Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais da Análise de Datos e de Estatística Descritiva |
A4 A10 A11 A12
|
B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender o manexo das técnicas básicas da Análise de Datos e de Estatística Descripitiva |
A4 A6 A7 A8 A10
|
B6 B10
|
C1 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer e comprender os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades |
A4
|
B3 B4
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Manexar os conceptos fundamentais do Cálculo de Probabilidades |
A4
|
B5 B7
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: DISTRIBUCIÓNS DE FRECUENCIAS UNIDIMENSIONAIS
|
1.1. A Estatística: concepto e contidos
1.2. A análise estatística
1.3. Distribución de frecuencias: concepto, representacións gráficas
1.4. Momentos en distribucións unidimensionais
1.5. Medidas de posición
1.6. Medidas de dispersión
1.7. Medidas de forma: medidas de asimetría e medidas de curtosis
1.8. Valores anómalos: detección e efectos |
TEMA 2: DISTRIBUCIÓNS DE FRECUENCIAS BIDIMENSIONAIS |
2.1. Distribucións de frecuencias bidimensionais
2.2. Momentos en distribucións bidimensionais
2.3. Regresións simples
|
TEMA 3: SERIES TEMPORAIS |
3.1. Serie temporal: concepto e representación gráfica
3.2. Descomposición dunha serie temporal: compoñentes e esquema
3.3. Análise da tendencia
3.4. Análise da estacionalidade. Serie desestacionalizada
3.5. Análise das taxas de crecemento nas series de tempo
|
TEMA 4: NÚMEROS ÍNDICES |
4.1. Introdución
4.2. Índices complexos
4.3. Aplicacións dos índices
4.4. Principais índices da economía española |
TEMA 5: INTRODUCIÓN AO CÁLCULO DE PROBABILIDADES |
5.1. Fenómenos deterministas e fenómenos aleatorios
5.2. Probabilidade: definición e concepcións
5.3. Probabilidade Condicionada. Independencia de sucesos
5.4. Teoremas da Probabilidade
|
TEMA 6: VARIABLE ALEATORIA UNIDIMENSIONAL E BIDIMENSIONAL |
6.1. Variable aleatoria unidimensional
6.2. Variables aleatorias discretas: funcións de contía e de distribución
6.3. Variables aleatorias continuas: funcións de densidade e de distribución
6.4. Características das variables aleatorias unidimensionais
6.5. Introdución á variable aleatoria bidimensional
|
TEMA 7: PRINCIPAIS DISTRIBUCIÓNS DUNHA VARIABLE ALEATORIA |
7.1. Distribución de Bernoulli
7.2. Distribución Binomial
7.3. Distribución de Poisson
7.4. Distribución Uniforme
7.5. Distribución Normal
7.6. Distribucións derivadas dá normal
|
TEMA 8: CONVERXENCIA E TEOREMA CENTRAL DO LÍMITE |
8.1. Converxencia en probabilidade
8.2. Converxencia en distribución
8.3. Teorema Central do Límite |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 B1 B2 B3 B4 |
17 |
34 |
51 |
Obradoiro |
A4 A6 A11 B5 B6 |
15 |
30 |
45 |
Prácticas a través de TIC |
A8 C4 |
3 |
6 |
9 |
Proba mixta |
A4 A6 B7 |
4 |
8 |
12 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 B10 C1 |
4 |
8 |
12 |
Proba de ensaio |
C1 C6 C7 |
3 |
6 |
9 |
Seminario |
A11 |
4 |
0 |
4 |
Proba oral |
A10 C5 C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Lección impartida polo profesor que pode ter diferentes formatos (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia...). O profesor pode contar co apoio de medios audiovisuais e informáticos. Ademais pode introducir algunhas preguntas dirixidas aos estudantes.
O obxectivo é introducir ao alumno nos conceptos da materia, transmitíndose así a base do coñecemento que o alumnado necesita para comezar o seu traballo e iniciar a súa aprendizaxe. |
Obradoiro |
Nestas clases o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e supervisión do profesor: proposición e resolución de aplicacións da teoría, proposicións e supervisión de traballos dirixidos, problemas, exercicios, presentacións, exposicións, debates e comentarios de traballos, aclaracións de dúbidas sobre a teoría, etc.
