Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Se trata de que o alumnado adquira o coñecemento e a perspectiva da actividade económica como un subsistema integrado dentro do sistema global da sociedade, entendida esta como un corpo xeral ou en conxunto, coas súas correspondentes partes integrantes, entre elas as correspondentes ás accións económicas, coas súas correspondentes finalidades específicas e comúns. Nesa visión global ou de conxunto, trátase de dar a coñecer que o alumnado entenda as conexións, implicacións, reciprocidade e reflexividade da actividade económica dentro da actividade xeral da sociedade. Que o alumnado teña o máis claro posible o papel da actividade económica no escenario conxunto da sociedadePolo tanto, o obxectivo do curso é unha análise introdutoria -aínda que sistemático-, das relacións entre Economía e Sociedade. Obxectivos de aprendizaxe:
1.- A análise dos feitos económicos pode -e debe- incorporar elementos de natureza social e política.
2.- As bases da teoría económica inclúen, ademais dun corpus teórico-científico, unha determinada concepción do mundo, derivada á súa vez do contexto social onde se inscribe.
Estes resultados corresponderanse coas competencias nucleares e transversais da titulación. |
A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A12
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O enfoque sociolóxico da actividade económica |
Principais teorías da socioloxía económica.
Socioloxía e economía: encontros e diverxencias |
Tema 2. A dimensión social das institucións económicas: os mercados como estruturas sociais |
Socioloxía e Mercado: o mercado como institución social.
Mercados e sistemas de mercados
As ambivalencias e os límites do mercado. |
Tema 3. o método e as técnicas de investigación en Socioloxía |
A necesidade dun enfoque interdisciplinar
Principais técnicas cuantitativas e cualitativas.
Análise de actitudes e motivacións económicas |
Tema 4. Socioloxía dos Mercados de Traballo |
Conceptos fundamentais: Actividade, emprego e paro
As transformacións do traballo: Sociedade do traballo ou Sociedade do desemprego?
A dualización e segmentación dos mercados de traballo
As mulleres e o emprego
Os mozos e o emprego |
Tema 5. Socioloxía da Empresa |
A empresa capitalista. Evolución e perspectivas
Fordismo, postfordismo e empresa en rede.
Socioloxía e xestión de recursos humanos |
Tema 6. Socioloxía do consumo |
A socioioxía do consumo
A formación da necesidade: Consumo, preferencias e estilos de vida
Formas de consumo e publicidade. |
Tema 7. As relacións entre Estado e Mercado: o Estado de Benestar |
Modelos, evolución e perspectivas.
Crise e reformulación do Estado de Benestar |
Tema 8. A voltas coa globalización: nova economía e vellos debates |
Descentralización produtiva e cambios nas relacións laborais
As Migracións internacionais
O capital financeiro dende unha perspectiva sociolóxica |
Tema 9. Cuestións socioeconómicas contemporáneas |
Sociedade e medioambiente
Novas formas de exclusión e desigualdade social
Os BRIC ´ S: Capitalismos emerxentes e Socioloxía
Novos movementos de participación cidadá e crise económica. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B3 B5 B10 C4 C5 C6 C7 |
17 |
34 |
51 |
Proba obxectiva |
A5 A10 A12 B1 B2 B3 B4 C1 |
2.5 |
17.5 |
20 |
Obradoiro |
A4 B9 C8 |
25 |
50 |
75 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiiovisuales e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de trasmitir coñecementos e facilitar o aprendizaje.La clase maxistral é tambíen coñecida como "conferencia", "métdo expositivo" ou "lección maxistral". Esta última modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case ezclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Proba obxectiva |
Un exame ao final de curso. A computación será do 60 sobre 100 para que compute na evalución final. É requisito imprescindible pero non suficiente para aprobar a materia |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través das que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada en titorías de despacho permitirá que o profesor/a oriente ao alumno/a sobre obxectivos e metodoloxía.
Prácticas por parte do alumnos. Entregarase o programa detallado e calendario das prácticas o primeiro día de clase. Igualmente as horas de atención personalizada poderán dedicarse á explicación, comentario e/ou corrección das prácticas de taller.
Ademais do calendario de titorías presenciais nos horarios que se determinen a principio de curso por cada profesor/a, o/a alumno poderá acceder a titorías virtuais a través da ferramenta Moodle, así como a través do correo electrónico do profesor/a.
