Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1- Contribuír á boa xestión da asignación de recursos tanto no ámbito privado como no público. |
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender a función que desempeñan os tipos tipos de cambio no comercio internacional e o modo no que estes se determinan. |
A1 A2 A3 A11 A12
|
B1
|
C1
|
Manexar un modelo económico que relacione os tipos de cambio, os tipos de interese e outras variables macroeconómicas importantes, tales como a tasa de inflación e o nivel de produción. |
A2 A3 A4 A11 A12
|
|
|
Recoñecer a influencia dos factores que afectan aos tipos de cambio reais e aos prezos relativos das monedas a longo prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Identificar os factores que inflúen na determinación da produción e o tipo de cambio no curto prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Coñecer as principais vías de influencia das políticas monetaria e fiscal sobre o tipo de cambio e a produción nacional a curto prazo. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4
|
C1
|
Comprobar o importante papel do tipo de cambio na determinación da demanda agregada. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios básicos que permiten entender a relación entre tipos de interese, prezos e tipos de cambio. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C1
|
Usar informacións e datos relevantes co fin de investigar a realidade dos mercados financeiros en xeral e dos mercados de divisas en particular. |
|
B5 B6 B8
|
C1
|
Evaluar a evidencia empírica dispoñible sobre a relación entre diñeiro, tipos de interese e tipos de cambio. |
A9 A12
|
|
C1
|
Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo das Finanzas Internacionais |
|
B9
|
C4
|
Manexar fontes documentais en inglés |
A11
|
|
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
|
C1 C4
|
Colaborar activamente na realización de traballos en equipo |
|
|
C4
|
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro |
|
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1.OS TIPOS DE CAMBIO E O MERCADO DE DIVISAS: UN ENFOQUE DE ACTIVOS |
1.1. Introdución
1.2. A demanda de activos en divisas
1.3. O equilibrio no mercado de divisas
1.4. Os tipos de interés, as expectativas e o equilibrio |
TEMA 2. O DIÑEIRO, OS TIPOS DE INTERÉS E OS TIPOS DE CAMBIO |
2.1. Introdución
2.2. A oferta monetaria e o tipo de cambio a curto prazo
2.3. O diñeiro, o nivel de prezos e o tipo de cambio a longo prazo
2.4. A inflación e a dinámica dos tipos de cambio |
TEMA 3. OS NIVEIS DE PREZOS E O TIPO DE CAMIBO A LONGO PRAZO |
3.1. Introdución
3.2. Un modelo de tipo de cambio a longo prazo: a ecuación fundamental do enfoque monetario
3.3. Un modelo xeral dos tipos de cambio a longo prazo
3.4. O diferencial de intereses reais e o tipo de cambio real: a paridade de intereses reais |
TEMA 4. A PRODUCIÓN NACIONAL E O TIPO DE CAMBIO A CURTO PRAZO |
4.1. Introdución
4.2. O equilibrio dunha economía aberta a curto prazo
4.3. Políticas macroeconómicas, produción, balanza por conta corrente e tipo de cambio
4.4. O axuste dos fluxos comerciais e a dinámica temporal da balanza por conta corrente |
TENA 5. AREAS MONETARIAS ÓPTIMAS E A EXPERIENCIA EUROPEA |
5.1. Introdución
5.2. Os obxectivos da política macroeconómica nunha economía aberta
5.3. O trilema dunha economía aberta
5.4. A teoría das áreas monetarias óptimas
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
8 |
12 |
20 |
Lecturas |
A2 A11 C6 |
0 |
6 |
6 |
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos concretos a que esixe a aplicación dos coñecementos que se traballaron na aula |
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informarase previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar |
Discusión dirixida |
Dinámica de grupo dirixida polo profesor |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba mixta |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
Poderanse empregar as tutorías en grupo reducido. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
Resolución de casos prácticos concretos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse varias probas avaliables ao longo do curso. |
20 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
O exame final consistirá nunha única proba escrita de carácter teórico que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos recolleitos no programa e desenvolvidos na aula.
Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.
Na resposta ás preguntas do bloque teórico que esixan desenvolver por escrito a resposta, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, as capacidades de análises e sínteses do alumno.
A puntuación do exame final establécese sobre un máximo de 7 puntos
|
70 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
Formulación de situacións específicas que expoñen un problema que ha de ser valorado e resolto polo alumno. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Coa realización das probas avaliables que se desenvolverán durante o curso, o alumno pode alcanzar o 30 % da cualificación final (3 ptos.)Para superar a materia requírese unha cualificación final de cinco puntos (computada a suma da avaliación continua e o exame final). Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non presentado aqueles alumnos que non se presenten ao exame final (proba mixta) e que ademais non participasen na avaliación continua realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 80 %.A avaliación da convocatoria de xullo realizarase cos mesmos criterios que a avaliación de xuño.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
KRUGMAN, P.R.; OBSTFELD, M. y MELITZ (2012). Economía Internacional.Teoría y Política. Addison Wesley. 7ª Edición |
Los temas que se detallan en el programa de contenidos utilizan como bibliografía básica los capítulos respectivos de este libro. A
lo largo del curso se repartirá material adicional de lectura para
algunos temas, referencias que servirán como complemento y ampliación de
lo explicado en clase. A lo largo del curso se animará a los
estudiantes a la lectura de la prensa económica y, en especial, al
seguimiento de las noticias y acontecimientos relacionados con los temas
del programa. |
Bibliografía complementaria
|
DE GRAUWE, P. (2009). Economics of monetary union. Oxford. Oxford University Press |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Macroeconomía/611G01017 | Política Monetárea e Sistema Financeiro/611G01024 | Integración Económica e Economía Europea/611G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|