Con todo, tamén é posible que o profesor expoña algúns conceptos, exposición orientada principalmente a deixar clara a súa aplicación, ou en todo caso como simple comentario da sesión maxistral.
|
Prácticas a través de TIC |
Nestas clases o obxectivo principal será a realización de tarefas eminentemente prácticas, co apoio e a supervisión do profesor. Trabállase co apoio do computador e resérvanse para temas ou conceptos nos que a intensidade dos cálculos necesita da ferramenta informática. Ademais introducirase aos alumnos no traballo da estatística con medios informáticos. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para avaliar a aprendizaxe. Nesta proba pódense combinar diferentes formatos de preguntas como exercicios, cuestións, test, etc. O obxectivo final reside en que o alumno desenvolva a súa capacidade de razoamento e o profesor conte cun instrumento de avaliación dos coñecementos, destrezas, rendemento e habilidades do estudante.
Realizaranse dúas probas mixtas: a primeira comprende os temas de Estatística Descritiva, Series temporais e Números Indices; a segunda corresponde aos temas de Cálculo de Probabilidades.
|
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo conxunto do alumnado, organizado en grupos, da resolución de tarefas asignadas polo profesor para optimizar tanto a súa propia aprendizaxe como o dos restantes membros do grupo.
Antes da entrega do traballo en grupo, dedicaranse varias clases a que os alumnos expoñan as súas dúbidas e/ou as dificultades coas que se atoparon na realización dos mesmos. Desta forma créase un debate entre os alumnos, os seus compañeiros e o profesor que fomenta a interrelación no traballo e o espírito crítico.
|
Proba de ensaio |
Proba na que se responde por escrito a preguntas de certa amplitude. Nesta proba pódese combinar a realización de exercicios dos distintos temas, con preguntas breves e/ou cuestiones tipo test.
Permite medir os coñecementos que vai adquirindo o alumno e, desta maneira, analizar a súa evolución na materia. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo. En cada grupo formaranse dous subgrupos de alumnos. Fixaranse tutorías cunha duración total de 4 horas por alumno repartidas en varias sesións. Poderanse utilizar para o desenvolvemento das prácticas a través de TIC, atender dúbidas sobre a solución de problemas ou sobre a preparación do exame. Avisarase en clase con suficiente antelación sobre o lugar e horas en que se van á celebrar. |
Proba oral |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas, valorando especialmente a capacidade de razoamento. Permite medir diferentes habilidades do estudante. Nesta proba pódese incluír tamén a realización e exposición de exercicios prácticos (tipo I e tipo II). A exposición será individual, pero a súa realización e evolución poderán combinar casos individuais e/ou casos en grupo.
Exercicios tipo I: exercicios individuais que os alumnos realizarán durante as diferentes clases a proposta do profesor.
Exercicios tipo II: exercicios en grupo baseados en boletíns proporcionados polos profesores; aínda que non teñen porqué ser idénticos, serán do mesmo estilo.
Neste apartado avaliarase a participación do alumno na clase. Será criterio do profesor a elección do tipo de proba ou probas a realizar.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Tempo que o profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado,
ben sexa de forma individual ou en pequenos grupos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A4 A6 B7 |
Co obxectivo de motivar ao traballo continuado e repartido do alumnado, o profesor realizará unha primeira proba mixta liberatoria (primeiro parcial) que comprende os temas de Estatística Descritiva, Series temporais e Números Indices (temas 1 a 4) e que suporá un 40% da cualificación.
A segunda proba mixta (segundo parcial) corresponde aos temas de Cálculo de Probabilidades (temas 5 a 8), e realizarase na mesma data que o exame final; supón un 30% da cualificación total.
|
70 |
Proba oral |
A10 C5 C6 C7 C8 |
Con esta proba se evalua a participación en clase por parte do alumnado. A/s modalidade/s de proba oral estableceranse segundo criterio do profesor. Pódese avaliar a asistencia, a resposta a determinadas preguntas formuladas polo profesor, a realización e exposición en clase de exercicios prácticos (xa sexan individuais e/ou en grupo) ou outro tipo de proba desenvolvida para ese efecto. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A12 B10 C1 |
Constitúe a realización do traballo en grupo.
O traballo consiste na aprendizaxe do manexo dunha folla de cálculo para a aplicación das técnicas estatísticas desenvolvidas en clase. O traballo será avaliado na aula de informática. O profesor poderá considerar como parte do traballo a asistencia ás sesións formativas na aula de informática.
O traballo será realizado e avaliado segundo criterio do profesor. |
10 |
Proba de ensaio |
C1 C6 C7 |
Desenvolverase na segunda parte da materia. Proba para responder por escrito a preguntas de certa amplitude. Pode incluír preguntas breves e/ou cuestiones tipo test.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
As probas e actividades de avaliación da materia realizaranse unicamente nas datas previstas, salvo causa excepcional, sometida a criterio do profesor.
