Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñecer os rasgos básicos da economía mundial e comprender as claves do desenvolvemento nas súas dimensións económica, social e medioambiental. 2. Coñecer as interrelacións entre os fluxos de produción, renda y gasto, familiarizando ao alumno con as principais macromagnitudes de una economía. 3. Coñecer os principais modelos económicos que explican o funcionamento das economías, a nivel introdutorio. 4. Coñecer e comprender a importancia da taxa de crecemento e as diferenzas de renda entre países. 5. Fixar os coñecementos básicos das principais macromagnitudes e a súa sistematización a través de instrumentos de análise cuantitativa como a Contabilidade Nacional (SEC) e a Balanza de Pagos. 6. Coñecer o fenómeno da globalización así como a súa potencialidade e os seus riscos para o desenvolvemento dos países. 7. Coñecer e valorar o papel das institucións internacionais encargadas de regular as relacións económicas internacionais, especialmente as comerciais e financeiras, e os seus retos de cara ó futuro. 8. Coñecer os plantexamentos en relación á sostenibilidade do desenvolvemento e as estratexias deseñadas nos derradeiros anos.
|
A11 A13
|
|
|
1. Identificar as fortalezas/debilidades da economía mundial e tomar posición cara os principais debates sobre coxuntura e tendencias da economía mundial.
2. Entender e analizar a influencia do crecemento da poboación, dos recursos naturais, da acumulación de capital físico e humano, da tecnoloxía, das institucións e das desigualdades no desenvolvemento económico dos países. 3. Coñecer e manexar as fontes estatísticas e documentais. 4. Aplicar as ferramentas da análise económica ao estudo da economía mundial. 5. Capacidade para interpretar con rigor económico as noticias relacionadas con a economía mundial e española. 6. Utilizar correctamente o léxico económico mais vinculado á asignatura.
|
|
B8 B9
|
|
1. Compromiso ético co traballo e a sociedade.
2. Capacidade para traballar en equipo.
3. Capacidade para interesarse por os problemas económicos e a súa resolución. 4. Capacidade para reflexionar e posicionarse en relación cos problemas económicos máis relevantes. 5. Habilidade para buscar, filtrar, procesar e interpretar economicamente diversas fontes de información (bibliografía e estatísticas), tanto na lingua castelán como inglesa, mediante diferentes ferramentas, incluyendo os recursos telemáticos. 6. Capacidade para o pensamento crítico. 7. Actitude activa cara os feitos de mais actualidade que afectan ao entorno económico da economía mundial.
|
|
|
C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. Economía e sociedade |
1. A economía como ciencia social
2. As bases da actividade económica |
II. A medición da economía |
3. Os agregados macroeconómicos: Contabilidade Nacional
4. As contas exteriores: Balanza de Pagos
5. Indicadores socio-económicos de crecemiento e desenrrolo
|
III. Análise da economía mundial |
6. Etapas do crecememento económico a escala mundial
7. As fontes do crecemento: capital físico e capital humano
8. O círculo vicioso da pobreza e globalización
|
IV. Relacions económicas internacionais e globalización |
9. Comercio e Sistema financieiro internacional. La OMC y el FMI
10. Integración económica y crecimiento. La Unión Europea. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B7 C3 C4 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A7 A10 B1 |
6 |
4 |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A13 B9 |
4 |
6 |
10 |
Discusión dirixida |
B6 C6 C7 C8 |
6 |
4 |
10 |
Lecturas |
A11 |
0 |
4 |
4 |
Presentación oral |
B4 C1 |
6 |
12 |
18 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 |
2 |
8 |
10 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A8 A9 C5 |
15 |
30 |
45 |
Solución de problemas |
B8 |
6 |
12 |
18 |
Seminario |
A3 A12 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B5 |
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Presentación da asignatura donde se explica ao alumno o contido do programa, os instrumentos de análise básicos para a medición da economía, as fontes documentais que se utilizarán ao longo do curso, a bibliografía recomendada e os requisitos necesarios para a evaluación contínua.
|
Análise de fontes documentais |
Introducir ao alumno nlas principais bases de datos oficiais, nacionales e internacionales, con información económica relevante para a análise da economía mundial. |
Aprendizaxe colaborativa |
Aprender a traballar en grupo seguindo unha estratexia de traballo determinada para acadar os obxetivos previamente establecidos. |
Discusión dirixida |
Orientada ao debate, a reflexión, o intercambio e a discusión sobre temas relacionados coa economía mundial nun contexto de globalización.
