Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A1
|
B1 B12
|
C3
|
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A4
|
B2 B12
|
C5
|
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases.
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas.
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
A7
|
B8 B12
|
C7
|
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría.
Capacidade de análise e síntese.
|
A2 A5 A6
|
B11 B12
|
C8
|
|
A7
|
B5 B8 B9 B12
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
DEBUXO XEOMETRICO |
D._XEOMETRICO
XEOMETRÍA: Coñecementos Básicos
1 PERPENDICULARIDADE
2 PARALELISMO
3 SEGMENTOS
4 ÁNGULOS
5 IGUALDAD
6 SIMETRÍA
7 SEMELLANZA
8 PROPORCIONALIDADE
9 ESCALAS
10 EQUIVALENCIA
11 RECTIFICACIÓN DE CURVAS
12 DIVISIÓN DA CIRCUNFERENCIA
13 TRIÁNGULOS
14 CUDRILATEROS
15 POLIGONOS
16 TANXENCIAS
17 ENLACES
18 OVALOS E OVOIDES
19 ARCOS DE GRAN RADIO
20 CONICAS
21 CURVAS DE ERROR
22 EVOLVENTES
23 ESPIRALES
24 TROCOIDES
25 HELICES
26 NOMOGRAFIA
27 LEVAS
28 HOMOLOGIA
|
XEOMETRIA DESCRIPTIVA |
SISTEMAS DE REPRESENTACIÓN
TEMA 1 COÑECEMENTOS PREVIOS DO SISTEMA DIÉDRICO
1.1 Xeneralidades dos sistemas de representación
1.2 Punto:
1.2.1 Proxeccions.
1.2.2 Representación.
1.3 Estudio da Recta:
1.3.1 Proxeccions.
1.3.2 Representación.
1.3.3 Trazas: Visibilidade.
1.4 Plano:
1.4.1 Representación,
1.4.2 Trazas.
1.4.3 Rectas notables.
1.5_Intersecciones entre:
1.5.1 Rectas.
1.5.2 Planos.
1.5.3 Recta y plano
1.6 Paralelismo entre:
1.6.1 Rectas,
1.6.2 Recta y plano,
1.6.3 Planos.
1.7 Perpendicularidade entre:
1.7.1 Rectas.
1.7.2 Recta y plano.
1.7.3 Planos.
1.8 Distancias
TEMA 2 METODOS.
2.1 Abatementos de:
2.1.1 Plano.
2.1.2 Un punto situado nun plano.
2.1.3 Recta situada nun plano.
2.1.4 Figuras planas.
2.1.5 Aplicacions.
2.2 Cambios de plano de proxección:
2.2.1 Vertical.
2.2.2 Horizontal.
2.2.3 Vertical y Horizontal.
2.2.4 Aplicacions.
2.3 Xiros:
2.3.1 Punto.
2.3.2 Recta.
2.3.3 Plano.
2.3.4 Aplicacions.
TEMA 3 APLICACIONES
3.1 Xeneralidades.
3.2 Angulo entre:
3.2.1 Dos rectas.
3.2.2 Recta e plano.
3.2.3 Dos planos.
3.2.4 Recta con planos de proxección.
3.2.5 Recta con Línea de terra .
3.2.6 Plano coa línea de terra.
3.3 Distancias:
3.3.1 Dos Puntos.
3.3.2 Recta e punto.
3.3.3 Duas rectas paralelas.
3.3.4 Dous planos paralelos.
3.3.5 Recta e plano
3.3.6 Duas rectas que se cruzan
3.3.7 Aplicacions.
TEMA 4 SUPERFICIES
4.1 Xeneralidades
4.1.1 Clasificación.
4.2 Cilíndricas: Cilindro e Prisma
4.2.1 Xeneralidades.
4.2.2 Representación.
4.2.3 Situación de puntos nunha superficie.
4.2.4 Sección plana.
4.2.5 Intersección cunha recta.
4.2.6 Desenvolvemento.
4.3 Cónicas: Cono e Pirámide
4.3.1 Xeneralidades.
4.3.2 Representación.
4.3.3 Situación de puntos.
4.3.4 Planos tanxentes.
4.3.5 Sección plana.
4.3.6 Intersección cunha recta.
4.3.7 Desenvolvemento.
4.4 Esfera:
4.4.1 Xeneralidades.
4.4.2 Representación.
4.4.3 Situación de puntos nela.
4.4.4 Planos tanxentes.
4.4.5 Sección plana.
4.4.6 Intersección cunha recta.
4.4.7 Desenvolvemento.
TEMA 5 INTERSECCIÓN DE SUPERFICIES
5.1 Xeneralidades.
5.2 Métodos:
5.2.1 Planos auxiliares.
5.2.2 Planos límites.
5.3 Clases de intersección:
5.3.1 Penetración.
5.3.2 Mordedura.
5.3.3 Tanxencia simple e doble.
5.4 Visibilidade da intersección.
5.5 Desenvolvemento e transformada da intersección.
5.6 Intersección entre superficies. Aplicacions.
|
INTRODUCCION O DEBUXO INDUSTRIAL |
NORMALIZACIÓN.
