Identifying Data | 2016/17 | ||||||||
Subject (*) | Teoría de Máquinas | Code | 770G01020 | ||||||
Study programme |
|
||||||||
Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | ||||
Graduate | 2nd four-month period |
Second | Obligatoria | 6 | |||||
Language |
|
||||||||
Teaching method | Face-to-face | ||||||||
Prerequisites | |||||||||
Department | Enxeñaría Industrial |
||||||||
Coordinador |
|
|
|||||||
Lecturers |
|
|
|||||||
Web | |||||||||
General description |
A asignatura de Teória de máquinas e caracter teórico e aplicado, o seu obxetivo e que os alumnos adquiran os coñecementos da profesión de enxeñeiro relacionados coa capacidade de coñecer e aplicar os principios básicos que rixen o funcionamiento das máquinas e mecanismos, coñecemento fundamental para calquier Inxeñeiro relacionado co sector industrial, o que lle permitirá adquirir unos coñecementos e destrezas para comprender o funcionamiento de calquier mecanismo ou máquina desde o punto de vista da cinematica e da dinámica da mesma. |
|
Learning aims |
Learning outcomes | Study programme competences / results | ||
Adquirir coñecementos da composición de movementos aplicados. | A6 A7 A18 |
B1 B4 B5 |
C1 |
Saber definir e identificar os parámetros do movimento dun sistema mecánico e os seus graos de libertade. | A6 A7 A18 |
B1 B4 B5 |
C1 |
Compresión e aplicación das forzas que se xeneran na interacción entre sólidos en sistemas mecánicos. | A6 A7 A18 |
B1 B4 B5 |
C1 |
Compresión e aplicación a sistemas mecánicos dos centros de masas e tensor de inercia. | A6 A7 A18 |
B1 B4 B5 |
C1 |
Aplicación dos teoremas vectoriales a sistemas mecánicos e interpretación dos resultados obtidos. | A6 A7 A18 |
B1 B3 B5 |
C1 |
Aplicación das caracteristicas mecánicas de accionamientos: engranaxes e levas. | A6 A18 |
B1 B4 B5 |
C1 |
Coñecemento de programas informáticos de modelado de sistemas mecánicos e movemento. | A6 A7 A18 |
B1 B4 B5 |
C1 C3 |
Optimización no deseño de máquinas para conseguir un maior rendemento mecanico e menor consumo de enerxia. (redución de emisións o medio ambente) | A5 A6 A18 |
B2 B5 |
C1 C4 |
Contents |
Topic | Sub-topic |
Instroducción. Análisis topolóxico de mecanismos. | 1.1. Introducción 1.2.-Definicions. 1.3.-Clasificación dos elementos das máquinas. 1.4.-Grados de libertade dun mecanismo. |
Estudo cinemático de mecanismos. | 2.1.- Cinemática do punto. 2.2.- Estudio de velocidades e aceleracions. 2.3.- Sintesis de mecanismos. 2.4.- Cuadrilátero articulado (Leyes de Grashof). 2.5.- Mecanismo manivela-balancín. 2.6.- Guiado de sólido co cuadrilátero. |
Dinámica dos mecanismos. | 3.1.- Fudamentos y tipos de forzas. 3.2.- Análisis dinámico directo e inverso dos mecanismos. |
Levas. | 4.1.- Clasificación das levas e seguidores. 4.2.- Diagramas de levas. 4.3.- Deseño de levas. |
Engranaxes | 5.1.- Tipos de engranaxes. 5.2.- Ley de xeral do engrane. 5.3.- Engranaxes cilindrico - rectos. 5.5.- Engranaxes cilindrico - helicoidales. 5.6.- Tres de engranaxes. |
PROGRAMA DE PRACTICAS.- | - Prácticas con software de simulación de mecanismos. ou programa similar - Prácticas no taller (trenes, mecanismos, elementos transmisión) |
Planning |
Methodologies / tests | Competencies / Results | Teaching hours (in-person & virtual) | Student’s personal work hours | Total hours |
Guest lecture / keynote speech | A6 A18 B5 | 21 | 31.5 | 52.5 |
Laboratory practice | A18 C3 | 9 | 9 | 18 |
Problem solving | A6 A7 A18 B1 | 21 | 29.5 | 50.5 |
Objective test | A5 A6 A7 A18 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 | 5 | 20 | 25 |
Personalized attention | 4 | 0 | 4 | |
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies | Description |
Guest lecture / keynote speech | Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas, destacando os puntos importantes. Desenvolveranse na aula, intercalando aplicacions prácticas e teória, e emplearanse medios audiovisuais de apoio. |
Laboratory practice | Realizaranse experiencias prácticas dos contidos da asignatura.Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semans, realizandose en semans alternativas y combinando taller e simulación por ordenador. |
Problem solving | Realizaranse casos prácticos na aula (1,5 horas/semana).Donde se resolveran exercicios e problemas sobre contidos teóricos explicados. Propoñeranse temas de discusión e desenvolvemento de alguns dos aspectos dos temas estudiados na teoria para mellorar a compresión dos fundamentos teóricos mediante casos prácticos. |
Objective test | Deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxetiva, deberá quitar a suas conclusions coa fin de autoevaluar o seu aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras. |
Personalized attention |
|
|
Assessment |
Methodologies | Competencies / Results | Description | Qualification |
