Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A6 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
A10 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría. |
A30 |
Coñecer e ser capaz de modelar e simular sistemas. |
A32 |
Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados. |
A33 |
Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estudo e análise das diferentes arquitecturas hardware e software, periféricos e redes de comunicacions empregados nas aplicacions de control de procesos industriais. |
A3 A4 A10 A30 A32 A33 A34
|
|
|
Estudo e utilización práctica de ferramentas de programación orientada a obxetos e arquitecturas .NET aplicadas en tarefas de supervisión e control de procesos industriais (SCADA) baseadas en sistemas en tempo real. Aplicación directa á programación de robots de baixo coste e tarefas de adquisición e supervisión de datos.
|
A3 A4 A5 A6 A10 A30 A32 A33 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Módulo I: Control de procesos industriais. |
1.1.- Criterios de deseño e caracteristicas de funcionamento.
1.2.- Arquitecturas software e hardware.
1.3.- Control centralizado vs control distribuido.
1.4.- Adquisición de datos. Interconexion con periféricos. Sistemas e aplicacions HMI.
1.5.- Redes de Comunicacions: Redes TCP/IP, Redes Industriais, Buses de Campo.
1.6.- Tarefas de supervisión e control. |
Modulo II: Programación Orientada a obxetos con Visual Studio .NET. |
2.1.- Obxetos, clases, herdanza e polimorfismo.
2.2.- Constructores, métodos e interfaces.
2.3.- Estructuras de Control.
2.4.- Obxetos/Compoñentes do sistema (ActiveX, .COM y .NET...)
2.5.- Portos de Comunicacions: Porto Serie, USB, Bluetooth.
2.6.- Ficheiros e Bases de Datos.
|
Modulo III: Creación de aplicacions SCADA para simulación, supervisión e control industrial. |
3.1.- Control, adquisición e supervisión de datos.
3.2.- Controles, compoñentes e obxetos .NET para o desenrolo de aplicacions no ámbito da enxeñaría (SCADA).
3.3.- Desenrolo de aplicacions para comunicación con autómatas mediante o uso de controles e servizos OPC.
3.4.- Desenrolo de aplicacions para comunicación con hardware de baixo custe (Arduino). |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A6 A10 A32 A33 A34 B1 B4 B5 B6 C3 C6 |
21 |
30 |
51 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C6 |
21 |
32 |
53 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C6 |
9 |
24 |
33 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A10 A32 A33 A34 B1 B6 C3 C6 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Nas sesions maxistrais desenrolaranse os contidos da asignatura tanto a nivel teórico coma práctico. |
Prácticas de laboratorio |
Estudo e utilización dun entorno de traballo / linguaxe de programación que permita a resolución de diferentes problemas de enxeñería mediante solución informáticas. |
Traballos tutelados |
Nas sesions maxistrais e nas prácticas de laboratorio plantexaranse diferentes problemas practicos de maior complexidade para a sua resolución como traballo independente polo alumno, tanto de forma individual uns coma colectiva outros. Nesta resolución vaise fomentar a participación do alumno como ferramenta de autoaprendizaxe valorando o seu esforzo e os seus resultados cara á valoración final da asignatura. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva dividirase en duas partes, unha teórica e outra práctica, que tratará de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas de laboratorio |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorías para solucionar as dudas sobre os temas expostos nas clases maxistrais, sobre o plantexamento ou a resolución dos exercicios de practicas de laboratorio e os traballos tutelados, ou sobre calquer ámbito relacionado coa materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A3 A4 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C6 |
Estudo e utilización dunha linguaxe de programación que permita a resolución de diferentes problemas de enxeñaría mediante solucións informáticas. A sua realización e presentación diante do profesor será obligatoria para poder aprobar a asignatura, sendo evaluable ata un máximo dun 20% da nota final. |
20 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A10 A32 A33 A34 B1 B6 C3 C6 |
A proba obxetiva dividirase en duas partes, unha teórica e outra práctica, que tratará de comprobar si o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo da asignatura. Será necesario obter a lo menos unha nota mínima de 1.5 puntos en cada parte (ata un máximo de 3 puntos en cada parte) e ter presentado todalas prácticas e traballos para poder aprobar a asignatura. |
60 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A10 A30 A32 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C3 C6 |
Nas sesions maxistrais e nas prácticas de laboratorio plantearanse diferentes problemas prácticos de maior complexidade para a sua resolución como traballo independente polo alumno, tanto de forma individual uns coma colectiva outros. Nesta resolución vaise fomentar a participación do alumno como ferramenta de autoaprendizaxe valorando o seu esforzo e os seus resultados cara á valoración final da asignatura. A sua realización e presentación diante do profesor será obligatoria para poder aprobar a asignatura, sendo evaluable ata un máximo dun 20% da nota final. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J.M. Cardona / F. Prieto (). Apuntes Asignatura.
Rodríguez Penin, Aquilino (). COMUNICACIONES INDUSTRIALES. Marcombo, S.A.
Castro, M (2007). Comunicaciones Industriales: Principios Básicos. UNED
Castro, M (2007). Comunicaciones Industriales: Sistemas Distribuidos y Aplicaciones. UNED
J. A. González (). El lenguaje de programación C#.
(). Material Web C#.
D. Bailey (2003). Practical Scada for Industry. Elsevier
A.S. Boyer (2009). SCADA, Supervisory Control and Data Acquisition. ISA
Burns, A, Wellings, A (2003). Sistemas de Tiempo Real y Lenguajes de Programación. Addison-Wesley
Stallings, W (2005). Sistemas Operativos. 5ª Ed.. Prentice Hall
Rodríguez Penin, Aquilino (). Sistemas Scada. Marcombo, S.A.
Rodríguez Penin, Aquilino (2007). SISTEMAS SCADA GUIA PRACTICA . Marcombo, S.A
Microsoft Press (). Visual Basic. Microsoft Press
Sergio Arboles (). Visual Basic a Fondo. Infor Books Ediciones |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enxeñaría de Control/770G01028 |
|
Materias que continúan o temario |
Robótica Industrial/770G01041 | Control Avanzado/770G01042 | Sistemas de Control Intelixente/770G01043 |
|
|