tenorio, Jesús; Sabater Sánchez, R. (2004). Fundamentos de Dirección y Gestión de recursos Humanos. Madrid. Paraninfo S.A
Dolan; Schuler y Valle (1999). La Gestión de los RRHH. Mc Graw Hill

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Técnicas de Investigación Social/760G01020
Dirección e Xestión de RRHH I/760G01015

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Informática Aplicada/760G01041

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.