TEMA 1 NORMALIZACIÓN. XENERALIDADES.
1.1 Normalización: fines.
1.1.1 Aplicación o debuxo técnico.
1.2 Normas UNE, ISO e otras.
TEMA 2 ESCALAS, FORMATOS, LÍNEAS E ESCRITURA
NORMALIZADA
2.1 Escalas Normalizadas
2.2 Formatos.
2.2.1 Dimensions.
2.2.2 Denominacions.
2.2.3 Cadros de rotulación e plegado.
2.3 Líneas normalizadas: clases, espesores e aplicacions.
TEMA 3 PRINCIPIOS DE REPRESENTACIÓN
3.1 Xeneralidades
3.2 Principios de representación:
3.2.1 Primeiro Diedro,
3.2.2 Terceiro Diedro.
3.2.3 Paso dun sistema a outro.
3.3 Elección das vistas necesarias.
3.4 Vistas principales.
3.5 Vistas auxiliares.
3.6 Aplicacions.
TEMA 4 ACOTACIÓN
4.1 Principios xenerais.
4.2 Método de acotación.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 B8 B9 C5 C8 |
21 |
42 |
63 |
Prácticas de laboratorio |
B1 B2 C3 |
21 |
42 |
63 |
Actividades iniciais |
A2 C7 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
A7 A1 B5 B11 B12 |
4 |
16 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Prácticas de laboratorio |
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
Actividades iniciais |
Presentación da materia. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Metodoloxía que permite que os estudantes aprendan efectivamente a través da realización de actividades de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, experimentos e investigacións. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A7 A1 B5 B11 B12 |
Sobre a base da estrutura ECTS, é fundamental a asistencia á docencia presencial tanto teórica coma práctica, así como a elaboración das prácticas que se realizen durante o curso.
O final do cuadrimestre, realizarase unha proba final obxectiva á cal se poderá asistir se se cumpren as condicións anteriores, e que consistirá na resolución dun número de exercicios relacionado cos contidos desenvolvidos durante o curso.
Poderanse facer parciales liberatorios consensuados cos alumnos.
Os alumnos que no cumpran co establecido poderán evaluarse mediante unha proba obxectiva no que terán que realizar exercicios complementarios.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
O “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia” comunicarán ó inicio do curso a súa situación os profesores da materia, segundo establece a "Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao na UDC” (Art.3.b e 4.5) e as “Normas de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario (Art. 3 e 8b).
O alumnado nesta situación será evaluado na data aprobada na Xunta de Escola, mediante una proba obxectiva que consistirá na resolución de exercicios sobre os contidos do paso 3 da Guía.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). . |
Sistemas de Representación
Recomendada:
GONZALEZ MONSALVE MARIO
Geometría Descriptiva
Grafitrés, Sevilla, 1992
IZQUIERDO ASENSI
Geometría descriptiva
Paraninfo, Madrid 2000, 24ª ed.
RENDÓN GÓMEZ ALVARO
Volumen II Geometría proyectiva y sistemas de representación
Editorial Tebar, Madrid, 2001
RODRIGUEZ DE ABAJO, FRANCISCO JAVIER
Sistema Diédrico
Donostiarra, San Sebastián, 1996, 24ª ed.
Complementaria:
BERTRÁN GUASP, JOSEP.
Geometría descriptiva Tomo 1 Sistema diédrico, ejercicios
Donostiarra, San Sebastián, 1995
FERNANDEZ SAN ELIAS, GASPAR
Fundamentos del sistema diédrico
León: instituto de automática y fabricación
GONZALO GONZALO, JOAQUÍN.
Iniciación al sistema diédrico: parte instrumental
Donostiarra, San Sebastián, 1996
SANTISTEBAN REQUENA, ÁNGEL.
Diédrico: 200 problemas tipo comentados y resueltos
Norma, Madrid,1993
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Fundamentos de Física/771G01001 | Matemáticas II/771G01006 | Informática Básica/771G01012 | Metodoloxía do Deseño/771G01022 | Expresión Artística/771G01041 |
|
Materias que continúan o temario |
Expresión Gráfica Aplicada/771G01016 |
|
Observacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente. Coñecementos básicos de DEbuxo Xeométrico e Sistemas de Representación: Sistema Diédrico Ortogonal e Sistema Axonométrico Isométrico. |
|