Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A2 |
Capacidade de comprensión da dimensión social e histórica do Deseño Industrial, vehículo para a creatividade e a búsqueda de solucións novas e efectivas. |
A3 |
Necesidade dunha aprendizaxe permanente e continua (Life-long learning), e especialmente orientada cara os avances e os novos produtos do mercado. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A5 |
Identificar, formular e resolver problemas de enxeñaría. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
A9 |
Capacidade para efectuar decisións técnicas tendo en conta as súas repercusións ou costes económicos, de contratación, de organización ou xestión de proxectos. |
A10 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociais derivadas da súa actividade profesional. |
B1 |
Capacidade de comunicación oral e escrita de maneira efectiva con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo para cuestionar a realidade, buscar e propoñer solucións innovadoras a nivel formal, funcional e técnico. |
B3 |
Aprender a aprender. Capacidade para comprender e detectar as dinámicas e os mecanismos que estruturan a aparición e a dinámica de novas tendencias. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B7 |
Capacidade de liderado e para a toma de decisións. |
B8 |
Traballar nun entorno internacional con respeto das diferencias culturais, lingüísticas, sociais e económicas. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
B12 |
Comprensión das responsabilidades éticas e sociales derivadas da súa actividade profesional |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os usos habituales das TIC no campo de diseño de contenidos, tanto impresos como audiovisuais o multimedia (periódicos, revistas, CD- ROM, Internet, televisión, vídeo, etc). Proporcionar os criterios para a creación e dirección de proxectos, así como a remodelación e sistematización de rediseños relacionados con os medios de comunicación. Capacitar aos alumnos para a interpretación de os diferentes códigos e xéneros informativos, formativos, de entretenimiento e publicitarios, así como as súas diferentes aplicacións, arquitecturas e funcionalidades específicas. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución.
|
1.1. Información, comunicación e diseño.
|
2. Códigos e soportes para a información. |
2.1. Publicidad, educación e entretenimento. |
3. TIC's aplicadas ao deseño de medios impresos. Linguaxe impreso. |
3.1. Fundamentos de organización e produción editorial.
3.2. Tipografía e Infografía.
3.3. Deseño e remodelación de periódicos e revistas.
3.4. Hardware e software. |
4. TIC's aplicadas ao deseño audiovisual. Linguaxe audiovisual. |
4.1. Preproducción: storyboards e ilustración. Composición e escenografía.
4.2. Producción: grabación dixital, animación. Iluminación e son.
4.3. Postproducción: edición, efectos, continuidad. Medios técnicos. |
5. TIC's aplicadas ao deseño dixital. Linguaxe multimedia. |
5.1. Interactividad. Deseño de sitios web: mapas, sistemas de navegación.
5.2. Proxectos online e proyectos off line.
5.3. Deseño de interfaz. Usabilidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B3 B11 B12 C2 C5 C6 C7 C8 |
28 |
42 |
70 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 |
21 |
42 |
63 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A5 B5 B10 B11 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Presentación oral |
B9 B10 B11 C1 C2 C3 C5 |
1 |
6 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supón unha excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenrolo de habilidades por parte do alumnado. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxetiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de enseñanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Presentación oral |
|
Descrición |
-Esta actividade, xa sea individual o en grupo, ten como obxetivo atender as necesidades e dúbidas do alumnado relacionadas xa sexa coa parte teórica como coa parte práctica.
-As actividades iniciais serán realizadas nas horas de prácticas nos primeiros días de clase.
-Desenrolaránse algunhas técnicas de creatividade tanto individuais como grupais.
-A presentación oral realizaráse por grupos de traballo no derradeiro día de clase.
-A atención personalizada realizaráse tanto en tutorías presenciais, como consultas puntuais a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A10 A6 A7 A8 A9 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 |
Exercicio Gráfico (20% da nota)
Exercicio Audiovisual (20% da nota)
Exercicio Multimedia (20% da nota)
Os traballos se realizarán en grupos de 3-4 persoas máximo |
60 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A5 B5 B10 B11 C7 C8 |
Examen tipo test ou de preguntas curtas (40% da nota)
Traballo personal do alumno |
40 |
Presentación oral |
B9 B10 B11 C1 C2 C3 C5 |
A calificación estará incluida na nota do exercicio multimedia.
Valoración: claridade expositiva, expresión, coordinación entre os membros do grupo, capacidade de reacción ante eventuais problemas...
|
0 |
|
Observacións avaliación |
E necesario aprobar ambas partes (examen teórico e práctica) para aprobar a totalidade da asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
T4- Bordwell,David y Thompson, Kirstin (2002). El arte cinematográfico: una introducción. Paidós Ibérica
T3- El-Mir, Amado José y otros (1995). Diseño, color y tecnología en prensa. Editorial Prensa Ibérica
T2- Lockwood, Robert (1992). El diseño de la noticia. Ediciones B, Barcelona
T5- Orihuela José Luis (2000). Introducción al diseño digital. Anaya Multimedia
T1- Norman, Donald (2006). La psicología de los objetos cotidianos. Nerea
T4- Rummel, Manuel (1998). Producción de video digital para multimedia. Thomson Paraninfo, S.A
T4- Millerson, Gerald (1998). Técnicas de realización y producción en televisión. IORTV
T4- Castillo, José María (2004). Televisión y Lenguaje Audiovisual.. IORTV
T3- Baines, Phil y Haslam, Andrew (2005). Tipografía: función, forma y diseño. Gustavo Gili, D.L
T5- Nielsen, Jakob (2000). Usabilidad: diseño de sitios web. Prentice Hall. Madrid
T5- Pring, Roger (2000). w w w. Tipografìa: 300 diseños tipográficos para sitios web. Barcelona Gustavo Gili |
|
Bibliografía complementaria
|
T3- García, Mario (1984). Diseño y remodelación de periódicos. Eunsa, Pamplona
T5- Bou Bauzá, Guillem (1997). El guión multimedia. Madrid Anaya Multimedia
T3- Leslie, Jeremy (2003). Nuevo diseño de revistas. Gustavo Gili, D.L
T5- Patrick J. Lynch y Sarah Horton (2000). Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Barcelona, GG |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Expresión Gráfica/771G01015 | Semiótica e Psicoloxía da Percepción/771G01031 | Expresión Artística/771G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxías da Información e a Comunicación II/771G01037 |
|
|