Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de análise e síntese (localización de problemas e identificación das causas e a súa tipoloxía). |
|
BM1
|
|
Capacidade de organización e planificación de todos os recursos (humans, materiais, información e infraestructuras). |
|
BM2
|
|
Capacidade de xestión da información (con apoio de tecnoloxías da información e as comunicacións). |
|
BM3
|
|
Capacidade de planificación e elaboración de estudios técnicos en biotecnoloxía microbiana, vexetal e animal. |
|
BM4
|
|
Capacidade de identificar problemas, buscar solucións e aplicalas nun contexto biotecnolóxico profesional ou de investigación. |
|
BM5
|
|
Capacidade de comunicación oral e escrita dos plans e decisións tomadas. |
|
BM6
|
|
Capacidade para formular xuicios sobre a problemática ética e social, actual e futura, que plantea a Biotecnoloxía. |
|
BM7
|
|
Capacidade de comunicación eficazmente coa comunidade científica, profesional e académica, así como con outros sectores e medios de comunicación. |
|
BM8
|
|
Capacidade de Traballo en equipo multidepartamental dentro da empresa |
|
BM9
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
BM10
|
|
Racionamiento crítico e respeto profundo pola ética e a integridade intelectual. |
|
BM11
|
|
Adaptación a novas situacións legais, ou novedades tecnolóxicas así como a excepcionalidades asociadas a situacións de emerxencia. |
|
BM12
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
BM13
|
|
Liderazgo e capacidade de coordinación. |
|
BM14
|
|
Sensibilización de face á calidade, co medioambiente, o consumo responsable dos recursos, así como coa recuperación e tratamento de residuos. |
|
BM15
|
|
Coñecer e saber aplicar os sistemas de control de calidade vixente. |
AM12
|
|
|
Coñecer todos os aspectos legais no ámbito da Biotecnoloxía. |
AM19
|
|
|
Saber implantar os sistemas de calidade e seguridade en laboratorios e empresas de acordo coas normativas vixentes. |
AM11 AM20
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: Calidade e empresa
|
1.1 Concepto de calidade.
1.2 Evolución concepto de calidade.
1.3 Estratexias de calidade.
1.4 Ferramentas básicas da calidade.
1.5 Principios da calidade total. |
Tema 2: Infraestructura da Calidade e Seguridade Industrial. |
2.1 Norma e normalización.
2.2 Organismos de normalización.
2.3 A certificación.
2.4 A acreditación.
|
Tema 3: Sistemas de Xestión de Calidade. |
3.1 Definición de sistemas de xestión de calidade.
3.2 Modelos de xestión de calidade
3.3 Modelo EFQM.
3.4 Norma UNE-NISO 9001
3.5 A certificación ISO 9001 no mundo. |
Tema 4: Auditorias de Calidade. |
4.1 Definición e obxectivos das auditorias.
4.2 Tipos de auditorias.
4.3 Norma ISO 19011
4.4 Sistemática das auditorias. |
Tema 5: A acreditación de laboratorios: norma UNE-EN ISO 17025 |
5.1 Antecedentes.
5.2 Obxectivos da norma UNE-EN ISO 17025.
5.3 Relación da norma UNE-EN ISO 17025 coa norma UNE-EN ISO 9001.
5.4 Estrutura da norma. |
Tema 6: Aseguramento e control de calidade. |
6.1 GMP: Boas prrácticas en fabricación.
6.2 GLP: Boas prácticas en laboratorios.
6.3 Sistema HACCP |
Tema 7: Bioseguridad. |
7.1 Definición.
7.2 Principios xerais da bioseguridad.
7.3 Niveis de contención.
7.4 Axentes biolóxicos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Simulación |
A12 A19 A20 B1 B2 B3 B6 B9 B11 B14 |
3 |
9 |
12 |
Sesión maxistral |
A11 A12 A19 A20 B3 B12 B13 B15 |
24 |
36 |
60 |
Estudo de casos |
B4 B5 B7 B8 B9 B10 |
7.5 |
12 |
19.5 |
Proba mixta |
A12 A19 A20 B12 B13 B15 |
3 |
9 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Simulación |
Simulación dunha auditoría no laboratorio de combustibles |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que suscita un problema. O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento , para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Simulación |
Estudo de casos |
|
Descrición |
No estudo de casos e no tempo empregado para enfrontarse con éxito á simulación o alumno contará con atención personalizada co fin de contextualizar a información manexada polo alumno en cada momento. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Simulación |
A12 A19 A20 B1 B2 B3 B6 B9 B11 B14 |
Para superar a materia requirirase superar a parte de simulación de auditoría |
20 |
Estudo de casos |
B4 B5 B7 B8 B9 B10 |
O alumno debe ser capaz de analizar unha serie de supostos, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión.
Entrega e/ou exposición de traballos propostos. |
30 |
Proba mixta |
A12 A19 A20 B12 B13 B15 |
Exame tipo test con preguntas elaboradas por cada un dos profesor@s que imparten a materia. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para o cálculo final da nota dos alumnos que para superar a materia deban recorrer a examinarse na oportunidade de xullo manterase a nota obtida na parte práctica (simulación) e no estudo de casos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alcalde san Miguel, P. (2009). Calidad. Paraninfo
Garcés, J; Mariné, A. y Codony R. (2002). Garantía de calidad en los laboratorios analíticos. Síntesis
ASQ Food, Drug y Cosmetic Division (2003). HACCP. Manual del auditor de calidad. Acribia
World Health Organization (2006). Laboratory biosecurity guidance. World Health Organization
Jonquiéres, Michel (2007). Manual de auditoria de los sitemas de gestión. AENOR
Sagrado Vives, Salvador y Bonet Domingo, Emilio (2005). Manual práctico de calidad en laboratorios. Enfoque ISO 17025. AENOR
Sangüesa, Marta; Mateo, Ricardo y Ilzarbe, Laura (2006). Teoría y práctica de la calidad. Madrid. Thomson |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización e xestión: xestión empresarial e xestión eficaz do laboratorio/610475201 | Aspectos legais e éticos en Biotecnoloxía/610475203 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Dado que parte dá bibliografía recomendada para esta materia atópase en inglés, é aconsellable ter coñecementos desta lingua, polo menos, a nivel de comprensión de textos escritos. |
|