Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A4 |
Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer de forma completa e integrada os principais mecanismos das reaccións orgánicas. |
AM1 AM2 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11
|
|
Coñecer os principais métodos empregados na determinación do mecanismo dunha reacción en Química Orgánica. |
AM1 AM2 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11
|
|
Profundar na metodoloxía sintética utilizada na preparación de compostos orgánicos. |
AM1 AM2 AM4
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Mecanismos das reaccións orgánicas |
Introdución: mecanismos de reacción, estado de transición, enerxía de activación. Control cinético e Control termodinámico. Efecto do disolvente. Postulado de Hammond, principio de Curtin-Hammett. Determinación de mecanismos de reacción. Efecto dos sustituyentes: ecuación de Hammett. Efectos isotópicos. Catálisis aceda e básica. Caracterización de intermedios. |
Tema 2. Reaccións pericíclicas. |
Teoría da orbital fronteira. Regras de Woodward e Hoffmann. Cicloadicións: Diels-Alder, [2 2], [3 2]. Transposicións sigmatrópicas: Claisen, Cope, [2,3], [1,n], énicas, quelotrópicas. Reaccións electrocíclicas. |
Tema 3. Radicais e carbenos. |
Estrutura. Preparación de radicais. Reaccións de radicais: acoplamiento, adición, fragmentación e transposicións. Formación de enlaces C–C inter- e intramoleculares. Formación de radicais inducida por metais. Carbenos. Diazometano. Tipos de carbenos. Reaccións de carbenos: inserción en enlaces c–H, reordenamentos, metátesis. |
Tema 4. Reaccións fotoquímicas. |
Principios xerais. Estrutura orbitálica e fotoquímica. Fotoquímica de compostos carbonílicos, alquenos e dienos e compostos aromáticos. |
Tema 5. Métodos sintéticos e aplicacións. |
Introdución. Grupos protectores. Equivalentes sintéticos. Análise retrosintético: desconexións, quimioselectividad, interconversión de grupos funcionais. Síntese asimétrica: chiral pool, auxiliares e reactivos quirales, catálisis asimétrica. Exemplos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 B7 B10 B11 |
16 |
16 |
32 |
Solución de problemas |
A1 A2 A4 B1 B7 B10 B11 |
6 |
18 |
24 |
Proba mixta |
A1 A2 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia...). O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os estudantes non necesitan manexalos en clase. Habitualmente estas clases seguirán os contidos dun Manual de referencia proposto na Guía Docente da materia. A asistencia a estas clases non é obrigatoria, pero resulta moi recomendable. |
Solución de problemas |
Clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios. O alumno participa activamente nestas clases de distintas formas: entrega de exercicios ao profesor (algúns dos propostos en boletíns de problemas que o profesor entrega aos alumnos coa suficiente antelación); resolución de exercicios na aula, etc. O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os estudantes non os manexarán en clase. Inclúense as probas de avaliación se as houber. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
Proba mixta |
O exame final versará sobre a totalidade dos contidos da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
|
Descrición |
Tutorías programadas polo profesor e coordinadas polo Centro. En xeral, suporán para cada alumno 2 horas por cuadrimestre e materia. Proponse actividades como a supervisión de traballos dirixidos, aclaración de dúbidas sobre teoría ou as prácticas, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas; así como a presentación, exposición, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos. En moitos casos o profesor esixirá aos alumnos a entrega de exercicios previa á celebración da tutoría. Estas entregas virán recollidas no calendario de actividades que van realizar os alumnos ao longo do curso na Guía Docente da materia correspondente. A asistencia a estas clases é obrigatoria. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 |
O exame final versará sobre a totalidade dos contidos da materia. |
60 |
Solución de problemas |
A1 A2 A4 B1 B7 B10 B11 |
A avaliación continua terá un peso do 40% na cualificación da materia e constará de dous compoñentes: clases de resolución de problemas e seminarios. A resolución de problemas e casos prácticos computará un 20%. Terase en conta así mesmo a asistencia e participación do alumno (10%). |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carey, F. A.; Sundberg, R. J. (2007). Advanced Organic Chemistry; 5th Ed.. Springer
Smith, M. B.; March, J. (2013). March's Advanced Organic Chemistry; 7th Ed.. Wiley
Clayden, J.; Greeves, N.; Warren, S. (2012). Organic Chemistry, 2nd Ed.. Oxford University press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Profundización en Química Analítica/610509001 | Profundización en Química Física/610509002 | Profundización en Química Inorgánica/610509003 |
|
Materias que continúan o temario |
Análise Estrutural Avanzado/610509005 | Mecanismos de reacción e catálise/610509009 | Compostos organometálicos en síntese e catálise /610509011 | Síntese estereoselectiva/610509012 | Produtos e técnicas sintéticas/610509013 |
|
|