Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de tomar decisións técnicas que permiten aos alumnos para usar recursos tecnolóxicos para o desenvolvemento de coñecementos ambientais para tratar problemas do medio ambiente, coñecendo e aplicando a lexislación e normativa vixente.
|
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Unha formación extensiva que permite comprender a reciclaxe como a presentación dos residuos no ciclo de produción para ser reutilizados como materia prima para a fabricación de obxectos e como a solución da enxeñaría aos problemas do medio ambiente. |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Identificar, formular e resolver problemas ambientais asociados aos residuos . |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B4 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.- INTRODUCCIÓN |
1.1. Desenvolvemento Sostible e Medio Ambiente. Problemas ambientais.
A Atmosfera:
-o quecemento global, efecto invernadoiro.
-a destrución do ozono, smog fotoquímico.
-a choiva ácida .
-a radioactividade, radiacións ionizantes e non ionizantes.
-o transporte, o ruído.
O auga: Purificación do auga. Descrición da ETAP e unha EDAR.
Chans: Residuos sólidos urbanos.
1.2. Produción dos residuos.
1.3. Xestión dos residuos.
1.4. Sistemas do tratamento de residuos.
1.5. Impacto Ambiental.
|
TEMA 2.- ASPECTOS LEXISLATIVOS |
2.1. Regulamentos rexionais nacionais e da UE: envases e embalaxes, medio ambiente |
TEMA 3.- RECICLAXE |
3.1. Definición e posibilidades do sistema.
3.2. Ecoproductos. Factores que determinan o seu desenvolvemento.
3.3. Industria para as demandas de produtos ecolóxicos.
3.4. Eco-produtos e desenvolvemento sostible.
3. . Avaliación do ciclo de vida dos produtos. balance enerxético ambiental. Inventario de ciclo de vid . Estudo de impacto ambiental. Propostas para mellorar o proceso.
|
TEMA 4.- CARACTERIZACIÓN DOS FLUXOS DOS RESIDUOS |
4.1. Visión xeral.
4.2. Métodos.
4.3. A caracterización analítica.
4.3.1. O poder calorífico.
4.3.2. Análise inmediata: O contido de humidade, materiais volátiles, carbono fixo, cinzas ...
4.3.3. Análise elemental. Determinación de residuos de cinzas: carbono, hidróxeno, xofre, osíxen , nitróxeno, cloro ...
4.3.4. Análise básica: Determinación da acidez, herbicidas, hidrocarburos, compostos orgánicos volátiles, amianto, dioxinas ....
4.4. O Reciclaxe e caracterización dos residuos .
|
TEMA 5.- PROGRAMAS E INSTALACIONS DE RECICLAXE |
5.. Supervisión do rendemento dos sistemas de seguimento de separación e recollida .
5.2. Instalacións de procesamento de materiais reciclables .
5.3. Problemas e solucións para o desenvolvemento do mercado .
5.4. A psicoloxía do reciclaxe . |
TEMA 6. APLICACIONS DO RECICLAXE |
6.1. Papel
6.2. Botellas de vidrio para bebidas. Plásticos.
6.3. Chatarra e latas de ferro. Latas de aluminio.
6.4. Reciclaxe de metais. Baterías e pilas.
6.5. Produtos de líña branca. Vehículos fora de uso. Neumáticos.
6.6. Aceite usado. Biocombustibles
6.7. Residuos domésticos perigosos.
|
TEMA 7.- INTEGRACIÓN DO RECICLAXE EN VERTEDOIROS E INCINERADORES. |
7.1. Ventaxas da sua implantación.
7.2. Relaciones.
7.3. Operacions de recuperación de materiais.
7.4. Economía.
|
TEMA 8.- CONTROL DA CALIDADE |
8.1. Necesidad do control de calidade.
8.2. Comprobación do control de calidade.
8.3. Xestión Ambiental. Normas ISO 14000: Estudio e implementación. Ventaxas do sistema de xestión ambiental.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C4 C6 C7 C8 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A10 A6 A8 A9 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B10 B11 C3 C4 C6 C7 C8 |
45 |
67.5 |
112.5 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 C6 C7 C8 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
10 |
25.5 |
35.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación oral do traballo do alumno sobre reciclaxe por un tempo razoable , se simplifica o contido do mesmo co o apoio en soportes informáticos. |
Sesión maxistral |
Presentación dos contidos co o apoio do power point |
Proba obxectiva |
Proba escrita (tipo TEST ) utilizado para a avaliación da aprendizaxe , cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas son correctas ou non . |
Traballos tutelados |
Os alumnos realizan traballos individualmente en reciclaxe (calquera asunto que ten que ver co programa) . Este debe ser presentado por escrito e oralmente ao resto dos alumnos . |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Comentar o desenvolvemento de contidos e realizar a presentación oral.
Resolver cuestións específicas sobre o seguimento do tema e comentar o traballo feito. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C4 C6 C7 C8 |
Presentación oral do traballo do alumno sobre reciclaxe por un tempo razoable , se simplifica o contido do mesmo co o apoio en soportes informáticos. |
20 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 B1 B2 B4 B5 B6 C4 C6 C7 C8 |
Proba escrita (tipo TEST ) utilizado para a avaliación da aprendizaxe , cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas son correctas ou non . |
47 |
Traballos tutelados |
A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 B1 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
Os alumnos realizan traballos individualmente en reciclaxe ( calquera asunto que ten que ver co programa ) . Este debe ser presentado por escrito e oralmente ao resto dos alumnos . |
33 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Fullana, P. y Puig, R. (1997 ). Análisis del Ciclo de Vida . Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998 ). Análisis del Ciclo de Vida 2000 . Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración . UNED
Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000 ). Guía completa de las nornas ISO 14000 . Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje . Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994 ). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos . Ed. Miraguano, Madrid
Xavier Elías Castells (2009). Reciclaje de Residuoas Industriales (Residuos sólidos urbanos y fangos de depuradora). España, Díaz de Santos |
|
Bibliografía complementaria
|
Fullana, P. y Puig, R. (1997). Análisis del Ciclo de Vida. Ed. Rubes. Barcelona.
Asociación Española para la Promoción del Desarrollo del Análisis del Ciclo de Vida (APRODACV) (1998). Análisis del Ciclo de Vida 2000. Barcelona
Rieradevall, J. (1996). Diseño de Productos Respetuosos con el Medio Ambiente: proyecto, producción, producto, consumo y valoración. UNED
• Tchobanoglous, G.; Theisen, H.; Vigil, S.A. (1994). Gestión Integral de Residuos Sólidos. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
Cléments, R.B. (2000). Guía completa de las nornas ISO 14000. Ediciones Gestión 2000.
Lund, F.H. (1996). Manual McGraw-Hill de Reciclaje. Ed. McGraw-Hill / Interamericana de España, S.A. Madrid
AENOR (1999). Principios del Desarrollo Sostenible. Madrid, ”. AENOR, N.A.
Doménech, X. (1994). Química Ambiental. El Impacto Ambiental de los Residuos. Ed. Miraguano, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Deseño e Produto/771011301 | Xestión de Calidade/771011504 | Loxística Industrial/771011507 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|