Identifying Data 2016/17
Subject (*) Electrónica de Potencia Code 770G02029
Study programme
Grao en Enxeñaría Eléctrica
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Obligatoria 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Enxeñaría Industrial
Coordinador
E-mail
Lecturers
Rivas Rodriguez, Juan Manuel
E-mail
m.rivas@udc.es
Web
General description En esta asignatura se le proporciona al alumno las competencias que le permitan:

- Conocer el funcionamiento de los convertidores electrónicos de potencia y de sus componentes principales.

- Saber analizar tanto de forma teórica como práctica los distintos tipos de convertidores y su aplicación.

- Ser capaz de simular su funcionamiento mediante herramientas software.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos.
A3 Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes.
A4 Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión.
A5 Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua.
A6 Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización.
A16 Coñecer os fundamentos da electrónica.
A30 Coñecemento aplicado de electrónica de potencia.
A33 Coñecemento aplicado sobre enerxías renovables.
B1 Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico.
B2 Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial.
B3 Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar.
B4 Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa.
B5 Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta.
B6 Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría.
B7 Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. A1
A3
A4
A5
B2
B3
B6
B7
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poidan suscitar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. A1
A3
A4
A6
A30
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3
Coñecer os fundamentos da electrónica. A16
Coñecemento aplicado de electrónica de potencia. A30
Coñecemento aplicado sobre enerxías renovables. A33
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. B1
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. B4
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. B5
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. C3
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. C6

Contents
Topic Sub-topic
Bloque 0: Electrónica de potencia. Repaso de conceptos. -Repaso de conceptos generales.
-Repaso de conceptos eléctricos.
-Repaso de conceptos electrónicos.
Bloque 1: Electrónica de potencia. Componentes fundamentales. -Diodos y Transistores de potencia.
-El tiristor y el triac. Otros elementos.
-Circuitos básicos. Protecciones.
-Nuevos semiconductores de potencia: IGBT, MCT…
Bloque 2: Electrónica de potencia. Circuitos y aplicaciones. -Rectificadores no controlados.
-Rectificadores controlados.
-Convertidores AC-AC. Interruptores estáticos.
-Convertidores DC-DC.
-Convertidores DC-AC (Inversores).
-Aplicaciones principales.
-Efectos sobre la red eléctrica. Armónicos y factor de potencia.

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A1 A3 A4 A5 A6 A16 A30 A33 B1 B2 B3 B6 B7 21 31.5 52.5
Laboratory practice A4 A6 B4 B5 C3 22 35 57
Supervised projects A30 B4 B5 10 16 26
Objective test A16 A30 A33 B1 B4 B5 C6 5 7.5 12.5
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Non terá por que ser o orde de temas impartido na secuenciación descrita, nin unha división absoluta. Así pois haberá temas que se verán conxuntamente no desembolvemento dos outros.
Laboratory practice Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións.
Supervised projects Serán optativos pero representan o 15% da calificación da asignatura. O alumno que decida non facelos como moito optará a o 85% restante da nota nas probas obxetivas.
Objective test Consiste na realización dunha proba obxetiva de aproximadamente 3 horas de duración, na que se evaluarán os coñecementos adquiridos.

Personalized attention
Methodologies
Objective test
Laboratory practice
Supervised projects
Description
Realizarase tanto na resolución de problemas como nas prácticas de laboratorio.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A16 A30 A33 B1 B4 B5 C6 Consta de dous exámenes de tipo proba obxetiva. O 70% corresponde a parte de teoría e o 15% restante ás "Prácticas de Laboratorio". 84
Laboratory practice A4 A6 B4 B5 C3 Propondranse unha serie de exercicios de realización obrigatoria. Deben ser entregados e evaluados individualmente. O profesor poderá pedir a presencia do alumno para que xustifique oralmente as decisións tomadas. 1
Supervised projects A30 B4 B5 Traballos voluntarios, pero que representan o 15% do valor total da asignatura. 15
 
Assessment comments

No marco da metodoloxía de
"Prácticas de laboratorio" incluiranse aspectos tales como asistencia
a clase, traballo persoal, traballos persoais proposto, ACTITUDE, etc., para
axudar á obtención do aprobado.


A cualificación correspondente a "Prácticas de laboratorio" poderá
fluctuar entre o 30% indicado e un 50%, en consecuencia a "Proba
obxectiva" pode variar entre un 50% e o 70% indicado.


Para aprobar a asignatura é indispensable ter realizadas e aprobadas as tarefas
obligatorias da metodoloxía de "Prácticas de Laboratorio". 


Así mesmo, para aprobar a asignatura, é necesario superar cada unha das
metodoloxías por separado. De non superar algunha delas e a media total ser
superior a 5 puntos, a nota que se introducirá na Secretaría Virtual
correspondente a esa convocatoria é de 4.5 puntos.


Sources of information
Basic Daniel W. Hart (2001). Electrónica de Potencia. Pearson Prentice Hall
Juan D. Aguilar Peña (2005). Electrónica de Potencia. . Universidad de Jaen

E posible atoparlo libro do Prof Aguilar da Universidad de Jaén no seguinte link: http://blogs.ujaen.es/jaguilar/?page_id=795 

Complementary Muhammad H. Rashid (2005). Electrónica de Potencia, circuitos, dispositivos y aplicaciones. Pearson Prentice Hall
Barrado Bautista, Andrés (2007). Problemas de electrónica de potencia. Prentice Hall, Madrid


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Cálculo/770G01001
Física I/770G01003
Fundamentos de Electricidade/770G02013
Fundamentos de Electrónica/770G02018

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Circuitos Eléctricos de Potencia/770G02023

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.