Formaranse dous subgrupos de 15 alumnos/ás. Fixarase unha titoría cunha duración de 6 horas repartidas en tres sesións de 2 horas cada unha para atender dúbidas sobre o traballo tutelado ou sobre a preparación do exame. Avisarase en clase con antelación sobre o lugar en que se van celebrar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A4 B9 C8 |
As prácticas realizaranse sobre os temas propostos no programa. A principio de curso entregarase aos alumnos un programa de prácticas detallado con metodoloxía, obxectivos e avaliación destas. |
40 |
Proba obxectiva |
A5 A10 A12 B1 B2 B3 B4 C1 |
Requirirase a realización dun exame final tipo proba obxectiva de acordo aos contidos do programa. Convén recordar que aínda que o alumno/a supere esta proba non é requisito abondo para aprobar a materia, xa que é imprescindible ter realizado a parte práctica que se explica a continuación. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia sera necesario:
1.- Aprobar o exame final sobre os temas propostos. É necesario obter un mínimo de 5 sobre 10 no exame para aprobar a materia. Este exame supón o 60% da cualificación, se ben (independentemente da cualificación obtida), non é suficiente para aprobar a materia. Ademais, obrigatoriamente, terá que:
2.- Entregar todas as prácticas propostas puntualmente. Cada práctica valorarase do 1 ao 10. A nota final das prácticas será a media aritmética de todas elas. Cada práctica non entregada cualificarase cun cero, computando como tal no cálculo da media. En caso de falta debidamente xustificada, o profesor comunicará ao alumno oportunamente en clase a solución proposta.
3. -Valorarase a participación en clase e a exposición en público das prácticas e outros exercicios propostos.
No caso de que o alumno/a aprobase a parte práctica e non superase a proba obxectiva, examinarase na segunda oportunidade da convocatoria da proba obxectiva, mantendo en consecuencia a nota da parte práctica. Na convocatoria adiantada se manterá os criterios de avaliacion da segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
ENGUITA M. (1998). Economía y sociología. Para un análisis sociológico de la realidad económica. CIS
LINDBLON CH. (2002). El sistema de mercado. Alianza Ensayo
ESPING-ANDERSEN, G. (2000). Fundamentos sociales de las economías postindustriales. Ariel
ROCHER, Guy (1996). Introducción a la Sociología. Pags. 659-670. HERDER
MARUANI M; ROGERAT CH.; TORNS T. (2000). Las nuevas fronteras de la desigualdad: hombres y mujeres en el mercado de trabajo. Primera y segunda parte.. Icaria
MINGIONE E. (1994). Las Sociedades Fragmentadas. Una Sociología De La Vida Más Allá Del Paradigma Del Mercado. Cap. 1, 2,3 y 4. Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
IGLESIAS DE USSEL, Julio y TRINIDAD REQUENA, Anatonio (coord.) (2010). Leer la sociedad. Capít: 3, 7, 9 y 10. Tecnos
QUIVY R.; CAMPENHOUDT L., (2002). Manual de investigación en ciencias sociales. Pags. 241-268. Limusa Noriega Editores
PHILLIPS, Bernard (). Sociología. McGraw-Hill
MACIONIS (). Sociología. Prentice-Hall
GIDDENS, Anthony (2010). Sociología. Cap. 2,4,5,7,13, 14,20. Alianza
LIGHT, KELLER Y CALHOUN (2000). Sociología. Cap. 3, 7, 9,15, 16, 17, 20. McGraw-Hill
WATSON, T. (1995). Trabajo y sociedad. Manual introductorio a la sociología del trabajo, industrial y de la empresa. Hacer
RECIO, A. (1997). Trabajo, personas, mercados. Manual de economía laboral. Icaria |
Ao longo do curso as profesoras poderán incluír bibliografía por temas |
Bibliografía complementaria
|
TOHARIA, L. (Ed) (1983). . El mercado de trabajo: teorías y aplicaciones. Madrid, Alianza
MARX, K. (1984 (1867-75)). El Capital. Vol.1. Madrid, Ed. SXXI
CASTILLO, J.J. (Ed). (2005). El trabajo recobrado. Madrid, Miño y Dávila
SENNET, R. (1998). La corrosión del carácter. Las consecuencias personales del trabajo en el nuevo capitalismo. Barcelona, Anagrama
RITZER, G. (1996). La Mcdonalización de la sociedad. Barcelona, Ariel
VELASCO, R (1996). Los economistas en su laberinto. Madrid, Santillana
DOERINGER, P. Y PIORE, M. (1985). Mercados internos de trabajo y análisis laboral. Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
GORDON, D.M. Y OTROS (1986). Trabajo segmentado, trabajadores divididos. . Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social.
KRUGMAN, P. (1994). Vendiendo Prosperidad: Sensatez e insensatez económica en una era de expectativas limitadas. Barcelona, Ariel |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Política Económica/611G02016 | Análise Económico das Organizacións/611G02023 | Investigación de Mercados/611G02024 | Coportamento do Consumidor. Productos e Marcas/611G02037 | Políticas Sociais e Medioambientais da Empresa/611G02038 |
|
|