Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A7 |
Comprender e dominar os conceptos básicos sobre as leis xerais da mecánica, termodinámica, campos e ondas e electromagnetismo e a súa aplicación para resolver problemas propios da enxeñaría. |
A18 |
Coñecer os principios da teoría de máquinas e mecanismos. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Adquirir coñecementos da composición de movementos aplicados. |
A6 A7 A18
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Saber definir e identificar os parámetros do movimento dun sistema mecánico e os seus graos de libertade. |
A6 A7 A18
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Compresión e aplicación das forzas que se xeneran na interacción entre sólidos en sistemas mecánicos. |
A6 A7 A18
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Compresión e aplicación a sistemas mecánicos dos centros de masas e tensor de inercia. |
A6 A7 A18
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Aplicación dos teoremas vectoriales a sistemas mecánicos e interpretación dos resultados obtidos. |
A6 A7 A18
|
B1 B3 B5
|
C1
|
Aplicación das caracteristicas mecánicas de accionamientos: engranaxes e levas. |
A6 A18
|
B1 B4 B5
|
C1
|
Coñecemento de programas informáticos de modelado de sistemas mecánicos e movemento.
|
A6 A7 A18
|
B1 B4 B5
|
C1 C3
|
Optimización no deseño de máquinas para conseguir un maior rendemento mecanico e menor consumo de enerxia. (redución de emisións o medio ambente)
|
A5 A6 A18
|
B2 B5
|
C1 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Instroducción. Análisis topolóxico de mecanismos. |
1.1. Introducción
1.2.-Definicions.
1.3.-Clasificación dos elementos das máquinas.
1.4.-Grados de libertade dun mecanismo. |
Estudo cinemático de mecanismos. |
2.1.- Cinemática do punto.
2.2.- Estudio de velocidades e aceleracions.
2.3.- Sintesis de mecanismos.
2.4.- Cuadrilátero articulado (Leyes de Grashof).
2.5.- Mecanismo manivela-balancín.
2.6.- Guiado de sólido co cuadrilátero.
|
Dinámica dos mecanismos. |
3.1.- Fudamentos y tipos de forzas.
3.2.- Análisis dinámico directo e inverso dos mecanismos.
|
Levas. |
4.1.- Clasificación das levas e seguidores.
4.2.- Diagramas de levas.
4.3.- Deseño de levas.
|
Engranaxes |
5.1.- Tipos de engranaxes.
5.2.- Ley de xeral do engrane.
5.3.- Engranaxes cilindrico - rectos.
5.5.- Engranaxes cilindrico - helicoidales.
5.6.- Tres de engranaxes.
|
PROGRAMA DE PRACTICAS.- |
- Prácticas con software de simulación de mecanismos.
ou programa similar
- Prácticas no taller (trenes, mecanismos, elementos transmisión) |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A18 B5 |
21 |
31.5 |
52.5 |
Laboratory practice |
A18 C3 |
9 |
9 |
18 |
Problem solving |
A6 A7 A18 B1 |
21 |
29.5 |
50.5 |
Objective test |
A5 A6 A7 A18 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 |
5 |
20 |
25 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Ofrecer unha visión xeral e estructurada dos temas, destacando os puntos importantes. Desenvolveranse na aula, intercalando aplicacions prácticas e teória, e emplearanse medios audiovisuais de apoio. |
Laboratory practice |
Realizaranse experiencias prácticas dos contidos da asignatura.Con unha duración de 1,5 horas cada 2 semans, realizandose en semans alternativas y combinando taller e simulación por ordenador. |
Problem solving |
Realizaranse casos prácticos na aula (1,5 horas/semana).Donde se resolveran exercicios e problemas sobre contidos teóricos explicados. Propoñeranse temas de discusión e desenvolvemento de alguns dos aspectos dos temas estudiados na teoria para mellorar a compresión dos fundamentos teóricos mediante casos prácticos. |
Objective test |
Deberá demostrar o seu grao de aprendizaxe dunha maneira obxetiva, deberá quitar a suas conclusions coa fin de autoevaluar o seu aprendizaxe, e si fose necesario introducir medidas correctoras. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
Orientar o alumno nos puntos básicos, dando unha visión estructurada da asignatura
Realizar experiencias prácticas que sirvan para contrastar los conocimientos teóricos adquiridos, e tutorias individuais o en grupo para o apoio. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A5 A6 A7 A18 B2 B3 B4 B5 C1 C3 C4 |
A avaliación final da asignatura, será según se indica, tendo en conta los seguintes apartados:
1)- Proba de avaliación
2)- Entrega de traballos prácticos y exposición en clase dos mesmos.
3)- Asistencia a clases e actividades.
Sendo obligatorio haber superado a "proba de obxetiva" para aprobar a asignatura, con un mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá en unha proba donde se comprobarán os coñecemnetos teóricos e prácticos (resolución de problemas) que o alumno adquiriu durante o curso.