As datas de realización da proba mixta liberatoria e da proba de ensaio anunciaranse na aula coa suficiente antelación. As probas mixtas (parciais) considéranse fundamentais para a avaliación, polo que será necesario obter un mínimo do 40% da nota en cada unha delas, é dicir, unha cualificación de 4 puntos, para computar coas outras actividades que se avalíen.
Considerarase liberado o primeiro parcial a condición de que se obteña unha cualificación maior ou igual a 4 puntos. Se se libera o primeiro parcial, no exame final haberá que realizar unicamente o segundo parcial. Os alumnos que non obtivesen a nota mínima nas probas mixtas (parciais) e, con todo, o cómputo global da avaliación resultase ser superior a 5 puntos, non terán aprobada a materia e figurarán en actas cunha nota de 4,5. Aprobarase a materia cando se obteña cinco puntos ou máis no cómputo global da materia, alcanzando a nota mínima nos parciais.
Os alumnos que liberen unha parte da materia mediante unha proba mixta (parcial), só terá validez para o curso actual. Se un alumno que ten liberada unha parte non consegue aprobar a materia no seu conxunto nas oportunidades de xuño (primeira oportunidade) ou de xullo (segunda oportunidade), a súa cualificación final será suspenso, e terá que repetir toda a materia nos seguintes cursos académicos.
Os alumnos que o desexen poderán presentarse a subir nota no exame final da primeira oportunidade, previa notificación ao profesor e autorización por parte deste. Os criterios de avaliación na segunda oportunidade serán os mesmos que os aplicados na primeira oportunidade.
Se houbese un alumno que queira presentarse á convocatoria adiantada de decembro, para superar esta materia aplicaránselle os mesmos criterios que na segunda oportunidade. Neste caso, é dun 70% no exame e 30% da puntuación obtida na avaliación continua.
Con respecto á cualificación de non presentado e seguindo a normativa aprobada pola Xunta de Facultade, só serán cualificados con Non Presentados as persoas que unicamente se presentaron a actividades que en conxunto supoñan menos do 20% da nota final.
Seguindo a normativa aprobada pola Xunta do Centro, está prohibido acceder á aula na que se desenvolvan as distintas probas de avaliación con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamento de información.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Levine, D. M., Krehbiel, T. C. and Berenson, M. L. (2010 (5th ed.)). Business Statistics: A first course. Upper Saddle River, Pearson Education
Casas Sánchez, J. M. y otros (2006). Ejercicios de Estadística Descriptiva y probabilidad. Madrid, Pirámide
Montiel, A. M., Rius, F. y Barón, F. J. (1997). Elementos básicos de Estadística Económica y Empresarial. Madrid, Prentice Hall
Esteban García, J. y otros (2004). Estadística Descriptiva y nociones de Probabilidad. Madrid, Thomson
Martín-Pliego, F. J. y Ruiz-Maya, L. (2006). Fundamentos de Probabilidad. Madrid, Thomson
Martín-Pliego, F. J., Montero, J. M. y Ruiz-Maya, L. (2006). Problemas de Probabilidad. Madrid, Thomson
Newbold, P., Carlson, W. and Thorne, B. (2010). Statistics for business and economics, 7/E. Pearson/Prentice Hall
Levine, D. M. et al. (2011). Statistics for managers using MS Excel, 6/E. Prentice Hall |
Os tres últimos libros servirán como referencia bibliográfica para o grupo de inglés (grupo A) desta materia. |
Bibliografía complementaria
|
Uña Juárez, I., San Martín Moreno, J. y Tomeo Perucha, V. (2010). Cálculo de Probabilidades. Madrid, Garceta
García-Carro Peña, B., Sánchez Sellero, M. C. y Martínez Filgueira, X. M. (2003). Curso práctico de Probabilidad con aplicaciones económicas. Universidad da Coruña
Tomeo Perucha, V. y Uña Juárez, I. (2009). Estadística Descriptiva. Madrid, Garceta
Benítez Márquez, M.D. y otros (2012). Estadística Descriptiva. Madrid, McGraw-Hill
Cao Abad, R. y otros (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Madrid, Pirámide
Sánz, J. A., Bedate, A., Rivas, A. y González, J. (1996). Problemas de Estadística Descriptiva Empresarial. Madrid, Ariel |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Estatística e Introdución á Econometría/611G02014 |
|
Observacións |
A principio do curso porase a disposición dos alumnos unhas normas complementarias e aclaratorias para todos os grupos (incluído o de inglés).
O grupo A de esta materia impartirase integramente en inglés. Os criterios de avaliación para o grupo de inglés serán iguais que os estipulados para os demais grupos. O material didáctico para todos os grupos de Estatística I figurarán na plataforma virtual da materia (Moodle). |
|