Objective test | A5 A6 A7 A18 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 | A avaliación final da asignatura, será según se indica, tendo en conta los seguintes apartados: 1)- Proba de avaliación 2)- Entrega de traballos prácticos y exposición en clase dos mesmos. 3)- Asistencia a clases e actividades. Sendo obligatorio haber superado a "proba de obxetiva" para aprobar a asignatura, con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá en unha proba donde se comprobarán os coñecemnetos teóricos e prácticos (resolución de problemas) que o alumno adquiriu durante o curso. O resto de apartados 2) y 3), son de caracter obligatorio, e deberá obter unha calificación mínima de 6 sobre 10 , e haber asistido o 80 % das actividades presenciales da asignatura para proceder a avaliación final do alumno. A nota final estará composta por: -70 % Proba de avaliación. -20 % Aistencia, realización de prácticas de taller e entrega de traballos prácticos de taller. -10 % Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas, realización e defensa de traballos propostos na clase. |
70 |
Laboratory practice | A18 C3 | Realizar experiencias e practicas no laboratorio, o fin das mesmas o alumno entregará un traballo no que irá un informe con la memoria de las prácticas realizadas. A avaliación de estos traballos será según os puntos indicados: - Estructura do traballo. - Calidade da documentación. - Orixinalidade. - Presentación. O peso total de esta parte e a asistencia a clases de prácticas corresponde o 20% da asignatura, sendo de caracter obligatorio e previo a avaliación final. |
20 |
Guest lecture / keynote speech | A6 A18 B5 | Terase en conta a asistencia as clases maxistrales, donde se exporán y explicarán los contidos teóricos da asignatura. | 5 |
Problem solving | A6 A7 A18 B1 | Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso coa finalidade de reforzar los coñecementos teóricos adquiridos. | 5 |
Assessment comments | |||
A avaliación xeral da materia, será segundo indícase, tendo en conta os seguintes apartados: 1)- Proba de avaliación 2)- Entrega de traballos prácticos e exposición en clase por grupos. 3)- Asistencia a clases e actividades. Sendo obrigatorio o superar a "proba de obxectiva" para aprobar a materia, cun mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nunha proba onde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu durante o curso. O resto de apartados 2) e 3), son de caracter obrigatorio, e deberase obter unha cualificación mínima de 6 sobre 10 , e asistir ao 80 % das actividades presenciais da materia para proceder á avaliación final do alumno. A nota final estará composta por: -70 % Proba de avaliación. -20 % Aistencia, realización de prácticas de taller e entrega de traballos prácticos de taller. -10 % Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas, realización e defensa de traballos propostos na clase. |
Sources of information |
Basic | |
- Diseño de Mecanismos - Análisis y Sintesis - 3ª edición - Prentice Hall, Athur G. Erdman - George Sandor 1998 - R. L. Norton. Diseño de Maquinaria. 3ª ed. McGraw Hill, 2005. - J. J. Uicker, G. R. Pennock, J. E. Shigley. Theory of Machines and Mechanisms. 3th ed. Oxford University Press, 2003. Disponible en castellano la edición anterior: J. E. Shigley, J. J. Uicker. Teoría deMáquinas y Mecanismos. McGraw Hill, 1992. - H. H. Mabie, C. F. Reinholtz. Mecanismos y dinámica de maquinaria. Ed. Limusa, 1990. - R. Calero y J. A. Carta. Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros. McGraw Hill, 1999. - J. L. Meriam. Dinámica. Ed. Reverté. - F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. Mecánica Vectorial para Ingenieros. McGraw Hill, 2007. -SHIGLEY, JOSEPH E . Teória de máquinas y mecanismos. Mexico - Mcgraw Hill, 1998 -Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos - Josep Luis Suñer Martinez (et al.) Universidad Politécnica Valencia, [2001] - Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos / J. C. García Prada. C. Castejón Sisamón, H. Rubio Alonso. Madrid : Thomson, [2007] - Apuntes asignatura "Teoría de Máquinas" -EUP Ferrol |
|
Complementary | |
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before | |||||
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously | |
|
Subjects that continue the syllabus | ||||
|
Other comments | |
-Resolver de forma sistemática os problemas que se iran proporcionando ao longo do curso, coa finalidade de afianzar os coñecementos adquiridos nas clases teóricas. - Apoiar os estudos na blibiografia recomendada e apuntamentos de clase. - Acudir ás tutorías para resolver as diversas dúbidas que poidan xurdir ao longo do curso. - Seguimento da información da materia na plataforma de teleformación moodle da UDC (apuntamentos, problemas, notas, etc) |