O resto de apartados 2) y 3), son de caracter obligatorio, e deberá obter unha calificación mínima de 6 sobre 10 , e haber asistido o 80 % das actividades presenciales da asignatura para proceder a avaliación final do alumno.
A nota final estará composta por:
-70 % Proba de avaliación.
-20 % Aistencia, realización de prácticas de taller e entrega de traballos prácticos de taller.
-10 % Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas, realización e defensa de traballos propostos na clase.
|
70 |
Laboratory practice |
A18 C3 |
Realizar experiencias e practicas no laboratorio, o fin das mesmas o alumno entregará un traballo no que irá un informe con la memoria de las prácticas realizadas.
A avaliación de estos traballos será según os puntos indicados:
- Estructura do traballo.
- Calidade da documentación.
- Orixinalidade.
- Presentación.
O peso total de esta parte e a asistencia a clases de prácticas corresponde o 20% da asignatura, sendo de caracter obligatorio e previo a avaliación final.
|
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A6 A18 B5 |
Terase en conta a asistencia as clases maxistrales, donde se exporán y explicarán los contidos teóricos da asignatura. |
5 |
Problem solving |
A6 A7 A18 B1 |
Terase en conta a asistencia as clases de problemas donde se irán proporcionando y resolvendo exercicios prácticos o largo do curso coa finalidade de reforzar los coñecementos teóricos adquiridos. |
5 |
|
Assessment comments |
A avaliación xeral da materia, será segundo indícase, tendo en conta os seguintes apartados: 1)- Proba de avaliación 2)- Entrega de traballos prácticos e exposición en clase por grupos. 3)- Asistencia a clases e actividades. Sendo obrigatorio o superar a "proba de obxectiva" para aprobar a materia, cun mínimo de 5 puntos sobre 10, a cal consistirá nunha proba onde se comprobarán os coñecementos teóricos e prácticos que o alumno adquiriu durante o curso. O resto de apartados 2) e 3), son de caracter obrigatorio, e deberase obter unha cualificación mínima de 6 sobre 10 , e asistir ao 80 % das actividades presenciais da materia para proceder á avaliación final do alumno. A nota final estará composta por: -70 % Proba de avaliación. -20 % Aistencia, realización de prácticas de taller e entrega de traballos prácticos de taller. -10 % Asistencia a clases Maxistrais e Problemas, para os alumnos que asistisen a un mínimo do 80 % das mesmas, realización e defensa de traballos propostos na clase.
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Diseño de Mecanismos - Análisis y Sintesis - 3ª edición - Prentice Hall, Athur G. Erdman - George Sandor 1998 - R. L. Norton. Diseño de Maquinaria. 3ª ed. McGraw Hill, 2005. - J. J. Uicker, G. R. Pennock, J. E. Shigley. Theory of Machines and Mechanisms. 3th ed. Oxford University Press, 2003. Disponible en castellano la edición anterior: J. E. Shigley, J. J. Uicker. Teoría deMáquinas y Mecanismos. McGraw Hill, 1992. - H. H. Mabie, C. F. Reinholtz. Mecanismos y dinámica de maquinaria. Ed. Limusa, 1990. - R. Calero y J. A. Carta. Fundamentos de Mecanismos y Máquinas para Ingenieros. McGraw Hill, 1999. - J. L. Meriam. Dinámica. Ed. Reverté. - F. P. Beer, E. R. Johnston Jr. Mecánica Vectorial para Ingenieros. McGraw Hill, 2007. -SHIGLEY, JOSEPH E . Teória de máquinas y mecanismos. Mexico - Mcgraw Hill, 1998 -Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos - Josep Luis Suñer Martinez (et al.) Universidad Politécnica Valencia, [2001] - Problemas resueltos de teoría de máquinas y mecanismos / J. C. García Prada. C. Castejón Sisamón, H. Rubio Alonso. Madrid : Thomson, [2007] - Apuntes asignatura "Teoría de Máquinas" -EUP Ferrol |
Complementary
|
|
Degarmo E.P, J. Temple Black, Ronald A. Kohser. 1994. Materiales y procesos de fabricación. Barcelona Reverté cop.. 2ª ed. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Cálculo/770G01001 | Física I/770G01003 | Química/770G01004 | Expresión Gráfica/770G01005 | Alxebra/770G01006 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Tecnoloxías de Fabricación/770G01015 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Oficina Técnica/770G01035 | Debuxo Industrial e CAD/770G01029 | Mantemento Industrial/770G01030 | Robótica Industrial/770G01041 |
|
Other comments |
-Resolver de forma sistemática os problemas que se iran proporcionando ao longo do curso, coa finalidade de afianzar os coñecementos adquiridos nas clases teóricas. - Apoiar os estudos na blibiografia recomendada e apuntamentos de clase. - Acudir ás tutorías para resolver as diversas dúbidas que poidan xurdir ao longo do curso. - Seguimento da información da materia na plataforma de teleformación moodle da UDC (apuntamentos, problemas, notas, etc) |
|