|
Lecturas |
Lectura e síntese de artículos e informes de interés propostos por ó profesor para a súa análise e debate posterior. |
Presentación oral |
Presentación oral do traballo tutelado. O traballo, sexa individual o de equipo, defenderase oralmente diante dos compañeiros e do profesor. |
Proba mixta |
Unha proba de coñecementos ao final do curso. Esta proba poderá ser sustituida por dúas probas eliminatorias. |
Sesión maxistral |
Método expositivo para facilitar ao estudiante información organizada sobre os coñecementos fundamentais correspondintes aos distintos temas. |
Solución de problemas |
Prácticas e ejxrcicios encaminadas a aplicar as técnicas básicas da análise da estructura económica. |
Seminario |
Grupos reducidos na aula de informática, probas de autocontrol, supervisión dos traballos.de curso |
Traballos tutelados |
Un traballo tutelado relacionado cun tema do programa que seleccionará o propfesor: unha parte será individual e outra en grupo. Os pasos a seguir: selección do tema, documentación, guión xeral, sesions periódicas co profesor para o seu seguimento, preparación da presentación...
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Destinadas a reforzar a aprendizaxe autonoma do alumno coa axuda, seguimento e supervisión das distintas actividades programadas no curso (pesquisa de datos económicos, fontes bibliográficas e estatísticas nacionais e mundiais, resolución de problemas, lecturas e debates, exposición oral dos traballos individuais e de equipo) |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
B6 C6 C7 C8 |
Participación nos debates que surxan nas horas de clase presencial , razoamento na discusión, utilización da linguaxe económica aprendida, comentarios sobre as lecturas, desenvolvemento do sentido crítico |
10 |
Proba mixta |
A4 A5 A6 |
Farase unha proba escrita para evaluar os coñecementos teóricos e prácticos acadados por o alumno durante o curso (60% da califiación total). No caso de facer duas probas eliminatoras (30% cada unha) será necesaro ter superadas as dúas para liberar a materia. |
60 |
Presentación oral |
B4 C1 |
Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de defensa oral individual por parte de cada alumno fronte o profesor e os seus compañeiros. |
15 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B5 |
Os traballos previstos durante o curso terán unha parte de análise cuantitativa, explicación da metodoloxía utilizada, desenvolvemento do tema tratado e bibliografía. Esta parte do traballo será tutorizado por o profesor antes da súa defensa oral. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Esta materia está estruturada para axudar ao alumno a levarla ao día. As distintas actividades previstas na evaluacion contínua (40% da nota final) facilitarán os bós resultados na proba final (60%). Por tanto, a evaluación contínua é considerada fundamental para superar a asignatura. NOTA: Na proba escrita de valoración de coñecementos exíxese unha nota mínima de 4/10 para sumar á evaluación contínua. Os alumnos que teñan una calificación de evaluación contínua do 20% sobre o total terán esa nota e non serán considerados como NON PRESENTADO.
SEGUNDA OPORTUNIDADE: Manterase a calificación de evaluación continua do curso. A proba escrita será sobre 60% cunha nota mínima de 4/10
CONVOCATORIA ADIANTADA (decembro 2014): Dado que esta materia é de primeiro cuadrimestre as condicións para superarla con éxito serán as mismas que figuran nesta GADU
O Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: O traballo exixido na evaluación continua poderá facelo de forma individual. A titoría personalizada acordarase previamente co alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Banco de España (http://www.bde.es/) (). .
Banco Mundial (http://www.worldbank.org) (). .
Eurostat: (http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/eurostat/home/) (). .
FMI (http://www.imf.org): (). .
INE (http://www.ine.es): (). .
OCDE (http://www.oecd.org) (). .
OMC (http://www.wto.org): (). .
PNUD (http://www.undp.org/): (). .
UNCTAD (http://www.unctad.org) (). .
Viñas, Pérez y Sanchez Díez (2013). Análisis del entorno económico internacional. Garceta grupo editorial
Weil, David N. (2006). Crecimiento Económico. Pearson, Madrid.
Durán, García de la Cruz, Sanchez Diez (2013). Estructura Económica y Relaciones Internacionales. Garceta grupo editorial
Alonso, J.A. (2007). Lecciones sobre economía mundial. Introducción al desarrollo y a las relaciones internacionales. 3ª edición, Thomson-Civitas, Madrid.
Requeijo, J y otros (2007). Técnicas básicas de estructura económica . Delta Publicaciones |
|
Bibliografía complementaria
|
Pugel, T. (2004). Economía Internacional. Mc Graw-Hill, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M. (coord) (2011 ). La economía mundial en transformación. Paraninfo
Nieto Solis, J.A. (2005). Organización Económica Internacional. S. XXI, Madrid
Garcia de la Cruz, J.M y Durán G. (coord.) (2004). Sistema económico mundial . Thomson, Madrid |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Política Económica/611G01013 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|