Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender as consecuencias que sobre os estimadores MCO dos coeficientes do modelo clásico ten o incumprimento dalgunhas das súas hipóteses.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B1 B2 B3
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber a forma en que un modelo econométrico pode incorporar información cualitativa.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B3 B4 B5 B6
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender a forma en que os modelos dinámicos e os de ecuacións múltiples poden ser especificados e estimados.
|
A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A10 A12 A13
|
B9
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender a utilidade dos modelos econométricos para analizar as relacións económicas que se presentan na economía real.
|
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B3 B7 B8 B9
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Utilizar ferramentas informáticas adecuadas para a aplicación das competencias anteriores.
|
A7 A9 A10
|
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1) Multicolinealidad
|
1.1. Concepto, causas e consecuencias.
1.2. Identificación do problema e posibles solucións.
1.3. A selección de regresores.
1.4. Erro de especificación: omisión de variables relevantes e/ou inclusión de variables irrelevantes.
|
2) As variables ficticias nos modelos econométricos. |
2.1. Definición.
2.2. Incorporación das variables ficticias ao modelo.
2.3. O caso da estacionalidade.
2.4. Inestabilidade muestral paramétrica: contrastes de Chow e de residuos recursivos.
|
3) Modelos dinámicos. |
3.1. Modelos de retardos distribuídos.
3.2. Modelos autorregresivos.
3.3. Estimación de modelos con regresores aleatorios: Variables Instrumentais.
|
4) Modelos de ecuacións simultáneas. |
4.1. Os modelos multiecuacionales: introdución.
4.2. Modelos de ecuacións simultáneas: especificación e hipóteses.
4.3. Identificación do modelo.
4.4. Estimación de mínimos cadrados bietápicos.
4.5. O contraste de Hausman.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 A7 A9 A11 B1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A9 A11 B2 B8 B9 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 |
15 |
30 |
45 |
Prácticas a través de TIC |
A5 A6 A7 A10 A12 C3 |
7 |
28 |
35 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 C6 |
2 |
9 |
11 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O curso comezará cunha sesión expositiva na que se presentará a materia, exporanse con detalle o traballo a desenvolver polos alumnos e os criterios de avaliación e, repasaranse os conceptos básicos das materias de Econometría anteriormente cursadas.
|
Sesión maxistral |
Docencia expositiva consistente en leccións impartidas polos profesores, nas que se desenvolverá o contido teórico do programa mediante exposición oral complementada por medios audiovisuais. |
Obradoiro |
Docencia interactiva dedicada á solución de exercicios nos que se aplican os conceptos teóricos. |
Prácticas a través de TIC |
Sesións interactivas dedicadas á presentación e aplicación das ferramentas informáticas relacionadas cos contidos do programa.
|
Proba mixta |
Proba escrita para avaliar o grao de aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas a través de TIC |
Proba mixta |
|
Descrición |
A heteroxeneidade dos estudantes, no que se refire á súa formación previa e á súa situación académica, require unha atención personalizada que permita resolver as dúbidas específicas que teñan ao longo do curso. As prácticas a través de TIC, os talleres e as titorías son ferramentas importantes para resolver problemas teóricos e empíricos, tanto a nivel colectivo como individual.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A3 A4 A8 A13 B3 B4 C1 C4 C5 C7 C8 |
Trátase da avaliación continua. Os alumnos deberán ter presenza activa nestas clases e deberán resolver e entregar os exercicios e cuestións que lles sexan propostos e na forma que lles será indicada. Estas actividades computarán na avaliación ata un máximo de 3 puntos sobre 10. |
30 |
Proba mixta |
B5 B6 B7 B8 C6 |
Proba escrita para a avaliación da aprendizaxe. Poderá combinar distintos tipos de preguntas de tipo teórico e práctico. Esta proba computará na avaliación ata un máximo de 7 puntos sobre 10.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
1) Para superar a materia obteranse polo menos 5 puntos, cun mínimo
de 2.5 na proba mixta. 2) O sistema de avaliación será aplicado, tal e como
se describe no apartado anterior, en todas e cada unha das oportunidades e a
todos os alumnos, con independencia da súa situación académica. 3) Os alumnos
con dedicación parcial están exentos de asistencia excepto nas datas de
realización das probas de avaliación. 4) A cualificación de non presentado
corresponde unicamente ao alumnado que participe en actividades de avaliación
que teñan unha ponderación inferior ao 20 por cento da cualificación total. 5)
Como é preceptivo, as probas de avaliación rexeranse polas "Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e
mestrado universitario" da UDC.
Recoméndase prestar especial atención aos artigos 10 (Identificación dos
estudantes) e 14 (Comisión de fraude e responsabilidades disciplinarias).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Carrascal, U., González, Y. y Rodríguez, B. (2000). Análisis econométrico con EViews. RA-MA
Guisán, M.C. (1997). Econometría. McGraw-Hill
Gujarati, D. y Porter, D. (2011). Econometría. McGraw-Hill
Ramil, M.: Rey, c.; Lodeiro, M.; Arranz, M. (2012). Introducción a la Econometría. Noroeste S.L ISBN 13:978-84-92794-64-5
Arranz, M. (2017). Material para el desarrollo de las clases . Moodle |
|
Bibliografía complementaria
|
Pena Trapero, J. et al (1999). Cien ejercicios de econometría. Pirámide
Wooldridge, J. M. (2006). Introducción a la econometría. Un enfoque moderno.. THOMSON
Ramil, M. y Arranz, M. (2001). Modelos de ecuaciones simultáneas. ISBN 84-688-6034-4
Pulido, A. y Pérez, J. (2001). Modelos econométricos. Pirámide |
É posible que se utilicen outros libros de texto, fontes de datos e material dispoñible na rede. Informarase no curso. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estatística I/611G01006 | Matemáticas I/611G01009 | Microeconomía e Mercados/611G01012 | Estatística II/611G01014 | Macroeconomía/611G01017 | Métodos Estatísticos e Introdución á Econometría/611G01019 | Econometría I/611G01022 | Matemáticas II/611G02010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É moi importante que os alumnos estean familiarizados cos contidos das materias de Introdución á Econometría e Econometría I. |
|